Akademiler daha çok formal eğitim ve öğretim
kurumları olarak algılanır. Akademi deyince akla hemen üniversiteler gelir.
Kurumsal hayatta da bir çok firmanın oldukça geniş olanaklara sahip eğitim
bölümleri bulunmaktadır ve kurumsal örgütlerin bir kısmının eğitim
fonksiyonlarını akademiye dönüştürme kararı yeni bir şey değildir. Özellikle
yabancı kaynaklarda otuz yıl öncesinde dahi birçok kurumsal firmanın bu
kararları çoktan almış oldukları ve eğitim bölümlerini kurumsal akademi
yaklaşımıyla yapılandırdıkları görülüyor. Bu durum kurumsal ölçeğe bağlı olduğu
gibi örgütlerin eğitim fonksiyonlarına yükledikleri anlam ve eğitimle ilgili
vizyonlarına da bağlıdır. Ülkemizde kurumsal akademilerin tarihçesinin o kadar
eskiye dayanmadığını ve nispeten daha yeni olduğunu anlıyoruz. Bazı öncü
kurumlar dışında akademisi olması gereken birçok kurumda akademiler ya yok, ya
da daha planlanma aşamasındalar. Bu araştırmada kurumsal akademilerin genel
gelişim süreçleri ile birlikte akademi modellerine yönelik tanımlayıcı bir
yaklaşımla bilgi verilmektedir. Uygun olduğu düşünülen bir akademi
yapılandırması yaklaşımı ve akademilerin değerlendirilmesine yönelik bir
değerlendirme enstrümanı da önerilmektedir. Kurumsal akademilerin örgüt
performansına olumlu katkıları da değerlendirilmiştir
Academies are generally perceived as universities or formal
educational institutions. Some companies
also have large training and development departments. Then, those departments
can also place them as centers for education and training for people and can
also be named as corporate universities. The decisions of organizations about
transforming training and education departments into corporate universities
(CU) are not new. It is seen in the foreign literature that major companies
have had transformed their training functions into corporate universities for decades
ago. It is also apparent that the CU approach has been recently developing in
Turkish organizational settings. Still, total number of corporate universities
in Turkey, when compared with other big economies of world, is few. Apart from
major big companies, organizations have not settled their corporate
universities. In this study, corporate universities are taken by a descriptive
approach. The advantages, pitfalls and the influences of CUs on organizational
performance are explained and a CU development and assessment model is
proposed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Acceptance Date | September 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 19 |