Bilgi teknolojilerinin hızlı bir şeklide gelişmesi önceden olmayan birçok yeniliğin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Girişimciliğin yeniden dizayn edilmesine ve başka bir perspektif kazanmasına neden olan en önemli yeniliklerden birisi e-ticarettir. Bu çalışma e-ticaret yapmayan girişimcilerin e-ticarete yönelik farkındalıkları ile e-ticaret yapan girişimcileri e-ticaret yapmaya iten nedenler ve e-ticaretten fayda sağlayıp sağlamadıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda Aksaray ilinde faaliyet gösteren girişimcilerden anket vasıtasıyla veri toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS 20.0 programı ile yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre girişimcilerin önemli bir kısmının e-ticaretin avantajlar sağladığını ve başarılı olabilmeleri için gelecekte daha da önemli bir yer edineceğini bildikleri tespit edilmiştir. Yine e-ticaret yapan girişimcileri, e-ticaret yapmaya iten en önemli nedenler olarak müşteri hizmetlerini geliştirmek (%74,2), müşterilerle diyaloğa girebilmek (%67,7) ve küresel pazarlara erişebilmek (%58,0) olduğu tespit edilmiştir. Analizler neticesinde ayrıca girişimciler için e-ticaretin en çok “yurt içinden yeni müşteriler bulma” (%71) ve “etkili reklam ve marka hizmeti oluşturma” (%70,9) konularında fayda sağladığı tespit edilmiştir.
Many innovations have been ensued from the rapid development of the information technologies. One of the most important of them that has caused entrepreneurship to be redesigned and gain another perspective is e-commerce. This research aims to find out the awareness of entrepreneurs that do not carry out e-commerce operations towards it, reasons that lead entrepreneurs with e-commerce operations to carry out them and if they profit from e-commerce. The data was collected from entrepreneurs that operate in Aksaray city through questionnaire. The data were analyzed with SPSS 20.0 program. According to the results, majority of the entrepreneurs acknowledge that e-commerce provides advantages and it will hold a more important place for success in the future. Moreover, the most important reasons that lead entrepreneurs to carry out e-commerce operations are improving relations with customers (74,2%) and communicating with them (67,7%) and reaching global markets (58,0%). Results also indicate that e-commerce provides benefits for entrepreneurs mostly in finding new domestic customers (71%) and creating effective advertisement and brand service (70,9%).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Acceptance Date | August 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 19 |