Toplumların ve kurumların yaşanan
değişime ayak uydurabilmesi ancak değişim çabalarına uyum yetenekleriyle mümkün
olmaktadır. Bu da kuşkusuz eğitimle gerçekleşmektedir. Eğitim kurumları sahip
oldukları karmaşık yapıları, yönetici ve personel açısından diğer kurumlarla
farklılık gösterirler. Eğitime ve okula özgü bu farklı özellikler, eğitim ve okulda
gerçekleştirilecek değişimlerin yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken
hususları da farklı kılmaktadır. Bu kapsamda okul yöneticileri ve öğretmenlerin
değişim süreçlerine katılımları daha önemli bir hale gelmektedir. Bu süreçte öğretmenlerin
eğitim süreçlerinde yaşanan değişim çabalarına katılımlarının, bu değişimlere
uyumlarını da artırabileceği değerlendirilmektedir. Bu nedenle, mevcut
araştırmanın amacı, öğretmenlerinin eğitimde yaşanan değişimlerdeki rolleri ve
bu değişimlere uyumlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel olarak
yürütülen bu çalışmada resmi ve özel ortaokullarda çalışan 20 öğretmenle
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları resmi ortaokullarda
çalışan öğretmenlerin bu süreçlerde rollerinin olmaması nedeniyle uyum
çabalarının düşük olduğunu göstermektedir. Hâlbuki özel ortaokullardaki öğretmenler
değişim süreçlerine daha fazla katıldıkları için uyum çabaları yüksektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2018 |
Acceptance Date | March 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 37 Issue: 1 |