Research Article
BibTex RIS Cite

THE PERCEPTION OF PRIMARY SCHOOL SOCIAL SCIENCE LNSPECTORS AND SCHOOL MANAGERS TOWARDS THE SOCIAL SCIENCES EDUCATION RELETED WITH THE PROFICIENCY LEVELS OF SOCIAL SCIENCE TEACHERS AT PRIMARY SCHOOLS IN SAMSUN

Year 2004, Volume: 17 Issue: 1, 89 - 95, 27.11.2014

Abstract

This research is based on the level of well preparedness of the social studies teachers, teacher-student communication in education, measurement and evaluation, and their proficiency within the dimension of self- improvement through referring to the perception of primary school inspector and the directors. It has been conducted in the city centre of Samsun and its provinces on 171 school managers and 9 primary school social inspectors. So as to collect data, the questionnarie has been used and conducted by the researcher. As a result of the findings gathered from the study, it has been discovered that the primary school inspectors perceive the social studies teachers less sufficient than the school managers.

References

  • Başaran, İ.E. (1988). Eğitim Yönetimi (İkinci Bası), Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (1975). Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No. 51 »Ankara.
  • Dağlı, A. (1999). “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Algılarına Göre, İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlilikleri”, E 5 itim ve Bilim. 23:113. s.35-43
  • Erkan, S, (1996). “Geleceğin Eğitim Sisteminde Sınıf Öğretmenliği”, Sempozyum 96. Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerleme, (30 EvIül-4 Ekim. 19961, H.Ü. Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Kavak, Y. (1986). Eğitim Fakültelerinde Öğretim Elemanların m Yeterlikleri ve Eğitim
  • İhtiyaçları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Taymaz, A. H. (1997). Eğitim Sisteminde Teftiş. Kavramlar. İlkeler,
  • Yöntemler, TAKAV Tapu ve Kadastro Matbaası, Ankara.
  • Türk Dil Kurumu. (1998). Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları,Ankara.
  • Yanpar-Şahin T. (2001). “Oluşturman Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmeye Etkisi” , Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1/2, s.463- 482,İstanbul.

SAMSUN İLİ İLKÖĞRETİM OKULLARI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE YÖNELİK YETERLİLİK DÜZEYLERİNE İLİŞKİN, İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER MÜFETTİŞLERİNİN VE İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ALGILARI

Year 2004, Volume: 17 Issue: 1, 89 - 95, 27.11.2014

Abstract

Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin derse hazır bulunuşlıığıt, eğitim-öğretimde öğrenci-öğretmen iletişimi, Ölçme-değerlendirme ve kendini geliştirme boyutlarındaki yeterlilikleri İlköğretim müfettişleri ve müdürlerinin algıları saptanarak yapılmıştır. Araştırma Samsun il merkezi ve ilçelerindeki 171 ilköğretim okulu müdürü ve 9 ilköğretim Sosyal Bilgiler müfettişi üzerinde yapılmıştır. Yeri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygulama araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, genel olarak ilköğretim müfettişlerinin ilköğretim okulu müdürlerine göre Sosyal Bilgiler öğretmenlerini daha yetersiz algıladıklarını göstermektedir.


References

  • Başaran, İ.E. (1988). Eğitim Yönetimi (İkinci Bası), Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (1975). Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No. 51 »Ankara.
  • Dağlı, A. (1999). “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Algılarına Göre, İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlilikleri”, E 5 itim ve Bilim. 23:113. s.35-43
  • Erkan, S, (1996). “Geleceğin Eğitim Sisteminde Sınıf Öğretmenliği”, Sempozyum 96. Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerleme, (30 EvIül-4 Ekim. 19961, H.Ü. Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Kavak, Y. (1986). Eğitim Fakültelerinde Öğretim Elemanların m Yeterlikleri ve Eğitim
  • İhtiyaçları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Taymaz, A. H. (1997). Eğitim Sisteminde Teftiş. Kavramlar. İlkeler,
  • Yöntemler, TAKAV Tapu ve Kadastro Matbaası, Ankara.
  • Türk Dil Kurumu. (1998). Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları,Ankara.
  • Yanpar-Şahin T. (2001). “Oluşturman Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmeye Etkisi” , Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1/2, s.463- 482,İstanbul.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Table of Contents
Authors

Pelin İskender This is me

Publication Date November 27, 2014
Published in Issue Year 2004 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA İskender, P. (2014). SAMSUN İLİ İLKÖĞRETİM OKULLARI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE YÖNELİK YETERLİLİK DÜZEYLERİNE İLİŞKİN, İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER MÜFETTİŞLERİNİN VE İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ALGILARI. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 17(1), 89-95.