Psikodrama bireylerin yaşamlarında gerçekleştirdikleri veya gerçekleştiremedikleri pişmanlıkları, hayalleri, beklentileri, umutları, söylemek isteyip de söyleyemedikleri kısacası hayata dair yaşamlarındaki her olayın, durumun sahnede vücut bulmuş halidir. Bu açıdan bakıldığında psikodrama hayatın kendisi, sözle ifade edilemeyen durumların sözsüz olarak ifade etmenin belki de en etkili yoludur. Hayat serüvenine baktığımızda karşımıza üzücü, öfkelendiğimiz, karşı koymak istediğimiz pek çok olay çıkmaktadır. Karşılaşılan bu durumlarla baş edebilmek için bireyin güçlü olabilmesi ve olaylara karşı meydan okuyabilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yaşadığı olumsuzluklarla baş edemez.
Özellikle sosyal hizmet ve psikoloji gibi bireyle ve onun sorunları ile ilgilenen meslek elemanlarının en temelde kendilerini tanımaları ve sorunlarını çözebilme kapasitelerini geliştirmeleri gerektiği düşüncesinden yola çıkarak bu çalışma sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin psikodrama uygulamasının onların kişisel gelişimlerine ve mesleki kazanımlarına etkisini incelemek adına gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada bir üniversitede sosyal hizmet bölümünde okuyan 38 öğrenci ile 8 haftalık bir eğitimde psikodrama grubu gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda psikodramanın kişisel gelişimlerine, empati becerilerinin gelişmesine, başkaları ile iletişimlerinin gelişmesine ve mesleki donanımlarına etkisinin oldukça yararlı olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucuna göre psikodrama eğiminin sadece sosyal hizmet bölümünde değil tüm sosyal bilimler alanında eğitim gören üniversite öğrencileri için ders olarak konulması önerilmektedir.
Psychodrama is the realization of the regrets, dreams, expectations, hopes that individuals have realized or not realized in their lives, in short, every event and situation in their lives, whether they want to say or not. From this point of view, psychodrama is perhaps the most effective way of expressing life itself and situations that cannot be expressed verbally. When we look at the adventure of life, there are many events that are incredibly sad, angry and want to resist. To cope with these situations, the individual must be strong and able to challenge the events. Otherwise, he cannot cope with his negativity.
This study was carried out to examine the effect of psychodrama practice of social work students on their personal development and professional achievements, based on the idea that professionals who deal with individuals and their problems, especially social work and psychology, should basically know themselves and develop their capacity to solve their problems.
In the study, an 8 week psychodrama experience group was carried out with 38 students studying at a university social work department. As a result of the study, it was found that psychodrama has a greatly beneficial effect on personal development, development of empathy skills, development of communication with others and professional skills. According to the results of the research, it is suggested that psychodrama education should be included as a course only for university students studying in the social work department in all social sciences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2021 |
Acceptance Date | February 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 34 |