Purpose of the research is detecting consumers tendencies of using environmentally sensitive productions. With this mind a scene study implemented on 400 consumers over 18 in the city of Aydın has been carried out using facing survey technique on the purpose of presenting consumers tendencies of using environmentally sensitive productions. Accordingly sub-dimensions belong to environmentalist tendencies have been determined, the relations between demographical factors have been detected
İşletmeler için rekabetin yoğun olarak yaşandığı ve tüketici ihtiyaçlarının her gün
daha fazla karmaşıklaştığı günümüzde çevreye duyarlı tüketicilerin özelliklerinin
belirlenmesi ve davranışlarının değerlendirilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu
doğrultuda elde edilecek sonuçlar işletmelere çevresel duyarlılıklarını
planlamada, ürün geliştirme ve üretim sistemlerini tespit etmede ve pazarlama
yöntemlerini geliştirmede önemli katkılar sağlayacaktır.
Bu araştırmanın amacı tüketicilerin çevreye duyarlı ürünleri kullanma
eğilimlerini tespit etmektir. Bu düşünceyle Aydın ilindeki 18 yaş üzerindeki
tüketicilerin, çevreye duyarlı ürün kullanma eğilimlerini ortaya koyma amacıyla
yüzyüze anket tekniği kullanılarak 400 tüketici üzerinde bir saha çalışması
yürütülmüştür. Buna göre çevreci eğilimlere ait alt boyutlar belirlenmiş,
demografik faktörlerle arasında ilişkiler saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 6 Issue: 1 |