Programlama eğitimi öğrenenlerin problem çözme, yaratıcılık ve
mantıklı düşünme gibi üst bilişsel becerilerini geliştirdiği için uzun
yıllardır üzerinde durulan bir konudur.
Özellikle son yıllarda kodlama eğitimi adıyla, gerek ülkemizde gerekse
dünyada popülerlik kazanmıştır. Blok temelli programlama dillerinin sağladığı
avantajlar sayesinde küçük yaşlardan itibaren öğrencilerin kodlama öğrenmesi
teşvik edilmektedir. Ülkelerin öğretim programlarını kodlama eğitimi içerecek
biçimde güncelledikleri ve kodlama eğitimiyle ilgili çok sayıda etkinlik ve
çalışmanın yürütüldüğü görülmektedir. Kodlama eğitiminin başarılı olmasında
öğrencilerin kodlama eğitimi hakkındaki görüşleri kilit role sahiptir. Ancak
kodlama eğitimi hakkında öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik yeterli
çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmayla, ortaokul öğrencilerinin blok temelli
kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Karma
yöntemlerden açıklayıcı desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 21
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Elverişli örneklem yöntemi kullanılarak
oluşturulan çalışma grubuna, Scratch ve Code.org blok temelli kodlama ortamları
kullanılarak 8 hafta (24 saat) boyunca kodlama eğitimi verilmiştir. Uygulama
sonunda öğrencilerin kodlama eğitimi hakkındaki görüşleri anket ve odak grup
görüşmesi yöntemiyle alınmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin
kodlama eğitimi almaktan memnun oldukları, kodlama eğitimini ilginç ve
eğlenceli olarak değerlendirdikleri anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin blok
temelli kodlama eğitiminin yaratıcılık, mantıklı düşünme, problem çözme ve okul
başarısı üzerinde olumlu katkı sağlayacağını düşündükleri görülmektedir.
Öğrenciler benzer eğitimler alarak kendilerini kodlama alanında geliştirmek
istediklerini ve arkadaşlarının da kodlama eğitimi almaları gerektiğini
belirtmişlerdir. Bunlara ilaveten kodlama eğitiminin öğrenciler tarafından
sıkıcı, gereksiz ve zor olarak değerlendirilmediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Acceptance Date | June 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 37 Issue: 2 |