The aim of the study was to determine the
anxiety and depression levels of the expectant mother and father in the
pregnancy period and to determine the effects of pregnancy education on those
levels. It was carried out 302 participants after the necessary permission was
taken. In the training group; 50 pregnant women and their husbands were made to
fill in the “Pregnant Information Form, Beck Anxiety Scale and Beck Depression
Scale”. The Scales were given again to those couples who were in their
Postpartum Day 1. The control group consisted of 101 couples. The Beck Anxiety
scale point average of the women in the training group before the training was
17.20±10.49, the average of the same test was 14.61±10.26 for the women in the
control group, and no statistically significant differences between them were
detected; however, in the training group, the scale point in the Postpartum Day
1 showed a decrease with a point of 7.86±10.85. The Beck Depression scale point
average of the women in the training group before the training was 14.14±6.92,
the average of the same test was 10.56±10.47 for the women in the control
group, and a statistically significant difference between them was detected;
the scale point in the Postpartum Day 1 in the training group showed a decrease
when compared to pre-training period with a score of 3.08±5.81. The pregnancy
period, it is important in the pregnancy training sessions which will provide
positive results on their anxiety and depression levels.
Gebelik sürecinin her anlamda
sağlıklı devam etmesini sağlayabilmek için uygun çözüm önerilerinin anne babaya
birlikte sunulması gerekmektedir. Bu çalışmada, gebelik döneminde anne ve baba
adaylarının anksiyete ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi ile bu düzeylere
gebe eğitimin etkisini belirlemek amaçlandı. Araştırma, kontrol
gruplu deneysel bir tasarım düzeni ile planlanarak gerekli izinler alındıktan
sonra 26 Kasım
2016 ile 26 Mart 2017 tarihleri arasında Eskişehir Devlet Hastanesi’nde
yapıldı. Eğitim grubunda; 50 gebe ve eşi, gebe okuluna kayıt yaptırdıktan sonra
Gebe bilgi formu, Beck Anksiyete Ölçeği ve Beck Depresyon Ölçeği doldurtuldu.
Sonrasında çiftlere eğitim verildi. Postpartum 1. Günlerinde Beck Anksiyete
Ölçeği ve Beck Depresyon Ölçeği tekrar doldurtuldu. Kontrol grubunu; 101 çift oluşturdu. Bu çiftlere Gebe
bilgi formu, Beck Anksiyete Ölçeği ve Beck Depresyon Ölçeği doldurtuldu. Verilerin analizinde IBM SPSS
Statistics 22 paket programı kullanıldı. Çalışmamıza katılan eğitim grubundaki kadınların eğitim öncesi Beck
Anksiyete Ölçeği puan ortalaması 17.20±10.49, kontrol grubundaki kadınların
14.61±10.26 olup aralarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunamadı
(p>0.05); ancak eğitim grubunda postpartum 1. Gündeki ölçek puanı 7.86±10.85
ile eğitim öncesine göre düşüş gösterdi. Eğitim grubundaki kadınların eğitim
öncesi Beck Depresyon Ölçeği puan ortalaması 14.14±6.92, kontrol grubundaki
kadınların 10.56±10.47 olup aralarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık
bulundu (p=0.002); eğitim grubunda postpartum 1. Gündeki ölçek puanı 3.08±5.81
ile eğitim öncesine göre düşüş gösterdi. Benzer şekilde babalarda da eğitim
grubunda doğumdan sonraki 1. Günde ölçek puanları eğitim öncesine göre düşüş
gösterdi. Günümüzde yaygınlaşan gebelik eğitimlerine anne ve babaların birlikte
katılması anksiyete ve depresyon düzeyleri üzerinde olumlu sonuçlar
sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ORİJİNAL MAKALELER / ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 41 Sayı: 1 |