Finansal hizmetlerin daha hızlı ve kolay bir şekilde kullanılması için finans ve teknolojinin bir araya gelmesiyle oluşan yeni akım “FinTech” olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 102 kişinin öncelikle dijital finans alanındaki okuryazarlıkları ölçülmüştür. Aynı zamanda FinTech’in beraberinde getirdiği dijital finansal ürün ve hizmetlere karşı katılımcıların tutumları ve kullanım oranları incelenmiştir. Anket sorularıyla katılımcıların finansal teknolojileri kullanma tutumu üzerinde etkili olduğu düşünülen yedi faktör belirlenmiştir: (1) Algılanan risk, (2) Operasyonel risk, (3) Güvenlik riski, (4) Hukuki risk, (5) Aracısız İşlem Yapma, (6) Algılanan Fayda ve (7) Ekonomik faydadır. Çalışmada elde edilen bulgularda; katılımcıların dijital finansal ürün ve hizmetlerin büyük bir kısmı hakkında bilgi sahibi olduğu ancak kullanımı için daha fazla bilgi gerektiren uygulama ve araçlar için ise eğitim ve bilgilendirmenin gerekli olduğu ortaya çıkmaktadır. Bunun yanında aracısız işlem yapma kolaylığının, katılımcıların dijital finansal ürün ve hizmetlere karşı tutum ve davranışları üzerinde oldukça etkili olduğu görülmektedir.Öncelikli olan konu, gençlere dijital teknolojileri, uygulamaları ve ürünleri öğrenmeleri için eğitim vermektir. Yenilik ve marka yaratmak için girişimcilere teşvikler verilmelidir. Dijital dönüşüm ve dijital finansal yenilikler gerçekleştirilemezse gelişmekte olan ülkeler için rekabet daha zor olacaktır.
’Fintech’’ is defined as a new stream that is comprised by the combination of finance and technology in order to use of financial services easier and faster. In this study, 102 people were selected by random sampling method and primarily their literacy in finance was measured. At the same time the attitudes and usage rates of the participants about the digital financial products and services have been examined. Seven factors were determined as effected to individuals’ attitudes about using financial technologies: (1) Perceived risk, (2) Operational risk, (3) Security risk, (4)Legal risk, (5) Seamless transaction, (6) Perceived benefit and (7) Economic benefits. The results of the study showed that participants have information about a large part of digital financial products and services but more education and information are necessary for using applications and tools that require more information for their use. Besides, it was seen that the seamless transaction factor was quite effective on participants' attitudes and behaviors towards using digital financial products and services. Primary matter is to give education to young people to learn digital technologies, applications and products. Incentives must be given to startups for create innovations and brands. If digital transformation and digital financial innovations cannot be realized, competition will be more hard for developing countries.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Acceptance Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 18. UİK Özel Sayısı |