Dünyanın en popüler
video paylaşım platformu Youtube’da günümüz itibariyle yaklaşık 5.2 milyon
otonom duyusal meridyen tepki (ASMR) videosu bulunmaktadır. ASMR videoları
kullanıcılar tarafından uzun saatler boyunca ve seriler halinde izlenmekte,
hatta sadece bu tarz videolardan oluşan özel ASMR Youtube kanalları yer
almaktadır. Bu içeriklerin Youtube üzerinde neden bu kadar popüler olduğu
sorusu gündeme geldiğinde ise ASMR videolarının çoğu durumda kullanıcıların
kaygı düzeylerini azaltma ve izleyicisini rahatlatması yönünde psikolojik
çıktılarının olduğunu bulgulayan bilimsel araştırmalar gündeme gelmektedir.
ASMR içeriklerinin Youtube iletişim kanalından çıkarak profesyonel medya içerik
üretimi ekosistemine dâhil olması, konunun psikolojik boyut ve çıktılarının
yanı sıra, medya ve iletişim çalışmaları bağlamında da tartışılması
gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu çerçevede Youtube’da yer alan popüler ASMR
videolarından ve ASMR tekniği ile prodüksiyonu yapılmış reklamlardan oluşan
seçili bir içerik katılımcılara sunulmuştur (n=10). Metodoloji dâhilinde
katılımcılardan elektrodermal (GSR) ve kalp hacim (PPG) verileri nicel olarak
toplanmış; aynı zamanda gözlem ve derinlemesine görüşme yöntemleri ile de nicel
çıktılar desteklenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar bağlamında,
içerikleri deneyimleyenlerden motivasyonel anlamda rahatlayanlar kadar,
görüntülerden çeşitli değişkenler doğrultusunda rahatsız olanların da varlığı
gözlemlenmiştir. Bu motivasyonel değişimlerin, gösterilen içerik üzerinden
marka, ürün veya hizmet ile ilgili nasıl bir iletişim ve etkileşim çıktısı
sağladığı da tespit edilmiştir. Medya ve iletişim çalışmaları literatüründe
ASMR içeriklerinin etkilerine yönelik sonuçlara böyle bir karma metodoloji ile
bakılmamış olması, araştırmanın orijinal yönü olarak dikkat çekmektedir. Bu
araştırmadan elde edilen sonuçların, ASMR içerikleri üzerinden medya ve
iletişim literatürü bağlamında gerçekleştirilebilecek teorik ve uygulama
temelli çalışmalara zemin oluşturabileceği düşünülmektedir.
Deri İletkenliği Ölçümü (EDR GSR) Duyusal Marka Deneyimi Misofonya Seyir Deneyimi Sinestezi Otonom Duyusal Meridyen Tepki (ASMR) YouTube YouTube
There are
approximately 5.2 million autonomous sensory meridian response (ASMR) videos on
YouTube which the world's most popular video sharing platform. Users watch ASMR
videos for long hours and in series, and there are even individual ASMR YouTube
channels consisting of such videos. When the question is coming up of why these
contents are so popular on YouTube, scientific researches revealing that ASMR
videos have psychological outputs in most cases to reduce the anxiety levels of
the users and to relieve the audience. The inclusion of ASMR content in the
professional media content production ecosystem by opting out of the YouTube
communication channel created the need to discuss the context of media and
communication studies as well as the psychological dimensions and outcomes of
the issue. In this context, selected content consisting of popular ASMR videos
on YouTube and produced advertisements with ASMR technique was presented to the
participants (n=10). Electrodermal (GSR) and heart-volume (PPG) data were
quantitatively collected from the participants. At the same time, quantitative
outputs were supported with observation and in-depth interview methods. In the
context of the results obtained from the study, as well as those who are
relieved in terms of motivation from those who experience the contents, the
presence of those who are disturbed in the direction of various variables have
been observed. It has also been determined how these motivational changes
provide communication and interaction output related to brand, product or
service through the content shown. The fact that the results regarding the
effects of ASMR contents in the media and communication studies literature have
not been examined with such a mixed methodology is noteworthy as the original
aspect of the research. It is thought that the results obtained from this
research can be the basis of theoretical and practical studies which can be
realized in the context of media and communication literature via ASMR
contents.
Autonomous sensory meridian response (ASMR) Electrodermal Response (EDR GSR) Misophonia Sensory Brand Experience Synesthesia Watching Experience YouTube YouTube
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Acceptance Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 17 |