Bu araştırma kapsamında ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul iklimi düzeyleri ve pozitif psikoloji sermaye algılarının belirlenmesi, bu iki değişken arasındaki ilişkinin incelenmesi ve yine bu iki değişken çeşitli bağımsız değişkenler doğrultusundaki farklılaşması incelenmiştir. Araştırma kapsamında gönüllülük esasına dayalı olarak 119 tane ilköğretim öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında katılımcılardan iki farklı ölçme aracı üzerinden veri toplanmıştır, bunlar; (1) Okul İklimi Ölçeği ve (2) Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeğidir. Yapılan araştırma sonucuna göre, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul iklimi algılarının yüksek olduğu söylenebilir (X ̅=91.54).Okul iklimi algısının öğretmenlerin, cinsiyet, yaş, görev süresi ve branşlarına göre farklılaşmamaktadır. Bununla birlikte, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algı düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir ( X ̅=94.58). Bu çalışmada, ilköğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri demografik değişkenlere göre anlamlı bir fark göstermemiştir. İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul iklimi algıları ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Hesaplama işlemine geçilmeden önce normallik, doğrusallık ve eş varyanslılık varsayımları kontrol edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür, r=.198, n=78, p=.081.
Okul Iklimi Pozitif Psikolojik Sermaye Örgütsel Verimlilik Öğrenci Başarısı Ilköğretim Öğretmenleri
The study aimed to investiagate the school cilmate and its relationship to positive psychological capital among primary school teachers. The study was conducted to determine whether primary school teachers develop their school climate, and whether school climate would increase positive psychological capital levels. The participants of the study were composed of 114 primary school teacher were selected randomly around Istanbul. The data were based on quantitative data. For the data analysis Pearson Product-Moment Correlation, and a series of ANOVA test were utilized. The results revealed that there was no a pozitif significant correlation between percieved school climate and positive psychological capital (r=.198, n=78, p=.081). Meanwhile, the study showed that primary school teachers’ school climate perception and positive psychological capital perceptions were high ( X ̅=94.58). In addition, there was no significant difference between positive psychological capital perceptions of primary school teachers and demographic variables.
School Climate Positive Psychological Capital Organizational Efficacy Academic Achievement Primary School Teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Acceptance Date | November 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 44 |