Teknolojinin her geçen gün gelişimi ve
yaygınlaşmasıyla birlikte işletmeler de her alanda teknolojinin sağladığı
avantajlardan yararlanmak istemektedirler. Özellikle rekabette üstünlük kurarak
pazarda daha çok pay sahibi olabilmek için işletmeler artık teknolojik alt
yapıya büyük yatırım yapmaktadırlar. Günümüzde
işletmeler için artık en değerli şeylerden biri, teknolojinin de yardımıyla
büyük veri, bulut teknolojisi gibi sistemler vasıtasıyla tüketicilerden elde
edilecek veriler doğrultusunda izlenecek satış stratejileri olmuştur.
Bulut bilişim, gerçek zamanlı, internet altyapısına
sahip teknoloji servisleri ve kaynakları olarak ifade edilmektedir (Kalafat,
2015, s. 16). Bulut bilişimde, kullanıcılar bir sunucu içerisinde depolanan
veri ve yazılımlara web servisleri veya web tarayıcı benzeri yazılımlarla ulaşabilirler
(Gruman ve Knorr, 2008). Bulut
bilişimin birçok avantajlarının yanı sıra günümüzde işletmeler için en önemli
unsurlardan biri olan hizmet kalitesine de oldukça önemli katkıları
bulunmaktadır. Yapılan bu çalışmada kalitatif araştırma yöntemleri
kullanılmış ve günümüz işletmeleri için yeni sayılabilecek bulut
teknolojisinin, işletmeler için özellikle çok önemli bir unsur olan hizmet
kalitesi hususunda ne denli faydalar sağlayabileceğine dikkat çekilmeye
çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |