Özet: Bu araştırma 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin çiz ve yaz yöntemi ile gelecekte okumak istedikleri ideal bir okula ilişkin algılarını hayal güçleri bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Dolayısıyla bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 bahar döneminde Van il merkezinde 9 okulda öğrenim gören toplam 258 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma Görsel Sanatlar dersi kapsamında görsel sanatlar öğretmenleri ile koordineli bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla öğrencilerin hayallerindeki ideal öğrenme ortamlarını çizmek için çeşitli malzemeler temin edilmiştir. Daha sonra öğrencilere “Nasıl bir okul hayal ediyorsunuz?” sorusu yönetilmiş ve bu doğrultuda öğrencilerin sanat unsurlarını ve tasarım ilkelerini kullanarak resim çizmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin gelecekte okumak istedikleri ideal bir okula ilişkin fantezi, yaratıcı, eleştiri ve empati hayal güçlerine göre çizimler yaptığı görülmüştür. Öğrencilerin en çok yaratıcı, en az empati hayal gücü türüne göre çizimler yaptığı belirlenmiştir. Erkek öğrencilerin daha çok fantezi, kızların ise daha çok yaratıcı hayal gücünü kullanarak çizimler yaptığı saptanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin fikir yelpazesinin çok geniş olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Acceptance Date | August 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 39 Issue: 3 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı |