Research Article
BibTex RIS Cite

Development of a Set of Scales toward the Use of Social Media and Values of Generations in Social Media Age

Year 2019, Volume: 11 Issue: 18, 1025 - 1057, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.557240

Abstract

The main aim of this
research is to develop a set of scales to measure the values and behaviors of
different generations in the society where the use of social media spreading
rapidly day by day. The participants of the research consisted of 516 people from
generation Baby Boomers (1944-1964) to generation Z (2000-2020). Exploratory
factor anaylsis was used for the structure validity and Cronbach’s Alpha
coefficient was
calculated for the internal reliability through the development phases of the
scales.
The validity and reliability studies revealed three independent scales.
The scales were named as Social Media Usage Scale, Work Life Scale and
Acceptance of Diversity Scale. Social Media Usage Scale has two sub scales
naming as Continuity and Competence. Work Life has two sub scales naming as
Giving Importance to Work and Obeying the Rules. Acceptance of Diversity Scale
has three sub scales naming as Acceptance of Diverse Religions/Ethnicities,
Acceptance of Diverse Appearances and Acceptance of Diverse Ideas/Values. All
these scales and sub scales are found to be valid and reliable. It is expected
that the scales will be used independently or as a battery in whole by the
researchers.

References

  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C. vd. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Alwin, D.F. ve Mccammon, R.J. (2007). Rethinking generations. Research in Human Development, 4(3-4), 219-370.
  • Asmafiliz, E. ve Şalvarcı Türeli, N. (2018). Y kuşağı bireylerin sosyal medya kullanım sıklığı üzerine amprik bir araştırma, 5th International Conference on Social Sciences and Education Research, Bildiriler Kitabı, içinde (294-312).
  • Ayçiçek, İ. M. (1994). Kuşaklararası çatışma. Augsburg,Germany:Presse-Druck.
  • Aydemir, M. ve Dinç, M. S. (2015). İş ve yaşam dengesi arayışında kuşak farklılıklarının ve kuşakların iş değerlerinin etkisi üzerine bir model çalışması, 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Bildiri Kitabı, içinde (867-873).
  • Bayramoğlu, G ve Şahin, M. (2017). Field study investigating the expectations of employment and tendencies of the generations Y. Journal of Labour Relations, 8(2), 56-75.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations ın business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (19), 218-229.
  • Biggs, S. (2007). Thinking about generations: Conceptual positions and policy ımplications. Journal of Social Issues, 63(4), 695-711.
  • Börü, D. E. Ve Yurtkoru, E. S. (2016). Yeni kuşakların iş yaşamı tarzları üzerine ölçek geliştirme çalışması. Adana Çukurova Üniversitesi IV. Örgütsel Davranış Kongresi, Bildiriler Kitabı, içinde (64-68).
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi kitabı: İstatistik araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem A.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nitel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Census (2006). Selected characteristics of baby boomers 42 to 60 years old in 2006. Chicago: US Census Bureau.
  • Comte, A. (1974). The positive philosophy. with an introduction by A. S. Blumberg (originally published 1855), New York: AMS Press.
  • Çetin-Aydın, G. ve Başol, O. (2014). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı?, EJOVOC (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4 (4), 1-15. http://dx.doi.org/10.17339/ejovoc.41369
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1), 196-204.
  • Dewanti, P. ve Indrajit, R.E. (2018). The effect of XYZ generation characteristics to e-commerce C-to-C: A review, Ikraith-Informatika, 2 (2), 56-60.
  • Dyke M. V., Haynes, C. ve Ferguson, M. (2007). Bridging the divide: A public relations perspective on ıntergenerational communication. Public Relations Quarterly, 52, 4, 19-23.
  • Ekşili, N. ve Antalyalı, Ö.L. (2017). Türkiye’de Y kuşağı özelliklerini belirlemeye yönelik bir çalışma: Okul yöneticileri üzerine bir araştırma, Humanities Sciences (NWSAHS), 12(3), 90-111, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.3.4C0219
  • Engizek, N. ve Şekerkaya, A. (2016). X ve Y kuşağı kadınlarının karar verme tarzları bakımından incelenmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (36), 242-271.
  • Erdal, M. (2018). Personel bulma ve seçme süreçlerinde sosyal medya ağlarının rolü: X ve Y kuşakları açısından bir inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gravett, L. (2007). Bridging the generation gap how to get radio babies, boomers, gen Xers, and gen Yers to work together and achieve more. New Jersey: Career Press Inc.
  • Hofstede, G. (1984). Culture’s consequences: Comparing values behaviors, ınstitutions and organizations across nations (Abridged). London: Sage Publications.
  • Hung, K. H., Gu, F. F. ve Yim, C. K. B. (2007). A social ınstitutional approach to ıdentifying generation cohorts in China with a comparison with American consumers, Journal of international business studies, 38 (5), 836-853.
  • Inglehart, R. (2008). Changing values among western publics from 1970 to 2006. West European Politics, 31(1–2), 130-146.
  • İnce, F. (2018). Z kuşağının girişimcilik eğilimi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 105-113.
  • Johnson, M. ve Johnson, L. (2010). Generations Inc.: From boomers to linksters managing the friction between generations at work. New York: Amacom.
  • Kel, G., İlic, D. ve Yalçın, B. (2017). Y jenerasyonunun farklılaşan iş değerleri ve liderlik algılamaları. Journal of Yaşar University, 12(46), 136-160.
  • Kuyucu, M. (2017). Y kuşağı ve teknoloji: Y kuşağının iletişim teknolojilerini kullanım alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Latif, H. ve Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 132-163.
  • Lower, J. (2008). Brace yourself here comes generation Y. Critical Care Nurse, 28 (5), 80-85.
  • Macky, K., Gardner, D. ve Forsthy, S. (2008). Generational differences at work: Introduction and overview. Journal of Managerial Psychology, 23 (8), 857-861.
  • Mannheim, K. (1950). Freedom, power, and democratic planning. New York: Oxford University Press. 20.03.2019 tarihinde https://archive.org/details/freedompowerdemo00mannrich adresinden erişilmiştir.
  • Mannheim, K. (1952). The problem of generations. In P. Kecskemeti (Ed.) Essays on the sociology of knowledge. (pp. 276-320). London: Routledge & Kegan Paul.
  • Martin, C. A. ve Tulgan, B. (2002). Managing the generation mix: From collision to collaboration. Massachusetts: Human Resource Development Press.
  • McCrindle, M. ve Wolfinger, E. (2010). Generations defined. Ethos, 18 (1) 8-13.
  • Morsümbül, Ş. (2014). Kültürel değerlerin üç kuşak arasındaki değişimi üzerine bir inceleme: Ankara örneği, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 137-160.
  • Mücevher, M.H. (2015). X ve Y kuşağının birbirlerine karşı özellik ve etkileşim algıları: SDÜ örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Onurlubaş, E. ve Öztürk, D.(2018). Sosyal medya uygulamalarının Y kuşağı satın alma davranışı üzerine etkisi: Instagram örneği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 984-1016. http://dx.doi.org/10.26466/opus.471771
  • Özdemir, Ş. (2017). Kuşaklar teorisine göre Türkiye’deki gençlerin medya kullanım alışkanlıkları ve İstanbul örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pecchioni L. L., Wright K. B. ve Nussbaum J. F. (2005). Life span communication. LEA: Mahwah, New Jersey.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
  • Rokeach, M., & Ball-Rokeach, S. J. (1989). Stability and change in American value priorities, 1968–1981. American Psychologist, 44(5), 775-784. http://dx.doi.org/10.1037/0003-066X.44.5.775
  • Sağır, A. ve Eraslan, H.(2019). Akıllı telefonların gençlerin gündelik hayatlarına etkisi: Türkiye’de üniversite gençliği örneği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,10(17),48-78. http://dx.doi.org/10.26466/opus.515339
  • Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian SocioEconomic Studies (PJESS), 3(2), 1-15.
  • Schwartz, S. H. (2006). A theory of cultural value orientations: Explication and applications, Comparative Sociology, 5(2-3), 137-182.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E.S. ve Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. (2. bsm). İstanbul: Beta.
  • Strauss, W. ve Howe, N. (1991). In Generations: The history of America’s future, (p.1584–2089). Quill William Morrow, New York.
  • Süer, S., Sezgin, K. ve Oral, B. (2017). Z kuşağındaki öğrencilerin internete ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor çalışması, Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 190-203.
  • Şimşeker, M. (2005). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin kişilerarası davranış özelliklerini algılamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Taş, H.Y., Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğin mimarları Z kuşağının iş hayatına muhtemel etkileri. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 1031-1048.
  • Tolbize, A. (2008). Generational differences in the workplace. Research and Training Center on Community Living: University of Minnesota. https://rtc.umn.edu/docs/2_18_Gen_diff_workplace. pdf
  • Toruntay, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve Y kuşağı üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013). Nesiller ayrılıyor: X, Y ve Z nesilleri. Açıkbilim, 18.09.2018 tarihinde http://www.acikbilim.com/2013/09/ dosyalar /nesiller-ayriliyor-x-y-ve-z-nesilleri.html adresinden edinilmiştir.
  • Tutgun-Ünal, A. (2015). Sosyal medya bağımlılığı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Soykan, C. (2015). A comparative study of social network usage purpose and frequency among generations, 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Türk, A., (2013). Y kuşağı. İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • TÜİK (2018). Temel istatistikler/ Nüfus ve demografi/ Nüfus projeksiyonları/ Yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus. Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden 24.02.2019 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Williams, A. (2001) Intergenerational communication across the lifespan, LEA: Mahwah, New Jersey.
  • Williams, A. ve Harwood, J. (2008). Intergenerational communication: Intergroup, accomodation, and family perspectives.In (J F. Nussbaum, ed.) Handbook of Communication and Aging Research, LEA, London, (p.115-137).
  • Yıldırım Becerikli, S. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: Bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8 (1), 5-18.
  • Yiğit, Z. (2010). X ve Y kuşaklarının örgütsel tutumlar açısından incelenmesi ve bir örnek olay. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Zemke, R., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at work: Managing the clash of boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace, (2nd Ed.). USA: Amacom.

Sosyal Medya Çağında Kuşakların Sosyal Medya Kullanımı ve Değerlerine Yönelik Bir Dizi Ölçek Geliştirme Çalışması

Year 2019, Volume: 11 Issue: 18, 1025 - 1057, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.557240

Abstract

Bu araştırmada sosyal
medya kullanımın her geçen gün hızla yayıldığı toplumda yer alan farklı
kuşakların değişen değer ve davranışlarının belirlenebilmesi amacıyla bir dizi ölçek
geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Baby Boomers kuşağı
(1944-1964) ile Z kuşağı (2000-2020) arasında yer alan 516 kişi oluşturmuştur. Ölçeklerin
geliştirilme aşamalarında  yapı
geçerliğinin sağlanması için açımlayıcı faktör analizi ve güvenilirliğinin
sağlanması için ise Cronbach Alfa iç 
tutarlılık katsayıları kullanılmıştır. Yapılan geçerlilik ve
güvenilirlik çalışmaları sonucunda üç bağımsız ölçek elde edilmiştir. Bu
ölçekler Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği, Çalışma Hayatı Ölçeği ve Farklılıkları
Kabul Ölçeği olarak adlandırılmışlardır. Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği,
Süreklilik ve Yetkinlik adını alan iki alt ölçeğe sahiptir. Çalışma Hayatı
Ölçeği, İşe Önem Verme ve Kurallara Uyma adını alan iki alt ölçeğe sahiptir.
Farklılıkları Kabul Ölçeği ise Farklı Dini/Etnik Yapıları Kabul, Farklı Dış
Görünüşleri Kabul ve Farklı Düşünceleri/Değerleri Kabul adını alan üç alt
ölçeğe sahiptir. Tüm ölçek ve alt ölçekler geçerli ve güvenilir bulunmuştur.
Elde edilen ölçeklerin araştırmacılar tarafından bağımsız olarak tek tek veya
bir batarya olarak birlikte kullanılması umulmaktadır.

References

  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C. vd. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Alwin, D.F. ve Mccammon, R.J. (2007). Rethinking generations. Research in Human Development, 4(3-4), 219-370.
  • Asmafiliz, E. ve Şalvarcı Türeli, N. (2018). Y kuşağı bireylerin sosyal medya kullanım sıklığı üzerine amprik bir araştırma, 5th International Conference on Social Sciences and Education Research, Bildiriler Kitabı, içinde (294-312).
  • Ayçiçek, İ. M. (1994). Kuşaklararası çatışma. Augsburg,Germany:Presse-Druck.
  • Aydemir, M. ve Dinç, M. S. (2015). İş ve yaşam dengesi arayışında kuşak farklılıklarının ve kuşakların iş değerlerinin etkisi üzerine bir model çalışması, 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Bildiri Kitabı, içinde (867-873).
  • Bayramoğlu, G ve Şahin, M. (2017). Field study investigating the expectations of employment and tendencies of the generations Y. Journal of Labour Relations, 8(2), 56-75.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations ın business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (19), 218-229.
  • Biggs, S. (2007). Thinking about generations: Conceptual positions and policy ımplications. Journal of Social Issues, 63(4), 695-711.
  • Börü, D. E. Ve Yurtkoru, E. S. (2016). Yeni kuşakların iş yaşamı tarzları üzerine ölçek geliştirme çalışması. Adana Çukurova Üniversitesi IV. Örgütsel Davranış Kongresi, Bildiriler Kitabı, içinde (64-68).
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi kitabı: İstatistik araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem A.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nitel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Census (2006). Selected characteristics of baby boomers 42 to 60 years old in 2006. Chicago: US Census Bureau.
  • Comte, A. (1974). The positive philosophy. with an introduction by A. S. Blumberg (originally published 1855), New York: AMS Press.
  • Çetin-Aydın, G. ve Başol, O. (2014). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı?, EJOVOC (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4 (4), 1-15. http://dx.doi.org/10.17339/ejovoc.41369
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1), 196-204.
  • Dewanti, P. ve Indrajit, R.E. (2018). The effect of XYZ generation characteristics to e-commerce C-to-C: A review, Ikraith-Informatika, 2 (2), 56-60.
  • Dyke M. V., Haynes, C. ve Ferguson, M. (2007). Bridging the divide: A public relations perspective on ıntergenerational communication. Public Relations Quarterly, 52, 4, 19-23.
  • Ekşili, N. ve Antalyalı, Ö.L. (2017). Türkiye’de Y kuşağı özelliklerini belirlemeye yönelik bir çalışma: Okul yöneticileri üzerine bir araştırma, Humanities Sciences (NWSAHS), 12(3), 90-111, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.3.4C0219
  • Engizek, N. ve Şekerkaya, A. (2016). X ve Y kuşağı kadınlarının karar verme tarzları bakımından incelenmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (36), 242-271.
  • Erdal, M. (2018). Personel bulma ve seçme süreçlerinde sosyal medya ağlarının rolü: X ve Y kuşakları açısından bir inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gravett, L. (2007). Bridging the generation gap how to get radio babies, boomers, gen Xers, and gen Yers to work together and achieve more. New Jersey: Career Press Inc.
  • Hofstede, G. (1984). Culture’s consequences: Comparing values behaviors, ınstitutions and organizations across nations (Abridged). London: Sage Publications.
  • Hung, K. H., Gu, F. F. ve Yim, C. K. B. (2007). A social ınstitutional approach to ıdentifying generation cohorts in China with a comparison with American consumers, Journal of international business studies, 38 (5), 836-853.
  • Inglehart, R. (2008). Changing values among western publics from 1970 to 2006. West European Politics, 31(1–2), 130-146.
  • İnce, F. (2018). Z kuşağının girişimcilik eğilimi: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 105-113.
  • Johnson, M. ve Johnson, L. (2010). Generations Inc.: From boomers to linksters managing the friction between generations at work. New York: Amacom.
  • Kel, G., İlic, D. ve Yalçın, B. (2017). Y jenerasyonunun farklılaşan iş değerleri ve liderlik algılamaları. Journal of Yaşar University, 12(46), 136-160.
  • Kuyucu, M. (2017). Y kuşağı ve teknoloji: Y kuşağının iletişim teknolojilerini kullanım alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Latif, H. ve Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 132-163.
  • Lower, J. (2008). Brace yourself here comes generation Y. Critical Care Nurse, 28 (5), 80-85.
  • Macky, K., Gardner, D. ve Forsthy, S. (2008). Generational differences at work: Introduction and overview. Journal of Managerial Psychology, 23 (8), 857-861.
  • Mannheim, K. (1950). Freedom, power, and democratic planning. New York: Oxford University Press. 20.03.2019 tarihinde https://archive.org/details/freedompowerdemo00mannrich adresinden erişilmiştir.
  • Mannheim, K. (1952). The problem of generations. In P. Kecskemeti (Ed.) Essays on the sociology of knowledge. (pp. 276-320). London: Routledge & Kegan Paul.
  • Martin, C. A. ve Tulgan, B. (2002). Managing the generation mix: From collision to collaboration. Massachusetts: Human Resource Development Press.
  • McCrindle, M. ve Wolfinger, E. (2010). Generations defined. Ethos, 18 (1) 8-13.
  • Morsümbül, Ş. (2014). Kültürel değerlerin üç kuşak arasındaki değişimi üzerine bir inceleme: Ankara örneği, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 137-160.
  • Mücevher, M.H. (2015). X ve Y kuşağının birbirlerine karşı özellik ve etkileşim algıları: SDÜ örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Onurlubaş, E. ve Öztürk, D.(2018). Sosyal medya uygulamalarının Y kuşağı satın alma davranışı üzerine etkisi: Instagram örneği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 984-1016. http://dx.doi.org/10.26466/opus.471771
  • Özdemir, Ş. (2017). Kuşaklar teorisine göre Türkiye’deki gençlerin medya kullanım alışkanlıkları ve İstanbul örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pecchioni L. L., Wright K. B. ve Nussbaum J. F. (2005). Life span communication. LEA: Mahwah, New Jersey.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
  • Rokeach, M., & Ball-Rokeach, S. J. (1989). Stability and change in American value priorities, 1968–1981. American Psychologist, 44(5), 775-784. http://dx.doi.org/10.1037/0003-066X.44.5.775
  • Sağır, A. ve Eraslan, H.(2019). Akıllı telefonların gençlerin gündelik hayatlarına etkisi: Türkiye’de üniversite gençliği örneği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,10(17),48-78. http://dx.doi.org/10.26466/opus.515339
  • Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian SocioEconomic Studies (PJESS), 3(2), 1-15.
  • Schwartz, S. H. (2006). A theory of cultural value orientations: Explication and applications, Comparative Sociology, 5(2-3), 137-182.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E.S. ve Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. (2. bsm). İstanbul: Beta.
  • Strauss, W. ve Howe, N. (1991). In Generations: The history of America’s future, (p.1584–2089). Quill William Morrow, New York.
  • Süer, S., Sezgin, K. ve Oral, B. (2017). Z kuşağındaki öğrencilerin internete ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor çalışması, Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 190-203.
  • Şimşeker, M. (2005). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin kişilerarası davranış özelliklerini algılamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Taş, H.Y., Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğin mimarları Z kuşağının iş hayatına muhtemel etkileri. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 1031-1048.
  • Tolbize, A. (2008). Generational differences in the workplace. Research and Training Center on Community Living: University of Minnesota. https://rtc.umn.edu/docs/2_18_Gen_diff_workplace. pdf
  • Toruntay, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve Y kuşağı üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013). Nesiller ayrılıyor: X, Y ve Z nesilleri. Açıkbilim, 18.09.2018 tarihinde http://www.acikbilim.com/2013/09/ dosyalar /nesiller-ayriliyor-x-y-ve-z-nesilleri.html adresinden edinilmiştir.
  • Tutgun-Ünal, A. (2015). Sosyal medya bağımlılığı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Soykan, C. (2015). A comparative study of social network usage purpose and frequency among generations, 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Türk, A., (2013). Y kuşağı. İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • TÜİK (2018). Temel istatistikler/ Nüfus ve demografi/ Nüfus projeksiyonları/ Yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus. Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden 24.02.2019 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Williams, A. (2001) Intergenerational communication across the lifespan, LEA: Mahwah, New Jersey.
  • Williams, A. ve Harwood, J. (2008). Intergenerational communication: Intergroup, accomodation, and family perspectives.In (J F. Nussbaum, ed.) Handbook of Communication and Aging Research, LEA, London, (p.115-137).
  • Yıldırım Becerikli, S. (2013). Kuşaklararası iletişim farklılığı: Bilim teknoloji ve yenilik haberleri üzerinden bir odak grup çalışması. Selçuk İletişim, 8 (1), 5-18.
  • Yiğit, Z. (2010). X ve Y kuşaklarının örgütsel tutumlar açısından incelenmesi ve bir örnek olay. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Zemke, R., Raines, C., ve Filipczak, B. (2013). Generations at work: Managing the clash of boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace, (2nd Ed.). USA: Amacom.
There are 62 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Levent Deniz 0000-0002-5786-215X

Aylin Tutgun-ünal 0000-0003-2430-6322

Publication Date June 30, 2019
Acceptance Date June 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 11 Issue: 18

Cite

APA Deniz, L., & Tutgun-ünal, A. (2019). Sosyal Medya Çağında Kuşakların Sosyal Medya Kullanımı ve Değerlerine Yönelik Bir Dizi Ölçek Geliştirme Çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1025-1057. https://doi.org/10.26466/opus.557240

Cited By


XYZ Kuşaklarında Boş Zaman İnternet Kullanımı Alışkanlıkları
GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences
https://doi.org/10.53353/atrss.1329036


















Value education in cartoons: TRT Kids channel example
International Journal of Social Sciences and Education Research
Yeşim YENER
https://doi.org/10.24289/ijsser.846419