Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalığı ve mesleki beklentileri üzerinde mentörlük etkileyiciliğinin etkisini tespit etmektir. Ayrıca demografik özelliklerin, mentörlük etkileyiciliği, kariyer farkındalığı ve mesleki beklenti üzerinde farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formunda, “Kariyer Farkındalığı Ölçeği'', “Mentörlük Etkileyiciliği Ölçeği” ve “Mesleki Sonuç Beklentisi” ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Esenyurt Üniversitesi’nde öğrenim gören tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş 412 öğrenci oluşturmuştur. Ölçek maddelerinin 2 gruplu değişkenlere göre farklılık gösterme durumu t-testi ile 3 ve daha fazla gruplu değişkenlere göre farklılık gösterme durumu ANOVA testi ile analiz edilmiştir. ANOVA testinde fark çıkması durumunda ikili karşılaştırma için Tukey testi kullanılmıştır. Ölçek maddeleri arasındaki ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Ölçek maddeleri arasındaki etki ise regresyon testi ile analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi sonucu mentörlük etkileyiciliğinin, öğrenim gören öğrencilerin kariyer farkındalıklarını ve mesleki beklentilerini, pozitif yönde anlamlı etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca mentörlük etkileyiciliği, kariyer farkındalığı ve mesleki beklenti değişkenlerinin; yaş, medeni durum, eğitim durumu, okuduğu bölüm, okuduğu bölümü sevip sevmemesi gibi demografik özelliklere göre anlamlı farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın, öğrencilerin kariyer farkındalıklarına ve mesleki beklentilerine olumlu etki yapacağı düşünülmektedir.
Mentörlük Etkileyiciliği Kariyer Farkındalığı Mesleki Beklenti Mentörlük Kariyer Farkındalık.
İlgi ve yönlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılar sunarız.
The aim of the research is to achieve the success of the university in training the career of the university and mentoring on it with pleasure. In addition, you did not show your demographic characteristics, Mentoring or not, above your Career and Professional expectations. The questionnaire form used in the research is about the “Career Development Scale”, “Mentoring Future” and “Result Expectation” programs. The education of the research consisted of 412 students at Esenyurt University using an imaginary sampling method. In terms of scale, it is the state of displaying appearance according to the 2-groups. In the case of the ANOVA test, Tukey's difference was used for case pairwise comparison. In-scale connectivity was analyzed with Pearson information. The international system was analyzed by regression testing in disease. The health assessments collected provided detailed information about the evaluation of schools, the information of practice schools and, in general, the school. In addition, mentoring attire, career style and behavior; age, marital status, educational status, destinations, likes and dislikes. Suggestions were made in line with these results. It is thought that the study will have a positive effect on students' career awareness and professional expectations.
Mentoring Effectiveness Career Awareness Professional Expectation Mentoring Career Awareness.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2023 |
Submission Date | September 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |
Please click for the statistics of Google Scholar.