Research Article
BibTex RIS Cite

Al-Marifa in Mawlana: The Tendency towards the Phenomenological and Epistemological Aspects of What Exists

Year 2022, , 1 - 8, 30.06.2022
https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875

Abstract

With the distinctions he made regarding the use of the concept of al-marifa, Mawlana is deemed to have pointed out that it is necessary to use al-marife in its true position rather than in its wrong place.
The tendency of knowing leads man as a knowing one to know what exists as a whole. The function of al-marifa in this context seems worthy of attention.
In addition to this, in today's digital age, al-marifa can become more important. With special reference to this inference, the phenomenological and epistemologial aspects of what exists that force the human mind can be rethought as a problem of knowledge through al-marifa.

References

  • Arango-Munoz, Santiago. “Cognitive Phenomenology and Metacognitive Feelings”. Mind & Language, 34 / 2, 2019.
  • Amir, Lydia B. “Epistemology as a Practical Activity”, Haser-Revista Internacional De Filosofia Aplicada, 2, 2011.
  • Mevlana. Mesnevi. Tas. Reynold Alleyne Nicholson. (6 Cilt Halinde). Ayende: 1979.
  • Mevlana. Hz. Mevlana’nın Rubaileri, I. Çev. Şefik Can. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • Yasa, Metin. “Arif: Mevlana’da Bilinmeyenin Bilgesi”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, (Yayın Sürecinde).
  • Yasa, Metin. Din Felsefesi: Soru-Sorgu-Sonuç. Ankara: Elis Yayınları, 2016.
  • Yasa, Metin. “Eflatuncu Mağara Alegorisini Yeniden Yorumlama Gereksinimi: Dinsel Bilgiyi Anlama Ve Geliştirmeye Yönelik Felsefi Bir Karşılaştırma”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 / 28, Şubat 2010.
  • Yesribi, Seyyid Yahya. İrfan Felsefesi. Çev. Kenan Çamurcu. İstanbul: İnsan Yayınları, 2010.

Mevlana’da Marifet: Var Olanın Fenomenolojik ve Epistemolojik Yönlerine Duyulan Eğilim

Year 2022, , 1 - 8, 30.06.2022
https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875

Abstract

Mevlana, marifet kavramının kullanımına ilişkin yaptığı ayırımlarla, marifeti yanlış yerde kullanmak yerine konumunda kullanmak gerektiğine işaret etmiş sayılır.
Bilme eğilimi, bilen bir varlık olarak insanı var olanı bir bütün halinde bilmeye yöneltir. Marifetin bu bağlamda yüklendiği işlev, üzerinde durulmaya değer görünür.
Marifet, aynı zamanda, günümüz dijital çağında daha önemli hale gelebilir. Bu çıkarıma özel atıfla, var olanın insan anlığını zorlayan fenomenolojik ve epistemolojik yönleri, marifet üzerinden, bir bilgi sorunu olarak yeniden düşünülebilir.

References

  • Arango-Munoz, Santiago. “Cognitive Phenomenology and Metacognitive Feelings”. Mind & Language, 34 / 2, 2019.
  • Amir, Lydia B. “Epistemology as a Practical Activity”, Haser-Revista Internacional De Filosofia Aplicada, 2, 2011.
  • Mevlana. Mesnevi. Tas. Reynold Alleyne Nicholson. (6 Cilt Halinde). Ayende: 1979.
  • Mevlana. Hz. Mevlana’nın Rubaileri, I. Çev. Şefik Can. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • Yasa, Metin. “Arif: Mevlana’da Bilinmeyenin Bilgesi”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, (Yayın Sürecinde).
  • Yasa, Metin. Din Felsefesi: Soru-Sorgu-Sonuç. Ankara: Elis Yayınları, 2016.
  • Yasa, Metin. “Eflatuncu Mağara Alegorisini Yeniden Yorumlama Gereksinimi: Dinsel Bilgiyi Anlama Ve Geliştirmeye Yönelik Felsefi Bir Karşılaştırma”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 / 28, Şubat 2010.
  • Yesribi, Seyyid Yahya. İrfan Felsefesi. Çev. Kenan Çamurcu. İstanbul: İnsan Yayınları, 2010.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Metin Yasa 0000-0002-3040-8133

Publication Date June 30, 2022
Submission Date April 21, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

ISNAD Yasa, Metin. “Mevlana’da Marifet: Var Olanın Fenomenolojik Ve Epistemolojik Yönlerine Duyulan Eğilim”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52 (June 2022), 1-8. https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875.