BibTex RIS Kaynak Göster

“Geleneksel Tüketim Olgusunun Kırılma Noktası: Yeni Bir Tüketim Paradigmasına ve Tüketici Kimliğine Doğru”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 111 - 118, 01.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Adorno, Theodor W., Kültür Endüstrisi. 4. Basım, İstanbul:İletişim Yayınları, 2009.
  • Altuntuğ, Nevriye. “Sürdürülebilir Pazarlama Bağlamında İşletmelerin Sosyal ve Etiksel Sorumluluklarının Rolü”, içinde:13. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Adana, 2008. ss. 40.
  • Armstrong, Gary& Philip Kotler, An Marketing Introduction. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Atiker, Erhan, Modernizm ve Kitle Kültürü. Ankara:Vadi Yayınları, 1998.
  • Baudrillard, Jean, Nesneler Sistemi. İstanbul:Boğaziçi Ü. Yayınevi, 2010.
  • Baudrillard, Jean, The Consumer Society. London:Sage Publication, 2003.
  • Bauman, Zygmunt, Küreselleşme. 2. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2006.
  • Berman, Marshall, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. 11. Basım, İstanbul: İletişim Yayınları, 2008.
  • Bocock, Robert, Tüketim. 2.Basım, Ankara:Dost Kitabevi, 2005.
  • Buğra, Ayşe, Devlet-Piyasa Karşıtlığının Ötesinde. İstanbul:İletişim Yayınları, 2000.
  • Desmond, John, Consuming Behaviour. New York:Palgrave Macmillan, 2003.
  • Elliott, Richard. “Existential Consumption and Irrational Desire”, European Journal of Marketing, :3/4, 1997, ss.285-296.
  • Firat, A.Fuat & Clifford J. Shultz II. “From Segmentation to Fragmentation: Markets and Marketing Strategy in the Postmodern Era”, European Journal of Marketing. 31:3/4, 1997, ss.183
  • Fromm, Erich, Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum. 5. Basım, İstanbul:Say Yayınları, 1996.
  • Giddens, Anthony, Modernliğin Sonuçları. 3. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2004.
  • Gorz, Andre, İktisadi Aklın Eleştirisi. 2.Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2007.
  • Hall, Stuart. “Yeni Zamanların Anlamı“,içinde:Yeni Zamanlar, Ed. Stuart Hall& Martin Jacques, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1995. ss.105-124.
  • Hawkins, Del I.&David l. Mothersbaugh, Consumer Behavior. 11.Ed., Newyork:McGraw-Hill, Kongar, Emre, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. 7.Basım, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1999.
  • Kotler, Philip, D.C. Jain, S.Maesincee, Marketing Moves. Boston:Harvard Business School Press, Mulgan, Geoff. “Belirsizlik, Tersinirlik ve Çeşitlilik”, içinde:Yeni Zamanlar, Ed. Stuart Hall& Martin Jacques, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1995. ss.281-296.
  • Odabaşı, Yavuz, Postmodern Pazarlama. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2004.
  • Prahalad,C.K& V. Ramaswamy. “Co-opting Customer Competence”, Harvard Business Review. Jan/Feb. 2000. ss.79-87.
  • Robins, Kevin, İmaj. İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Sennett, Richard, Yeni Kapitalizmin Kültürü. İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Solomon, M. R., Consumer Behavior:Buying, Having, and Being. 7. Ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2007.
  • Swingewood, Alan, Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1998.
  • Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları. 8. Basım, İstanbul:Beta Yayınları, 1999.
  • Tekeli, İlhan, Modernizm, Modernite ve Türkiye’nin Kent Planlama Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2009.
  • Tomlinson,John, Kültürel Emperyalizm. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Touraine, Alain, Modernliğin Eleştirisi. 5.Basım, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Trigg, Roger, Sosyal Bilimleri Anlamak. İstanbul: Babil Yayınları, 2005.
  • Yanıklar, Cengiz, Tüketimin Sosyolojisi. İstanbul: Birey Yayıncılık, 2006.

GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 111 - 118, 01.12.2010

Öz

Modernleşme çağının geleneksel yaklaşımı, toplumsal yapıyı kurmak adına, gerçek ihtiyaçlara
dayanan tüketimi olumlarken; kişisel öncelikleri vurgulayan tüketimi aşağılamıştır. Üretimin
yüceltildiği bu anlayışa dayalı olarak, bu imgeye oturmayan tüketim olgusu, İkinci Dünya
savaşına değin geri planda bırakılmıştır. Savaşın acımasızlığı karşısında kendi varoluş değerlerini
yitiren insanlar; varlıklarını anlamlandırabilmek için tüketime yönelmişlerdir.
Küreselleşmenin hızlandırdığı düşünsel ve yapısal çözülmeler, tüketimi sadece bir çıkar ilişkisine
indirgeyen görüşleri geçersizleştirmektedir. Yeni tüketim paradigması, araçsal aklın
belirleyiciliğinden uzaklaşarak, kişisel farklılıkların belirleyiciliğinde şekillenmektedir. Tüketimin
maddi ve kültürel kazanımlarıyla güçlenen tüketiciler, gerçek dünyanın sınırlayıcılığından ve
öğrenilmiş toplumsal kimliklerinden sıyrılarak; kendilerinin farkına varabilmekte ve
yaratıclıklarınıı dışa vurabilmektedirler. Tüm ifade edilenler doğrultusunda, bu çalışmanın amacı;
yeni tüketim paradigmasının şekillendirdiği tüketici kimliğinin, kişisel gelişim üzerindeki izlerini
ortaya çıkarmaktır

Kaynakça

  • Adorno, Theodor W., Kültür Endüstrisi. 4. Basım, İstanbul:İletişim Yayınları, 2009.
  • Altuntuğ, Nevriye. “Sürdürülebilir Pazarlama Bağlamında İşletmelerin Sosyal ve Etiksel Sorumluluklarının Rolü”, içinde:13. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Adana, 2008. ss. 40.
  • Armstrong, Gary& Philip Kotler, An Marketing Introduction. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Atiker, Erhan, Modernizm ve Kitle Kültürü. Ankara:Vadi Yayınları, 1998.
  • Baudrillard, Jean, Nesneler Sistemi. İstanbul:Boğaziçi Ü. Yayınevi, 2010.
  • Baudrillard, Jean, The Consumer Society. London:Sage Publication, 2003.
  • Bauman, Zygmunt, Küreselleşme. 2. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2006.
  • Berman, Marshall, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. 11. Basım, İstanbul: İletişim Yayınları, 2008.
  • Bocock, Robert, Tüketim. 2.Basım, Ankara:Dost Kitabevi, 2005.
  • Buğra, Ayşe, Devlet-Piyasa Karşıtlığının Ötesinde. İstanbul:İletişim Yayınları, 2000.
  • Desmond, John, Consuming Behaviour. New York:Palgrave Macmillan, 2003.
  • Elliott, Richard. “Existential Consumption and Irrational Desire”, European Journal of Marketing, :3/4, 1997, ss.285-296.
  • Firat, A.Fuat & Clifford J. Shultz II. “From Segmentation to Fragmentation: Markets and Marketing Strategy in the Postmodern Era”, European Journal of Marketing. 31:3/4, 1997, ss.183
  • Fromm, Erich, Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum. 5. Basım, İstanbul:Say Yayınları, 1996.
  • Giddens, Anthony, Modernliğin Sonuçları. 3. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2004.
  • Gorz, Andre, İktisadi Aklın Eleştirisi. 2.Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2007.
  • Hall, Stuart. “Yeni Zamanların Anlamı“,içinde:Yeni Zamanlar, Ed. Stuart Hall& Martin Jacques, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1995. ss.105-124.
  • Hawkins, Del I.&David l. Mothersbaugh, Consumer Behavior. 11.Ed., Newyork:McGraw-Hill, Kongar, Emre, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. 7.Basım, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1999.
  • Kotler, Philip, D.C. Jain, S.Maesincee, Marketing Moves. Boston:Harvard Business School Press, Mulgan, Geoff. “Belirsizlik, Tersinirlik ve Çeşitlilik”, içinde:Yeni Zamanlar, Ed. Stuart Hall& Martin Jacques, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1995. ss.281-296.
  • Odabaşı, Yavuz, Postmodern Pazarlama. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2004.
  • Prahalad,C.K& V. Ramaswamy. “Co-opting Customer Competence”, Harvard Business Review. Jan/Feb. 2000. ss.79-87.
  • Robins, Kevin, İmaj. İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Sennett, Richard, Yeni Kapitalizmin Kültürü. İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Solomon, M. R., Consumer Behavior:Buying, Having, and Being. 7. Ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2007.
  • Swingewood, Alan, Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1998.
  • Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları. 8. Basım, İstanbul:Beta Yayınları, 1999.
  • Tekeli, İlhan, Modernizm, Modernite ve Türkiye’nin Kent Planlama Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2009.
  • Tomlinson,John, Kültürel Emperyalizm. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Touraine, Alain, Modernliğin Eleştirisi. 5.Basım, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Trigg, Roger, Sosyal Bilimleri Anlamak. İstanbul: Babil Yayınları, 2005.
  • Yanıklar, Cengiz, Tüketimin Sosyolojisi. İstanbul: Birey Yayıncılık, 2006.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevriye Altuntuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altuntuğ, N. (2010). GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 111-118.
AMA Altuntuğ N. GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2010;2(2):111-118.
Chicago Altuntuğ, Nevriye. “GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2010): 111-18.
EndNote Altuntuğ N (01 Aralık 2010) GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 2 111–118.
IEEE N. Altuntuğ, “GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 111–118, 2010.
ISNAD Altuntuğ, Nevriye. “GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/2 (Aralık 2010), 111-118.
JAMA Altuntuğ N. GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:111–118.
MLA Altuntuğ, Nevriye. “GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2010, ss. 111-8.
Vancouver Altuntuğ N. GELENEKSEL TÜKETİM OLGUSUNUN KIRILMA NOKTASI: YENİ BİR TÜKETİM PARADİGMASINA VE TÜKETİCİ KİMLİĞİNE DOĞRU. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(2):111-8.