İşletmeler, kuruluş amaçları arasında ömürlerini sonsuz kılmak isterler. Bu amacı gerçekleştirebilmek için ise satılabilir ürün ya da kullanılabilir hizmeti, sürekli olarak arz ederek müşterilerini tatmin etmek zorundadırlar. Globalleşmenin etkisiyle birlikte, rekabetin şiddetlenerek artması, teknolojinin hızla ilerlemesi, müşteri istek, ihtiyaç ve beklentilerinin sürekli değişmesi, işletmeleri bir kaosa sürüklemektedir ki; bu kaos sürekli değişim baskısıdır. Öyleyse işletmelerin sürekli değişime ve gelişime adapte olması şarttır. Ancak bu şekilde ömrünü sonsuz kılabilecek ve ayakta kalabilecektir. Günümüzdeki ekonomik ve toplumsal anlayış işletmelere ciddi sorumluluklar yüklemektedir. Bu sorumlulukların başında toplumsal sorumluluklar gelmektedir. İşletmenin ayakta kalabilmesinin temel şartlarından biri de, sosyal sorumlulukları yerine getirmeyi stratejik bir yönetim düşüncesi olarak kabul etmeleridir. İnsan kaynaklı, toplum odaklı işletme olduklarını, toplumla bütünleştiklerini ve onun ayrılmaz bir parçası olduklarını vurgulayan işletmeler, yönetim modeli olarak insana odaklı bir yönetim modelini tercih etmelidirler. Toplam kalite yönetim modeli, böyle bir model olarak karşımıza çıkar. Yapılan bu çalışma ile, toplam kalite yönetim modelinin içerisinde sosyal sorumluluğun yeri, önemi ve bu felsefenin işletmelerin sosyal sorumluluklarına etkisi vurgulanmaya çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2 |