Bu çalışmada, ergenlerin kendini gerçekleştirme düzeyleri üzerinde, özlük niteliklerinin, okuldaki sosyal ilişkilerinin, ailelerinin sosyo-ekonomik ve kültürel düzeyinin etkinlik derecesi araştırılmıştır. Bu amaçla, farklı sosyo-ekonomik çevre okullarından 1898 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Ergenlerin kendini gerçekleştirme düzeyleri Kişisel Yönelim Envanteri ile ölçülmüştür. Bağımsız değişkenler hakkında bilgi elde etmek için de Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre, ailenin tek çocuğu olma, ergen-ebeveyn ilişkisinin olumlu bir seyir göstermesi, ders dışı sosyal etkinliklere sıklıkla katılım, akran grubunda lider olma gibi faktörler bireyin* kendini gerçekleştirme düzeyinin yükselmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2015 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 8 Issue: 1 |