BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 1, 137 - 155, 01.06.2014

Öz

Mentoring is the relationship of learning and development based on being voluntary , planned , extrajudicial, held one to one and face to face, providing to obtain new achievements and experiences , transferring his life and experiences to less experinced person. The aim of this research is to institutionalize mentoring management approach in the universities. So that the students' performances ,motivation and selfconfidence will be developed and it creates to practice knowledge and skills taught in theory.However, it creates awareness of career-career development, teamwork and awareness of corporate culture in students and it provides faculty members as mentoring to help their moral, academic ,personal and social development, it also prepares students academic life and business life after university

Kaynakça

  • Allen, Tammy; Poteet, Mark; Eby, Lillian; Lentz, Elizabeth; Lima, Lizzette. "Career Benefits Associated With Mentoring for Prote´ge´s: A Meta- Analysi", Journal of Applied Psychology Vol. 89, No. 1, 2004,127–136.
  • Deutsches Jugendinstitut (1999). Mentoring für Frauen in Europa-Eine Strategie zur http://www.dji.de/4mentoringfrauen/mentoringprojekte.htm [İndirmeTarihi: 16.10.2010] Förderung von Frauen,
  • Douglas, C.A. "Formal Mentoring Programs in Organizations: An Annotated Bibliography", Greensboro: Centre for Creative Leadership, 1997, 86.
  • Eby, Lillian. "Alternative Forms of Mentoring in Changing Organizational Environments: A Conceptual Extension of the Mentoring Literature", Journal Of Vocatıonal Behavıor 51.1997, 125–144.
  • Ehrich, Lisa; Hansford, Brian. "Mentorıng: Pros And Cons For Hrm", Asia Pacific Journal of Human Resources 37(3), 1999, 92-107.
  • Haasen, Nele, Mentoring für Frauen – Faktoren für die erfolgreiche Umsetzung. In: Peters, Sibylle; Bensel, Norbert (Hrsg.): Frauen und Männer im Management. Wiesbaden: Gabler (2. erw. Aufl.), 2002, 247-256.
  • Heinze, Christine. "Frauen auf Erfolgskurs-So kommen Sie weiter mit Mentoring" Freiburg, Freiburg/Basel/Wien: Herder spektrum. 2002, 28.
  • Mckimm, Judy; Jollie, Carol; Hatter, Mark (1999) “Preparedness To Practice, Mentoring Scheme”, Nhse/Imperial College School Of Medicine, 1999, 3.
  • O’Neıll, T. ve Broadbent, B. (2003). “Personal Coaching”, American Society for Training and a Development, 77-79.
  • Özkalp, Enver; Kirel, Çiğdem; Sungur, Zerrin; Cengiz, Aytül Ayşe. "Örgütsel Toplumsallaşma Sürecinde Mentorluk ve Mentor’un Yeri ve Önemi: Anadolu Üniversitesi Araştırma Görevlileri Üzerine Bir İnceleme", Sosyal Bilimler Dergisi, 2006, 55-70.
  • Sezgin, Ferudun. "Öğretim Üyelerinin Yetiştiricilik (Mentoring) Rolleri", Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2003, Sayı 33, 132-159.
  • United States Office Of Personnel Management (2008). Best Practices: Mentoring, development/career-development/bestpractices-mentoring.pdf Tarihi: 12.05.2010]
  • http://www.opm.gov/policy-data-oversight/training-and [İndirme
  • Vatan Fahriye (2009). "Hemşirelerde Liderlik Geliştirmede Formal Mentorluk Programı: Eylem Araştırması", Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.

ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 1, 137 - 155, 01.06.2014

Öz

Mentorluk; deneyimli ve konusunda uzman birinin bilgi, beceri, tecrübe, yaşantı ve deneyimini, daha deneyimsiz kişiye aktardığı, örnek olduğu, yeni kazanımlar ve yaşantılar elde etmesini sağladığı, birebir ve yüz yüze gerçekleşen, yargısız, planlı, gönüllülüğe dayalı bir öğrenme ve gelişim ilişkisidir.Bu araştırmayla amaçlanan mentorluk yönetim anlayışını üniversitelerde kurumsallaştırmaktır. Böylece öğrencilerin performansları, motivasyonları, özgüvenleri geliştirilecek, teoride edindikleri bilgileri, becerileri pratikte uygulama imkanları yaratılacaktır. Bununla birlikte öğrencilerde kariyer kariyer geliştirme bilinci, takım çalışması ve kurum kültürü bilinci oluşturulacak, öğretim üyelerinin birer mentor olarak öğrencilerin sosyal, kişisel, ahlaki, akademik olarak gelişimlerine yardımcı olmaları sağlanacak, öğrencileri üniversite sonrası akademik ve iş yaşamına hazırlayacaktır

Kaynakça

  • Allen, Tammy; Poteet, Mark; Eby, Lillian; Lentz, Elizabeth; Lima, Lizzette. "Career Benefits Associated With Mentoring for Prote´ge´s: A Meta- Analysi", Journal of Applied Psychology Vol. 89, No. 1, 2004,127–136.
  • Deutsches Jugendinstitut (1999). Mentoring für Frauen in Europa-Eine Strategie zur http://www.dji.de/4mentoringfrauen/mentoringprojekte.htm [İndirmeTarihi: 16.10.2010] Förderung von Frauen,
  • Douglas, C.A. "Formal Mentoring Programs in Organizations: An Annotated Bibliography", Greensboro: Centre for Creative Leadership, 1997, 86.
  • Eby, Lillian. "Alternative Forms of Mentoring in Changing Organizational Environments: A Conceptual Extension of the Mentoring Literature", Journal Of Vocatıonal Behavıor 51.1997, 125–144.
  • Ehrich, Lisa; Hansford, Brian. "Mentorıng: Pros And Cons For Hrm", Asia Pacific Journal of Human Resources 37(3), 1999, 92-107.
  • Haasen, Nele, Mentoring für Frauen – Faktoren für die erfolgreiche Umsetzung. In: Peters, Sibylle; Bensel, Norbert (Hrsg.): Frauen und Männer im Management. Wiesbaden: Gabler (2. erw. Aufl.), 2002, 247-256.
  • Heinze, Christine. "Frauen auf Erfolgskurs-So kommen Sie weiter mit Mentoring" Freiburg, Freiburg/Basel/Wien: Herder spektrum. 2002, 28.
  • Mckimm, Judy; Jollie, Carol; Hatter, Mark (1999) “Preparedness To Practice, Mentoring Scheme”, Nhse/Imperial College School Of Medicine, 1999, 3.
  • O’Neıll, T. ve Broadbent, B. (2003). “Personal Coaching”, American Society for Training and a Development, 77-79.
  • Özkalp, Enver; Kirel, Çiğdem; Sungur, Zerrin; Cengiz, Aytül Ayşe. "Örgütsel Toplumsallaşma Sürecinde Mentorluk ve Mentor’un Yeri ve Önemi: Anadolu Üniversitesi Araştırma Görevlileri Üzerine Bir İnceleme", Sosyal Bilimler Dergisi, 2006, 55-70.
  • Sezgin, Ferudun. "Öğretim Üyelerinin Yetiştiricilik (Mentoring) Rolleri", Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2003, Sayı 33, 132-159.
  • United States Office Of Personnel Management (2008). Best Practices: Mentoring, development/career-development/bestpractices-mentoring.pdf Tarihi: 12.05.2010]
  • http://www.opm.gov/policy-data-oversight/training-and [İndirme
  • Vatan Fahriye (2009). "Hemşirelerde Liderlik Geliştirmede Formal Mentorluk Programı: Eylem Araştırması", Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Aydın Tükeltürk Bu kişi benim

Murat Balcı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tükeltürk, Ş. A., & Balcı, M. (2014). ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 137-155.
AMA Tükeltürk ŞA, Balcı M. ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2014;6(1):137-155.
Chicago Tükeltürk, Şule Aydın, ve Murat Balcı. “ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2014): 137-55.
EndNote Tükeltürk ŞA, Balcı M (01 Haziran 2014) ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6 1 137–155.
IEEE Ş. A. Tükeltürk ve M. Balcı, “ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 137–155, 2014.
ISNAD Tükeltürk, Şule Aydın - Balcı, Murat. “ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6/1 (Haziran 2014), 137-155.
JAMA Tükeltürk ŞA, Balcı M. ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6:137–155.
MLA Tükeltürk, Şule Aydın ve Murat Balcı. “ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, 2014, ss. 137-55.
Vancouver Tükeltürk ŞA, Balcı M. ÜNİVERSİTELERDE MENTORLUĞUN KURUMSALLAŞTIRILMASI SÜRECİ, ÖNEMİ VE KAZANIMLARI; ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6(1):137-55.