BibTex RIS Cite

YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 17, 01.06.2014

Abstract

Purpose of the research is detecting consumers tendencies of using environmentally sensitive productions. With this mind a scene study implemented on 400 consumers over 18 in the city of Aydın has been carried out using facing survey technique on the purpose of presenting consumers tendencies of using environmentally sensitive productions. Accordingly sub-dimensions belong to environmentalist tendencies have been determined, the relations between demographical factors have been detected

References

  • Ama, http://www.marketingpower.com/layouts/Dictionary.aspx?dLetter=E,(01.07.2013) Marketing Association, Online Dictionary,
  • Apaiwongse, Tom Suraphol. “The Influence of Green Products on Dual Marketing Center: Ecological Marketing Approach”, Journal of Business and Industrial Marketing, 9:2, 1994, 41-50.
  • Ay, Canan ve Zümrüt Ecevit.“Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 10, 2005, 238-263.
  • Çabuk, Serap & Nakiboğlu, Burak & Keleş, Ceyda. “Tüketicilerin Yeşil (Ürün) Satın Alma Davranışlarının Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 2008, 85-102.
  • Chan, Ricky Y.K & Lorett B.Y. Lau. “Antecedents Of Green Purchases: A Survey In China”, Journal of Marketing, 17:14, 2000, 338-357.
  • Crane, Andrew. “Facing the Backlash: Green Marketing and Strategic Reorientation in the 1990’s”,Journal of Strategic Marketing, 8(3), 2000, 277-296.
  • Diamantopoulos, Adamantios, Bodo B. Schlegelmilch, Rudolf R. Sinkovics & Greg M. Bohlen. “Can Socio-Demographics Still Play a Role in Profiling Green Consumers? a Review of the Evidence and an Empirical Investigation”, Journal Business Research, 56:6, 2003, 465-480.
  • Eagly, A.H. Sex Differences in Social Behavior: A Social-role Interpretation, Lawrance Erlbaum Associates, Hillsdale, NJ. 1987.
  • Fraj, Elene & Martinez, Eva. “Ecological Consumer Behaviour:An Empirical Analysis”, International Journal of Consumer Studies, 31:1, 2000, 26-33.
  • Gilg, Andrew & Stewart Barr & Nicholas Ford (2005), “Green Consumption Or Sustainable Lifestyles? Identifying The Sustainable Consumer”, Futures, Vol:37, s:481-504.
  • Jain, Sanjay K. & Kaur, Gurmeet. “Green Marketing: An Attitudinal and Behavioural Analysis Of Indian Consumers” Global Business Review,5:87, 2004.
  • Keleş, Ceyda “Yeşil Pazarlama Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2007.
  • Keleş, Ruşen “İnsan Çevre Toplum”, (Der:Ruşen Keleş), Ankara: İmge Yayınevi, 19 Kim, Yeoshin & Sejung Marina Choi. “Antecedents Of Green Purchase Behavior: An Examination Of Collectivism, Environmental Concern and PCE”, Advances inConsumer Research, 32, 2005, 592-599.
  • Koçak, Akın. “Yeşil Pazarlama: Eleştirel Bir Bakış”, pi Dergisi, Ocak 2003, 33
  • Mainieri T., Barnett E.G., Valdero T.R., Unipan J.B., Oskamp S. “Green Buying: The Influence of Environmental Concern on Consumer Behavior”, The Journal of Social Psychology, 137 (2), 1997, 189-204
  • Nakıboğlu, Burak. “Çevreci Pazarlama Anlayışı ve Tüketicilerin Çevre Tutumlarının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi İle İlgili Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2003.
  • Newell, Stephen J., Corliss L. Green. “Racial Differences in Consumer Environmental Concern”, The Journal of Consumer Affairs, 31(1), 1997, 53-69
  • Repper, David, Modern Environmentalism A Introduction, Routledge: London, 19 Shen J., Saijo T. “Reexamining the Relations Between Socio-demographic Characteristics and Individual Environmental Concern: Evidence from Shanghai Data”, Journal of Environmental Psychology, 28(1), 2008, 42–50
  • Straughan, Robert & James A. Roberts “Environmental Segmentation Alternatives: a look at Green Consumer Behavior in the New Millennium”, Journal of Consumer Marketing, 16 (6), 1999, 558-575.
  • Tilikidou, Irene, Antonia Delistavrou. “Utilization of Selected Demographics and Psychographics in Understanding Recycling Behaviour a Focus on Materialism”, 2001, GMI 34.
  • Van Dam, K. & Apeldoorn, P. Sustainable Marketing, Journal of Marketing, Fall 1996, 45-56.
  • Yılmaz, A. Morgil, İ. Aktuğ, P. Göbekli, İ. “Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 2002 156-162
  • Rotation Sums of Sguared Loadings % of Variance Explanied Cumulative % of the Variance Explanied 109 224 224 344 241 652

YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 17, 01.06.2014

Abstract

İşletmeler için rekabetin yoğun olarak yaşandığı ve tüketici ihtiyaçlarının her gün
daha fazla karmaşıklaştığı günümüzde çevreye duyarlı tüketicilerin özelliklerinin
belirlenmesi ve davranışlarının değerlendirilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu
doğrultuda elde edilecek sonuçlar işletmelere çevresel duyarlılıklarını
planlamada, ürün geliştirme ve üretim sistemlerini tespit etmede ve pazarlama
yöntemlerini geliştirmede önemli katkılar sağlayacaktır.
Bu araştırmanın amacı tüketicilerin çevreye duyarlı ürünleri kullanma
eğilimlerini tespit etmektir. Bu düşünceyle Aydın ilindeki 18 yaş üzerindeki
tüketicilerin, çevreye duyarlı ürün kullanma eğilimlerini ortaya koyma amacıyla
yüzyüze anket tekniği kullanılarak 400 tüketici üzerinde bir saha çalışması
yürütülmüştür. Buna göre çevreci eğilimlere ait alt boyutlar belirlenmiş,
demografik faktörlerle arasında ilişkiler saptanmıştır.

References

  • Ama, http://www.marketingpower.com/layouts/Dictionary.aspx?dLetter=E,(01.07.2013) Marketing Association, Online Dictionary,
  • Apaiwongse, Tom Suraphol. “The Influence of Green Products on Dual Marketing Center: Ecological Marketing Approach”, Journal of Business and Industrial Marketing, 9:2, 1994, 41-50.
  • Ay, Canan ve Zümrüt Ecevit.“Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 10, 2005, 238-263.
  • Çabuk, Serap & Nakiboğlu, Burak & Keleş, Ceyda. “Tüketicilerin Yeşil (Ürün) Satın Alma Davranışlarının Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 2008, 85-102.
  • Chan, Ricky Y.K & Lorett B.Y. Lau. “Antecedents Of Green Purchases: A Survey In China”, Journal of Marketing, 17:14, 2000, 338-357.
  • Crane, Andrew. “Facing the Backlash: Green Marketing and Strategic Reorientation in the 1990’s”,Journal of Strategic Marketing, 8(3), 2000, 277-296.
  • Diamantopoulos, Adamantios, Bodo B. Schlegelmilch, Rudolf R. Sinkovics & Greg M. Bohlen. “Can Socio-Demographics Still Play a Role in Profiling Green Consumers? a Review of the Evidence and an Empirical Investigation”, Journal Business Research, 56:6, 2003, 465-480.
  • Eagly, A.H. Sex Differences in Social Behavior: A Social-role Interpretation, Lawrance Erlbaum Associates, Hillsdale, NJ. 1987.
  • Fraj, Elene & Martinez, Eva. “Ecological Consumer Behaviour:An Empirical Analysis”, International Journal of Consumer Studies, 31:1, 2000, 26-33.
  • Gilg, Andrew & Stewart Barr & Nicholas Ford (2005), “Green Consumption Or Sustainable Lifestyles? Identifying The Sustainable Consumer”, Futures, Vol:37, s:481-504.
  • Jain, Sanjay K. & Kaur, Gurmeet. “Green Marketing: An Attitudinal and Behavioural Analysis Of Indian Consumers” Global Business Review,5:87, 2004.
  • Keleş, Ceyda “Yeşil Pazarlama Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2007.
  • Keleş, Ruşen “İnsan Çevre Toplum”, (Der:Ruşen Keleş), Ankara: İmge Yayınevi, 19 Kim, Yeoshin & Sejung Marina Choi. “Antecedents Of Green Purchase Behavior: An Examination Of Collectivism, Environmental Concern and PCE”, Advances inConsumer Research, 32, 2005, 592-599.
  • Koçak, Akın. “Yeşil Pazarlama: Eleştirel Bir Bakış”, pi Dergisi, Ocak 2003, 33
  • Mainieri T., Barnett E.G., Valdero T.R., Unipan J.B., Oskamp S. “Green Buying: The Influence of Environmental Concern on Consumer Behavior”, The Journal of Social Psychology, 137 (2), 1997, 189-204
  • Nakıboğlu, Burak. “Çevreci Pazarlama Anlayışı ve Tüketicilerin Çevre Tutumlarının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi İle İlgili Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2003.
  • Newell, Stephen J., Corliss L. Green. “Racial Differences in Consumer Environmental Concern”, The Journal of Consumer Affairs, 31(1), 1997, 53-69
  • Repper, David, Modern Environmentalism A Introduction, Routledge: London, 19 Shen J., Saijo T. “Reexamining the Relations Between Socio-demographic Characteristics and Individual Environmental Concern: Evidence from Shanghai Data”, Journal of Environmental Psychology, 28(1), 2008, 42–50
  • Straughan, Robert & James A. Roberts “Environmental Segmentation Alternatives: a look at Green Consumer Behavior in the New Millennium”, Journal of Consumer Marketing, 16 (6), 1999, 558-575.
  • Tilikidou, Irene, Antonia Delistavrou. “Utilization of Selected Demographics and Psychographics in Understanding Recycling Behaviour a Focus on Materialism”, 2001, GMI 34.
  • Van Dam, K. & Apeldoorn, P. Sustainable Marketing, Journal of Marketing, Fall 1996, 45-56.
  • Yılmaz, A. Morgil, İ. Aktuğ, P. Göbekli, İ. “Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 2002 156-162
  • Rotation Sums of Sguared Loadings % of Variance Explanied Cumulative % of the Variance Explanied 109 224 224 344 241 652
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ece Armağan This is me

H. Esra Karatürk This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Armağan, E., & Karatürk, H. E. (2014). YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-17.
AMA Armağan E, Karatürk HE. YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. June 2014;6(1):1-17.
Chicago Armağan, Ece, and H. Esra Karatürk. “YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6, no. 1 (June 2014): 1-17.
EndNote Armağan E, Karatürk HE (June 1, 2014) YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6 1 1–17.
IEEE E. Armağan and H. E. Karatürk, “YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 1–17, 2014.
ISNAD Armağan, Ece - Karatürk, H. Esra. “YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6/1 (June 2014), 1-17.
JAMA Armağan E, Karatürk HE. YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6:1–17.
MLA Armağan, Ece and H. Esra Karatürk. “YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 1, 2014, pp. 1-17.
Vancouver Armağan E, Karatürk HE. YEŞİL PAZARLAMA FAALİYETLERİ ÇERÇEVESİNDE AYDIN BÖLGESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN ÇEVREYE DUYARLI ÜRÜNLERI KULLANMA EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6(1):1-17.