Bu araştırmada, keman eğitiminde Batı Müziği unsurları içeren Geleneksel Türk Sanat Müziği eserlerinin kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanat Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı keman öğrencileriyle görüşme yapılarak elde edilmiştir. Araştırma Konservatuvarların Klasik Batı Müziği eğiti-mi verilen programları, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Güzel Sanatlar Liselerindeki keman eğitimi derslerinde hem Batı Müziği unsurları hem de Geleneksel Türk Sanat Müziği unsurlarının yer aldığı eserlere yer verilebilmesi konusunda fikir vermesi ve bu sayede öğrencilere farklı bir bakış açısı kazandırması; iki türe de hakim öğretmenler, icracılar ve besteciler yetiştirmesine yardımcı olması açılarından önem taşımaktadır. Çalışma sonucunda, keman öğrencilerinin keman eğitiminde Batı Müziği unsurları içeren Geleneksel Türk Sanat Müziği eserlerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin yüksek bir çoğunluğunun Batı Müziği unsurları içeren Geleneksel Türk Sanat Müziği eserlerinin keman eğitiminde kullanılmasına ilişkin pozitif yönde görüş bildirdiklerine dair bir sonuç elde edilmiştir.
In this research, it is aimed to determine student views on the use of Traditional Turkish Art Music works containing elements of Western Music in violin education. Interview technique, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data of the study were obtained by interviewing violin students from Trabzon University Fatih Faculty of Education, Department of Fine Arts Education, Department of Music Education. Research Conservatories' classical Western Music programs, Departments of Fine Arts Education of Faculties of Education, Faculties of Fine Arts and Violin education courses in Fine Arts High Schools give an idea of the elements of Western Music and the elements of Traditional Turkish Art Music, thus giving students a different perspective; It is important to help train teachers, performers and composers who are familiar with both genres. As a result of the study, violin students' views on the use of Traditional Turkish Art Music works containing elements of Western Music in violin education were determined. At the same time, it was concluded that a high majority of students expressed a positive opinion regarding the use of Traditional Turkish Art Music works containing elements of Western Music in violin education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2021 |
Acceptance Date | April 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı |