Amaç: Bu araştırma,
hemşirelik son sınıf öğrencilerinin farmakolojik bilgi düzeylerini ve ilaç dozu
hesaplama becerilerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı-kesitsel olarak yapıldı.
İstanbul ilinde, 257 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilen
çalışmada veriler “Yapılandırılmış Soru Formu” kullanılarak toplandı. Verilerin
istatiksel analizinde; sayısal değişkenler ortalama, standart sapma, kategorik
değişkenler ise sayı ve yüzde ile değerlendirildi
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin
%87.2’sinin kadın ve %35’inin öğrencilik döneminde hemşire/hemşire adayı olarak
çalıştığı saptandı. Bu öğrencilerin tamamının farmakoloji dersini hemşirelik
lisans eğitiminin ilk iki yılı içinde ve çoğunlukla (%46.7) üçüncü dönemde
haftada iki ders saati olarak aldıkları belirlendi. Öğrencilerin farmakolojik
bilgi düzeyi toplam puan ortalamasının 18.37±4.06; doz hesaplama becerisi
toplam puan ortalamasının 12.07±3.44 ve genel toplam puan ortalamasının ise
30.43±6.53 olduğu saptandı.
Sonuç: Hemşirelik lisans eğitiminin son döneminde
bulunan öğrencilerin farmakolojik bilgi düzeyi ve doz hesaplama becerileri
açısından orta düzeyde bir başarı sergiledikleri, farmakoloji dersinin saat
olarak daha fazla alınmasının ve çalışma deneyiminin öğrencilerin başarılarını
olumlu yönde etkilediği görüldü.
Objective:
The aim of this study was to determine the pharmacological knowledge levels and
drug dose calculation skills of nursing students.
Methods: The descriptive and cross-sectional study was conducted with 257 nursing senior students in Istanbul province, data were collected using "Structured Question Form". In the statistical analysis of the data; numerical variables were evaluated by mean, standard deviation; categorical variables were evaluated by number and percentage.
Results: It was found that 87.2% of nursing students were female
and 51.4% of participants were high school graduate, 35% of them were working part time as nurses / nurse
candidates.
It was determined that all of the students took pharmacology courses in the
first two years of undergraduate nursing education and mostly (46.7%) as two
hours a week in the third semester. The mean score of the
pharmacological knowledge level of the students was 18.37 ± 4.06; the mean
score of the calculation was 12.07 ± 3.44 and the mean score was 30.43 ± 6.53.
Conclusion: It was found that the students in the last term of
undergraduate nursing education had a moderate level of success in terms of pharmacological
knowledge level and dose calculation skills. It was also seen that taking more
hours of pharmacology courses and working experience had a positive effect on
students' achievements.
Keywords: Nursing,
pharmacology in nursing, drug dose calculation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2019 |
Submission Date | March 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |