Bu araştırmanın amacı ilkokul yöneticilerinin görüşlerine göre 4+4+4 değişikliğine yönelik öğretmen, öğrenci ve velilerin geribildirimlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Denizli merkezi ve ilçelerinde gerçekleştirilmiştir. Denizli il merkezinden 14 ilkokul, ilçelerinden ise her ilçeden 2 ilkokul olmak üzere 36, toplam 50 ilkokulda görev yapan 168 yönetici örnekleme alınmıştır. Bu çalışmada verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından hazırlanan “4+4+4 Modeline Yönelik İlkokul Yöneticileri İçin Açık Uçlu Yazılı Anket” kullanılmıştır. İlkokul yöneticilerine araştırma konusuyla ilgili 3 açık uçlu soru sorulmuştur. Anket formunun uygulanmasıyla elde edilen nitel veri seti araştırmacılar tarafından içerik analizine tabii tutulmuştur. İlkokul yöneticilerinin görüşlerine göre 4+4+4 eğitim modeline yönelik öğretmenlerin geribildirimleri % 68 “olumsuz” ve % 16 “olumlu”, öğrencilerin geribildirimleri % 56 “olumsuz” ve % 19 “olumlu”, velilerin geribildirimleri % 64 “olumsuz” ve % 17 “olumlu” dur.
The aim of this study was to express teachers’, students’ and parents’ feedbacks about 4+4+4 education model based on primary school directors’ views. The study was done in the city center and counties of Denizli. The sampling was consisted of 168 primary school directors from 50 primary schools in which 36 of them were from counties and 14 of them from city center. An open-ended questionnaire developed by researchers was used to collect the data. 3 open-ended questions were asked to primary school teachers in this questionnaire. Content analysis was used to analyze the qualitative data by the researchers. The results showed that 68% of teachers gave positive feedbacks about 4+4+4 model whereas 16 of them gave negative feedbacks. Additionally, 56% of students’ feedbacks were negative whereas 19% of them were positive and 64% of parents’ feedbacks were negative but 17% of them were positive.
Turkish education system 4+4+4 education model primary school directors teacher student parents
Other ID | JA64KE33SK |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 6 |