Sanat eğitimi verilen ve özellikle sanat eğitimcisi
yetiştirilen kurumlarda, öğrencilerin bilinçli ve yetkin olarak yollarına devam
edebilmelerinde, Temel Tasarım eğitimi önemli bir rol oynamaktadır. Araştırmanın amacı: Resim-İş Eğitimi Anabilim
Dalı’nda farklı sınıf düzeylerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin; anasanat
atölye tercihlerinde, Temel Tasarım dersinin ne kadar belirleyici olduğunu ve
bu öğrencilerin Temel Tasarım dersine yönelik tutumlarının nasıl olduğunu incelemektir.
Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni esas alınmıştır. Katılımcılar:
Uludağ Üniversitesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda 1, 2, 3 ve 4. sınıflarda
öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşan toplam 91 kişidir. Veriler, 5’li ve
6’lı Likert tipinde ölçek uygulanarak elde edilmiş, SPSS 22 programı ile analiz
edilmiş ve yorumlanmıştır. Bulgulardan: Katılımcıların anasanat tercihlerinde
kişisel ilgi ve yeteneklerin çok düzeyde belirleyici olduğu; Temel Tasarım
dersinde yapılan teorik anlatımların az, uygulamaların ise orta düzeyde
belirleyici olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer faktörlerden; not ortalaması,
iş imkânları, üst sınıflardaki öğrencilerin görüşleri ve ilgi duyulan anasanat
öğretmeni olması orta düzeyde; maddi durum, aile görüşleri, arkadaş görüşleri,
kurs öğretmeni görüşleri ve Temel Tasarım öğretmenlerinin görüşleri az düzeyde;
kolaylık faktörü ise çok az düzeyde belirleyici bulunmuştur. Öğrencilerin anasanat
atölye tercihinde bulunurken, öncelikle kişisel ilgi ve yeteneklere dayalı karar
almaları durumu, araştırmanın önemli sonuçlarından biridir. Temel Tasarım
dersine yönelik tutumlarda ise 1, 2 ve 3. sınıflardaki katılımcıların; olumluya
dönük kararsız, 4. sınıftaki katılımcıların olumsuza dönük kararsız olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Farklı sınıf düzeylerindeki katılımcıların, Temel
Tasarım dersine yönelik tutumlarında kararsız olmasının nedenlerinin
derinlemesine bir bakış sunan nitel araştırma yöntemi kullanılarak ele alınması
önerilmektedir.
Temel sanat eğitimi Sanat elemanları Tasarım ilkeleri Anasanat atölye dersi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 39 Sayı: 2 |