This research is based on the level of well preparedness of the social studies teachers, teacher-student communication in education, measurement and evaluation, and their proficiency within the dimension of self- improvement through referring to the perception of primary school inspector and the directors. It has been conducted in the city centre of Samsun and its provinces on 171 school managers and 9 primary school social inspectors. So as to collect data, the questionnarie has been used and conducted by the researcher. As a result of the findings gathered from the study, it has been discovered that the primary school inspectors perceive the social studies teachers less sufficient than the school managers.
Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin derse hazır bulunuşlıığıt, eğitim-öğretimde öğrenci-öğretmen iletişimi, Ölçme-değerlendirme ve kendini geliştirme boyutlarındaki yeterlilikleri İlköğretim müfettişleri ve müdürlerinin algıları saptanarak yapılmıştır. Araştırma Samsun il merkezi ve ilçelerindeki 171 ilköğretim okulu müdürü ve 9 ilköğretim Sosyal Bilgiler müfettişi üzerinde yapılmıştır. Yeri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygulama araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, genel olarak ilköğretim müfettişlerinin ilköğretim okulu müdürlerine göre Sosyal Bilgiler öğretmenlerini daha yetersiz algıladıklarını göstermektedir.
Sosyal Bilgiler öğretimi Sosyal Bilgiler Öğretmeni yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 17 Sayı: 1 |