Mentoring is the relationship of learning and development based on being voluntary , planned , extrajudicial, held one to one and face to face, providing to obtain new achievements and experiences , transferring his life and experiences to less experinced person. The aim of this research is to institutionalize mentoring management approach in the universities. So that the students' performances ,motivation and selfconfidence will be developed and it creates to practice knowledge and skills taught in theory.However, it creates awareness of career-career development, teamwork and awareness of corporate culture in students and it provides faculty members as mentoring to help their moral, academic ,personal and social development, it also prepares students academic life and business life after university
Mentorluk; deneyimli ve konusunda uzman birinin bilgi, beceri, tecrübe, yaşantı ve deneyimini, daha deneyimsiz kişiye aktardığı, örnek olduğu, yeni kazanımlar ve yaşantılar elde etmesini sağladığı, birebir ve yüz yüze gerçekleşen, yargısız, planlı, gönüllülüğe dayalı bir öğrenme ve gelişim ilişkisidir.Bu araştırmayla amaçlanan mentorluk yönetim anlayışını üniversitelerde kurumsallaştırmaktır. Böylece öğrencilerin performansları, motivasyonları, özgüvenleri geliştirilecek, teoride edindikleri bilgileri, becerileri pratikte uygulama imkanları yaratılacaktır. Bununla birlikte öğrencilerde kariyer kariyer geliştirme bilinci, takım çalışması ve kurum kültürü bilinci oluşturulacak, öğretim üyelerinin birer mentor olarak öğrencilerin sosyal, kişisel, ahlaki, akademik olarak gelişimlerine yardımcı olmaları sağlanacak, öğrencileri üniversite sonrası akademik ve iş yaşamına hazırlayacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 6 Issue: 1 |