Araştırmada Karaçi kolej
öğretmenleri arasında işle ilgili kas-iskelet sistemi bozukluklarının
prevalansının belirlenmesi amaçlandı. Bu çalışma kesitsel bir çalışmadır.
Karaçi kolejlerinden öğretmenler rastgele seçilmiştir. Veriler Ocak 2018 ile
Haziran 2018 arasında toplanmıştır. Her iki cinsiyetten kolej öğretmenlerini
uygun örneklemeyle seçtik. Araştırmaya katılan öğretmenler öğretimde yaklaşık
bir yıllık iş tecrübesine sahipti. İşe bağlı kas-iskelet sistemi
rahatsızlıklarını belirlemek için İskandinav Anketi kullanılmıştır. Anketler 400 ara sınıf öğretmenine gönderilmiş ve toplam 342
öğretmen anket formunu doldurmuş ve geri göndermiştir. İstatistiksel analiz,
SPSS 21 sürümü ile yapıldı. Öğretmenler işe başladığı zaman işe bağlı ağrının
en yüksek prevalansı boyun, omuz, bel ve dizlerde olduğu bulunmuştur.
Katılımcıların% 50'si boyunlarını bükülme pozisyonunda tuttuklarına ve kara
tahta kullanırken omuzlarının yüksek olduğuna cevap verdi. Bu çalışmanın
sonucu, öğretmenlerin en çok boyun, omuz, bel ve diz bölgelerinin etkilendiği
sonucuna varıldı. Ergonomik kuralların kullanılması sorunu hafifletmeye
yardımcı olabilir.
It was aimed to be determined the
prevalence of work-related musculoskeletal disorders among college teachers of
Karachi in the study. The study was a cross-sectional study. Teachers were
randomly selected from different colleges of Karachi. The data collected from
January 2018 to June 2018. We selected college teachers from both gender by
convenient sampling. Those selected, were subjected had a work experience of
about one year in teaching. Nordic
questionnaire was used to determine the work related musculoskeletal disorders.
The questionnaires were sent to 400 intermediate teachers and 342 completely
filled questionnaires were returned back. Statical analysis was done through
SPSS version 21. The highest prevalence of work related pain was found neck, shoulder,
lower back, and knees and pain starts when teachers perform their work. 50%
participants responded that they keep their neck in bending position and
shoulders elevated while using black board. The result of this study was
concluded that neck, shoulder, lower back, and knees are mostly affected
regions among teachers. The use of ergonomically rules can help to alleviate
the problem.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | October 20, 2018 |
Acceptance Date | March 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 3 |