Mesleki eğitim, bireylere iş hayatında geçerliliği olan bir meslek için gerekli bilgi, beceri ve çalışma alışkanlıkları kazandırma ve bireyin yeteneklerini, işi bir araç olarak kullanarak çeşitli yönleri ile geliştirme sürecidir. Meslek Yüksekokulları ile ilgili araştırmalara bakıldığında genelde bu okulların yapısal ve öğrencilerin eğitime hazır bulunuşluk düzeyleri bakımından sorunlarının olduğu görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin okulları, okullarında verilen eğitim öğretim ve gelecekle ilgili düşüncelerini belirlemektir. Bu amaçla hazırlanan bir anket 108 meslek yüksekokulu öğrencisine uygulanmıştır. Ayrıca on öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen bulgularda öğrencilerin % 37’si okulu donanım (Laboratuvar, Atölye, vb.) açısından yetersiz, %40’ı aldıkları eğitimin mezun olduktan sonra yapacakları işler için yeterli görmediklerini ve yarısı da okulda verilen eğitim öğretimden memnun olmadıklarını ifade ettikleri görülmüştür. Öğrenciler, meslek yüksekokullarına az önem verilmesini, derslerle ilgili uygulama yetersizliğini ve sosyal ve kültürel etkinliklerin az olmasını en önemli sorunlar olarak görmektedirler. Öğrenciler Meslek Yüksekokullarında verilen eğitim için gerekli donanımın yetersiz olduğunu ve okulu bitirdiklerinde iş hayatı için yeterli bilgi ve becerileri kazanamadıklarını tespit edilmiştir. Bu okullarda teorik eğitimden çok uygulamalı eğitime yer verilmeli ve bunun için gerekli donanım sağlanmalıdır. Araştırma, öğrencilerin okulları ve geleceğe yönelik görüşlerinin ilişkilendirildiği önerilerle bitirilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 33 Issue: 2 |