Bu çalışmada, ergenlerin kendini gerçekleştirme düzeyleri üzerinde, özlük niteliklerinin, okuldaki sosyal ilişkilerinin, ailelerinin sosyo-ekonomik ve kültürel düzeyinin etkinlik derecesi araştırılmıştır. Bu amaçla, farklı sosyo-ekonomik çevre okullarından 1898 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Ergenlerin kendini gerçekleştirme düzeyleri Kişisel Yönelim Envanteri ile ölçülmüştür. Bağımsız değişkenler hakkında bilgi elde etmek için de Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre, ailenin tek çocuğu olma, ergen-ebeveyn ilişkisinin olumlu bir seyir göstermesi, ders dışı sosyal etkinliklere sıklıkla katılım, akran grubunda lider olma gibi faktörler bireyin* kendini gerçekleştirme düzeyinin yükselmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1993 Cilt: 8 Sayı: 1 |