This study focuses on the International Labor Organization (ILO) and its educational activities. The ILO carries out a series of education activities both at the organizational level and in collaboration with other international organizations. The ILO effectively struggles to prevent child labour and also carries out activities for gender equality in education and early childhood education. The organization makes a series of recommendations on collective bargaining, employment terms and conditions and improvement of the professional rights of teachers. It monitors and reports the extent to which these recommendations are incorporated by the Member States in their education policies. Furthermore, ILO works on the problems of children, youth and refugees to access to education especially in impoverished countries and regions. The governments that represent the public sector, the employers that represent the private sector of ILO’s recommendations and the trade unions are recommended to conduct researches to put forth the level of guidance in determining the policies related to education and teachers.
Bu çalışmada, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ve bu örgütün eğitim hizmet alanına yönelik yürütmüş olduğu faaliyetler ele alınmıştır. ILO, gerek örgütsel düzeyde gerekse diğer uluslararası örgütlerle iş birliği halinde eğitim hizmet alanına yönelik birtakım faali-yetler yürütmektedir. Çocuk işçiliğini önlemeye yönelik etkin bir mücadele sergileyen ILO, eğitimde cinsiyet eşitliğine ve erken çocukluk eğitimine ilişkin faaliyetlerde bulunmaktadır. Örgüt, eğitim emekçilerinin toplu pazarlık, istihdam koşulları ve mesleki haklarının iyileştirilmesiyle ilgili birtakım tavsiye niteliğinde kararlar almaktadır. Bu bağlamda, bu tavsiye kararlarının üye ülkeler tarafından eğitim politikalarına ne düzeyde yansıtıldığını izlemekte ve raporlaştırmaktadır. ILO özellikle yoksul ülke ve bölgelerde; çocukların, gençlerin ve mültecilerin eğitime erişim sorunlara yönelik çalışmalara yer vermektedir. Örgütün yaptığı bu çalışmalar her ne kadar insani bir boyut taşıyor olsa da örgüt ve örgüt yapısını uzun vadede kapitalist liberal ekonominin insana bakış açısıyla yakından ilişkilidir. ILO ve Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) tavsiye kararlarının kamu kesimini temsil eden hükümetler, özel kesimi temsil eden işverenler ile sendikalarca eğitim ve eğitim emekçileriyle ilgili politikaların belirlenmesinde hangi düzeyde yol gösterici olduğunun ortaya konulmasına yönelik araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2021 |
Acceptance Date | May 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı |