Research Article
BibTex RIS Cite

PERSONNEL SELECTION, EVALUATION AND RECRUITING PROCESS OF TECHICAL SERVICES UNIT (DEPARTMENT) IN TOURISM ENTERPRISES AND THE EFFECT OF THIS ON THE INSITUTION’S OPERATION PROCESS (SAMPLE STUDY: ÇIRAĞAN KEMPINSKI HOTEL)

Year 2010, Volume: 2 Issue: 2, 29 - 35, 01.12.2010

Abstract

Like in all enterprises, one of the most important functions of accommodation enterprises and especially hotels is worker selection. For five-star hotels, which are centres of attraction for tourism demand, the importance of selection of workers which will sustain the continuity of demand for the hotel is undisputable. In five-star hotel enterprises, although well-educated hotel managers are needed, worker selection requires appropriate evaluation, correct use of domestic and foreign resources and a successful orientation period. It requires expertise to find and select qualified staff for hotels. In this study, the personnel selection, evaluation and recruiting process which was adapted by Çırağan Kempinski Hotel, which is among the 500 worldly famous hotels according to Time and Leisure magazine and which has an undeniable significance in its own category in our country’s tourism, for the personnel in its Technical Department and which was carried out by People Development and Training Department shall be provided; and the advantages and disadvantages of this process on the institution shall be discussed. Field study will be carried out for the sample; and worker operation of the institution will be followed and provided in the study. 

References

  • Altun, Selda, Kişisel Görüşme (e-mail ve yüzyüze görüşme), 3 Mayıs 2010
  • Çolakoğlu, Ülker, Keskinkılıç, Ugur, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeler ve Uygulamalar, İzmir, Nobel Yayınevi, Mayıs, 2005
  • Erdem, Barış,”Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakaları Planlamasının Yeri ve Önemi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:7, Sayı:11, 2007
  • Kozak, Meryem Akoğlan, Turizm Sektöründe İnsan Kaynakalrı Seçim Yöntemleri ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 http://web.sakarya.edu.tr/~skuyucu/sunum/sezer2.ppt#256,1,(İndirme Tarihi:25.05.2010)

TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ)

Year 2010, Volume: 2 Issue: 2, 29 - 35, 01.12.2010

Abstract

Tüm işletmelerde olduğu gibi konaklama işletmelerinin ve özellikle otellerin en önemli
fonksiyonlerından biri işgören seçimidir.Turizm telep cazibeleri arasında yer alan beş yıldızlı
otellede, otelin talep devamlılığını sağlayacak işgörenin seçiminin kurum için taşıdığı önem bir
gerçektir. Beş yıldızlı otel işletmelerinde , işgören seçimi her ne kadar iyi yetişmiş otel
yöneticilerine ihtiyaç duyulsa da, düzgün değerlendirme, iç ve dış kaynakların doğru kullanımı,
iyi bir oryantasyon süreci gereksinimi de beraberinde getirir.
Oteller için kalifiye elemanlar bulmak ve seçmek uzmanlık ister. Travel and Leisure dergisinin
dünyaca ünlü ilk 500 otel katagorisi içerisinde yer almış olan ve ülkemiz turizminde kendi
katagorisinde yadsınmayacak öneme sahip Çırağan Kempinski Oteli Teknik Departmanında
çalışan kişiler için uyarladığı ve People Development and Training departmanının
gerçekleştirdiği personel seçme, değerlendirme ve işe yerleştirme süreci ile kuruma sağlayacağı
avantaj ve dezavantajlar bu çalışmada verilmeye çalışılacaktır.
Örneklem için saha çalışması yapılacak olup kurumun iş gören işleyişi bizzat takip edilip
sunlmaya çalışılacaktır

References

  • Altun, Selda, Kişisel Görüşme (e-mail ve yüzyüze görüşme), 3 Mayıs 2010
  • Çolakoğlu, Ülker, Keskinkılıç, Ugur, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeler ve Uygulamalar, İzmir, Nobel Yayınevi, Mayıs, 2005
  • Erdem, Barış,”Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakaları Planlamasının Yeri ve Önemi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:7, Sayı:11, 2007
  • Kozak, Meryem Akoğlan, Turizm Sektöründe İnsan Kaynakalrı Seçim Yöntemleri ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 http://web.sakarya.edu.tr/~skuyucu/sunum/sezer2.ppt#256,1,(İndirme Tarihi:25.05.2010)
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Burcu Beste Özgan This is me

Hacer Neyir TEKELI Yazıcı This is me

Tuğba ÇEDIKÇI Fener This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Özgan, B. B., Yazıcı, H. N. T., & Fener, T. Ç. (2010). TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ). Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 29-35.
AMA Özgan BB, Yazıcı HNT, Fener TÇ. TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. December 2010;2(2):29-35.
Chicago Özgan, Burcu Beste, Hacer Neyir TEKELI Yazıcı, and Tuğba ÇEDIKÇI Fener. “TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ)”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (December 2010): 29-35.
EndNote Özgan BB, Yazıcı HNT, Fener TÇ (December 1, 2010) TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 2 29–35.
IEEE B. B. Özgan, H. N. T. Yazıcı, and T. Ç. Fener, “TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ)”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 29–35, 2010.
ISNAD Özgan, Burcu Beste et al. “TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ)”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/2 (December 2010), 29-35.
JAMA Özgan BB, Yazıcı HNT, Fener TÇ. TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:29–35.
MLA Özgan, Burcu Beste et al. “TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ)”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2010, pp. 29-35.
Vancouver Özgan BB, Yazıcı HNT, Fener TÇ. TURİZM İŞLETMELERİNDE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN (BÖLÜMÜNÜN) PERSONEL SEÇME, DEĞERLENDİRME VE İŞE YERLEŞTİRME SÜRECİ, KURUM İŞLEYİŞ SÜRECİNE ETKİSİ (ÖRNEK ÇALIŞMA: ÇIRAĞAN KEMPİNSKİ OTELİ). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(2):29-35.