BibTex RIS Cite

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği)

Year 2014, Volume: 33 Issue: 2, 439 - 454, 10.03.2015

Abstract

Bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan temel eğitimden orta
öğretime geçiş sisteminin, bu sınava girecek olan 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Güncellenen sınav sistemiyle orta öğretime geçiş olanağı
bulacak olan 8. sınıf öğrencilerinin sınav sistemine yönelik görüşlerinin ortaya konulması;
sistemin, kitle üzerinde yarattığı etkiyi ortaya koyması bakımından önem arz etmektedir.
Belirtilen bu amaç ve önem doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, Ordu ili merkezinde
bulunan ortaokulların 8. sınıflarında eğitim-öğretime devam eden öğrencilerden oluşmaktadır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış ve kolay
ulaşılabilirlik (convenient sampling) örnekleme yöntemi ile açık-uçlu soru formu uygulaması
yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kuramsal anlamda belirgin olmayan temalar ve eğer
varsa alt temaların oluşturulması ile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; katılımcıların çoğunluğunun Temel eğitimden orta öğretime geçiş
sistemini (%76.2) ve ortak sınavların uygulanmasını (%80.0) olumlu bulduğu görülmüştür.
Ancak yenilenen geçiş sisteminin ve uygulanan ortak sınavların bazı aşamalarında sorunlarla
karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Bu karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin önerileri de
görüşleriyle ortaya koymuşlar. Öğrenci görüşleriyle ortaya konulan sorunlar ve çözüm
önerilerine ilişkin eğitim politikası geliştirenlerin duyarlılık göstermesinin sistemin gelişmesine
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • AYDIN B. (1990). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Ders Çalışma Tutum ve Alışkanlıklarının İncelenmesi, Psikoloji Dergisi, 7 (25),33-39
  • FLYVBJERG, B. (2006). Five Misunderstandings about Case Study Research. Qualitative Inquiry. 12 (2), 219-245.
  • GENÇ, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, 85-95.
  • GÜLTEKİN, M. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları, s.218.
  • HANIMOĞLU, E. (2010). Seviye Belirleme Sınavına Girecek Olan İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Mükemmeliyetçilik ve Anne-Baba Tutumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KUTLU, Ö. (2003). Cumhuriyetin 80. Yılında: Ölçme ve Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi. (160).
  • MEB (2013). 28-29 Kasım ve 14-15 Aralık 2013 Tarihlerinde 8’inci Sınıf Öğrencilerine Yapılan TEOG Ortak Sınavları Değerlendirme Raporu. Gümüşhacıköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, URL: http://gumushacikoy.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_12/30100319_gumushacikoy_teog_sinav_raporu.pdf
  • MEB (2014a). 2013-2014 eğitim öğretim yılı orta öğretime geçiş ortak sınavları e- kılavuzu. s:4. http://oges.meb.gov.tr/docs2104/2013_OGES_Klvz.pdf).
  • MEB (2014b). Orta Öğretime Geçiş Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular. URL: http://oges.meb.gov.tr/docs2104/ortak_sınav_tüm_sorular_ve_cevapları.pdf.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YIN, R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Year 2014, Volume: 33 Issue: 2, 439 - 454, 10.03.2015

Abstract

References

  • AYDIN B. (1990). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Ders Çalışma Tutum ve Alışkanlıklarının İncelenmesi, Psikoloji Dergisi, 7 (25),33-39
  • FLYVBJERG, B. (2006). Five Misunderstandings about Case Study Research. Qualitative Inquiry. 12 (2), 219-245.
  • GENÇ, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, 85-95.
  • GÜLTEKİN, M. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları, s.218.
  • HANIMOĞLU, E. (2010). Seviye Belirleme Sınavına Girecek Olan İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Sınav Kaygısı, Mükemmeliyetçilik ve Anne-Baba Tutumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KUTLU, Ö. (2003). Cumhuriyetin 80. Yılında: Ölçme ve Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi. (160).
  • MEB (2013). 28-29 Kasım ve 14-15 Aralık 2013 Tarihlerinde 8’inci Sınıf Öğrencilerine Yapılan TEOG Ortak Sınavları Değerlendirme Raporu. Gümüşhacıköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, URL: http://gumushacikoy.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_12/30100319_gumushacikoy_teog_sinav_raporu.pdf
  • MEB (2014a). 2013-2014 eğitim öğretim yılı orta öğretime geçiş ortak sınavları e- kılavuzu. s:4. http://oges.meb.gov.tr/docs2104/2013_OGES_Klvz.pdf).
  • MEB (2014b). Orta Öğretime Geçiş Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular. URL: http://oges.meb.gov.tr/docs2104/ortak_sınav_tüm_sorular_ve_cevapları.pdf.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YIN, R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. Newbury Park, CA: Sage Publications.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Table of Contents
Authors

Filiz Zayimoğlu Öztürk

Hakan Aksoy This is me

Publication Date March 10, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 33 Issue: 2

Cite

APA Zayimoğlu Öztürk, F., & Aksoy, H. (2015). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modelinin 8. Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği). Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 33(2), 439-454. https://doi.org/10.7822/omuefd.33.2.8