Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin spor yöneticiliği bölümünde
öğrenim gören öğrencilerin pozitif ve negatif duygu düzeylerini belirlemektir. Araştırmada
spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, pozitif ve negatif
duygu düzeyleri belirlenmiş; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, akademik
başarı, sosyo-ekonomik durum ve sosyal etkinliğe katılma değişkenleri açısından
karşılaştırılmıştır. Araştırma gurubunu üniversitelerin spor yöneticiliği bölümünde
öğrenim gören toplam 400 (186 kız, 214 erkek) öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak pozitif ve negatif duygu ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra; T
testi, one-way Anova ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde
edilen sonuçlara göre; öğrencilerin pozitif duygu puan ortalamalarının, negatif
duygu puan ortalamalarına kıyasla yüksek olduğu görülmüştür. Pozitif ve negatif
duygu puan ortalamaları ile cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından
anlamlı bir farklılığa rastlanmazken; akademik başarı düzeyi, sosyo-ekonomik
durum ve sosyal etkinliğe katılma durumu değişkenleri açısından anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir.
The aim of this study was to determine the positive and negative emotional
levels of students studying in sport management departments of universities. In
the study, positive and negative emotional levels of sport management
department students were determined and compared according to the variables of
gender, grade level, academic achievement, socio-economic status and
participation in social activity. The study group consisted of a total of 400
(186 females, 214 males) students in sports administration departments of
universities. Positive and negative emotion scale was used as data collection
tool. In addition to descriptive statistics; T test, one-way Anova and Tukey
test were used in the analysis of data. According to the results obtained from
the study; the average positive emotion scores of the students were higher than
the average negative emotion scores. In addition, while there were no
significant differences between positive and negative emotional score averages
in terms of gender and grade level variables; there were significant
differences in terms of the variables of academic
achievement levels, socio-economic status, and participation in social activity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |