Research Article
BibTex RIS Cite

The Use of Social Media as a Public Relations Tool During the Pandemic by Metropolitan Municipalities

Year 2021, Volume: 18 Issue: 43, 6708 - 6731, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.898016

Abstract

Public relations are important in local governments in order to inform citizens about their daily activities, to get their views on new projects and to inform them about their fields of activity. In accordance with the requirements of the age, the media where public relations activities are carried out in local governments have also differentiated and the use of social media has become widespread. The aim of the study is to reveal the frequency of using social media in the public relations activities of metropolitan municipalities during the Covid-19 pandemic period. The study is important in terms of evaluating the use of social media by public institutions in order to inform and guide the public. In the study, the shares of metropolitan municipalities on Twitter between the process on March 13th – June 01st 2020 were transformed into data suitable for NCapture extensions Nvivo program, and these data were analyzed and classified under certain categories. In addition, the “WordCloud” views of the three most shared municipalities were created and analyzed. In the result of the analysis, it was seen that all metropolitan municipalities have actively used the social media, "Retweet from the Mayor" and "Corporate Activity" categories have been mentioned more in the posts, as well as all the municipalities has shared post with the coronavirus theme in the related process. WordCloud views also gave coherent results with the severity of the categories. As a result, the assumptions that metropolitan municipalities actively use social media as a communication and public relations tool and that they often include the coronavirus theme are supported.

References

  • Acar, M. (1993). Belediyelerde halkla ilişkiler. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Asna, A. (2006). Kuramda ve uygulamada halkla ilişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Asna, M. A. (1997). Halkla ilişkiler dünden bugüne bir sanat-meslek öyküsü. İstanbul: Yön Matbaacılık.
  • Aydın, A. H. ve Taş, İ. E. (2016). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2017). Kamu yönetimi. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Grunig, J. E. (2009). Paradigms of global public relations in an age of digitalisation. PRism, 6(2), 1-19.
  • Karadeniz, M. (2008). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetleri ve bir uygulama (Çanakkale Belediyesi Örneği). Doktora tezi.Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kazancı, M. (2013). Kamuda ve özel kesimde halkla ilişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla ilişkiler nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 91-108. Okay, A. ve Okay, A. (2014). Halkla ilişkiler ve medya. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). İletişimin gücü kurumsaldan küresele halkla ilişkiler. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Selvi, Ö. ve Şentürk, Z. A. (2019). Halkla ilişkiler ve uygulama alanları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tortop, N. ve Özer, M. A. (2017). Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Vicari, S. (2012). Protests for global change on Twitter: The cas of #15oct in Italy. From Social to Political: New Forms of Mobilization and Democratization (Conference Proceedings).
  • We Are Social (2020). Global digital overview. 14 Şubat 2021 tarihinde https://wearesocial.com/digital-2020 adresinden erişildi.
  • Yayınoğlu, P. E. (2007). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler belediyeler yönünden bir değerlendirme. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Yıldırım, S. (2015). Yerel yönetim ve Demokrasi. İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları.

Pandemi Sürecinde Büyükşehir Belediyelerinin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı

Year 2021, Volume: 18 Issue: 43, 6708 - 6731, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.898016

Abstract

Vatandaşları günlük faaliyetlerinden haberdar etmek, yeni projeler hakkında vatandaşların görüşlerini almak ve faaliyet alanları ile ilgili konularda bilgilendirmek için yerel yönetimlerde halkla ilişkiler önem taşımaktadır. Çağın gereklerine uygun olarak yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaaliyetlerinin yürütüldüğü mecralar da farklılaşmış ve sosyal medya kullanımı yaygınlaşmıştır. Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemi döneminde büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler faaliyetlerinde sosyal medya kullanma sıklıklarını ortaya koymaktır. Çalışma halkı bilgilendirmek ve yönlendirmek adına kamu kurumlarının sosyal medyayı kullanımlarının değerlendirilmesi açısından önem arz etmektedir. Araştırmada büyükşehir belediyelerinin pandemi dönemini kapsayan 13 Mart – 01 Haziran 2020 tarih aralığında Twitter üzerinden yaptıkları paylaşımlar, NCapture uzantısıyla Nvivo programına uygun verilere dönüştürülmüş ve bu veriler nitel bir çerçevede analiz edilerek belirli kategoriler altında sınıflandırılmıştır. Ayrıca en fazla paylaşım yapan üç belediyenin “WordCloud” görünümleri oluşturulmuş ve incelenmiştir. Analiz sonucunda sosyal medyayı tüm büyükşehir belediyelerinin aktif olarak kullandığı, paylaşımlarda “Başkandan Retweet” ve “Kurumsal Faaliyet” kategorilerine daha çok yer verildiği ve bunun yanında tüm belediyelerin koronavirüs temasıyla ilgili paylaşımlar yaptığı görülmüştür. WordCloud görünümler ise kategorilerin ağırlıkları ile uyumlu sonuçlar vermiştir. Sonuç olarak büyükşehir belediyelerinin sosyal medyayı iletişim ve halkla ilişkiler aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları ve koronavirüs temasına sıklıkla yer verdikleri varsayımları desteklenmiştir.

References

  • Acar, M. (1993). Belediyelerde halkla ilişkiler. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Asna, A. (2006). Kuramda ve uygulamada halkla ilişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Asna, M. A. (1997). Halkla ilişkiler dünden bugüne bir sanat-meslek öyküsü. İstanbul: Yön Matbaacılık.
  • Aydın, A. H. ve Taş, İ. E. (2016). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2017). Kamu yönetimi. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Grunig, J. E. (2009). Paradigms of global public relations in an age of digitalisation. PRism, 6(2), 1-19.
  • Karadeniz, M. (2008). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetleri ve bir uygulama (Çanakkale Belediyesi Örneği). Doktora tezi.Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kazancı, M. (2013). Kamuda ve özel kesimde halkla ilişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla ilişkiler nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 91-108. Okay, A. ve Okay, A. (2014). Halkla ilişkiler ve medya. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). İletişimin gücü kurumsaldan küresele halkla ilişkiler. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım.
  • Selvi, Ö. ve Şentürk, Z. A. (2019). Halkla ilişkiler ve uygulama alanları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Tortop, N. ve Özer, M. A. (2017). Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Vicari, S. (2012). Protests for global change on Twitter: The cas of #15oct in Italy. From Social to Political: New Forms of Mobilization and Democratization (Conference Proceedings).
  • We Are Social (2020). Global digital overview. 14 Şubat 2021 tarihinde https://wearesocial.com/digital-2020 adresinden erişildi.
  • Yayınoğlu, P. E. (2007). Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler belediyeler yönünden bir değerlendirme. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Yıldırım, S. (2015). Yerel yönetim ve Demokrasi. İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Şerife Pekküçükşen 0000-0003-2244-2646

Balı Yıldırım 0000-0002-3206-9542

Publication Date November 7, 2021
Acceptance Date July 17, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 43

Cite

APA Pekküçükşen, Ş., & Yıldırım, B. (2021). Pandemi Sürecinde Büyükşehir Belediyelerinin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 6708-6731. https://doi.org/10.26466/opus.898016