Amaç: Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin şiddete ve aile içi şiddete yönelik tutumlarını incelemek, bu konuda farkındalık geliştiren çalışmalara yön vermek ve toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaktır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki çalışma 21 Ocak- 21 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul’da bulunan bir vakıf üniversitesinde sağlık alanında öğrenim gören 237 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplamada tanıtıcı özellikler formu, Ergenlerin Şiddete Yönelik Tutumları Ölçeği (EŞYTÖ) ve Aile İçi Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği (AİŞYTÖ) kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamaları 19.29±1.35 ve çoğunluğu kızdır (%81.5). Öğrencilerin EŞYTÖ’den aldıkları toplam puan ortalamaları 15.3±5.65, AİŞYTÖ toplam puan ortalamaları ise 19.6±7.4’dir. Aile içi şiddete yönelik tutumlarında en yüksek ortalamaya sahip olan boyutlar şiddeti nedenselleştirme ve olağanlaştırmadır. Kız öğrencilerin şiddete (p=0.001, p<0.01) ve özellikle aile içi şiddete (p=0.00, p<0.001) yönelik tutumlarının erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak ileri düzeyde farklı olduğu belirlenmiştir. EŞYTÖ ile AİŞYTÖ puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür.
Sonuç: Çalışmamızda genel olarak öğrencilerin şiddeti onaylamadıkları ve aile içi şiddete olumsuz baktıkları belirlenmiştir. Kızların erkek öğrencilere göre şiddeti ve aile içi şiddeti desteklemeyen tutumda oldukları, diğer taraftan şiddet ve aile içi şiddete yönelik tutumlarının aile tanımı, ekonomik durum, anne ve baba eğitim durumu gibi özelliklerden etkilenmediği saptanmıştır. Öğrencilerin kavga etme ve kaba kuvvet kullanma eğilimleri arttıkça aile içi şiddete karşı tutumlarının olumsuz yönde arttığı belirlenmiştir.
Objective: This study aims to evaluate the attitudes of university students towards violence and domestic violence, give direction to the studies that raise awareness and contribute to the solution of social problems.
Methods: This descriptive study was carried out with 237 students studying at a university between 21 January - 21 April 2019 in Istanbul. In the data collection, the descriptive characteristics form, Adolescents' Attitudes Towards Violence Scale (AATVS) and Domestic Violence Attitude Scale (DVAS) were used.
Results: The mean age of the students was 19.29±1.35 and the majority of them were girls (81.5%). The mean total score of the students from the AATVS was 15.3±5.65, and the mean total score of the DVAS was 19.6±7.4. The dimensions that have the highest average in attitudes towards domestic violence are causality and normalization of violence. It was determined that female students didn’t approve the violence (p = 0.001) and especially domestic violence (p = 0.00) statistically advanced and significantly, compared to the male students. There was a positive and significant relationship between AATVS and DVAS mean scores.
Conclusion: In this study, students generally didn’t approve of violence and viewed domestic violence negatively. The girl students didn’t support violence and domestic violence according to male students, and their attitudes towards violence and domestic violence weren’t affected by the characteristics such as family definition, economic status, and educational status of parents. As the students' tendency to fight and use rough force increased, their attitudes towards domestic violence increased.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | August 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 3 |