BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 15, 01.06.2015

Abstract

Aim of this study is to determine profiles of visitors coming to Hasankeyf and their satisfaction
concerning destination attractions. Factors affecting choices of people visiting Hasankeyf and
their perception regarding destination attractions have been researched in this context. An
inventory of attractions mostly visited in Hasankeyf has been taken for that purpose and data have
been collected by applying a questionnaire form during tourist-intense season. Collected data
have been statistically analyzed with packaged softwares such as SPSS 17.0 and SPSS Amos 22.0
and results show that general satisfaction level Hasankeyf is high but visitors satisfaction about
infrastructural and super structural resources are relatively low

TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2015, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 15, 01.06.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Hasankeyf’e gelen ziyaretçilerin profilini veziyaretçilerin destinasyon
çekiciliklerine ilişkin memnuniyetlerini belirlemektir. Bu kapsamdaHasankeyf’i ziyaret
edenlerintercihlerini etkileyen faktörler vedestinasyonun çekiciliklerineilişkin algıları
araştırılmıştır. Bu amaçla Hasankeyf’te en çok ziyaret edilen çekiciliklerin bir envanteri çıkarılmış
ve bir anket formuaracılığıylaturist-yoğun sezonda uygulanarak veriler elde edilmiştir.Elde edilen
verilerin SPSS 17.0ve SPSS Amos22.0 paket programlarıylaistatistiksel analizleri yapılmış ve
bulgulardan yola çıkarak Hasankeyf’in genel tatmin düzeyinin yüksek olduğu ancak altyapı ve
üstyapı olanakları açısından ziyaretçi tatmininingörece düşük olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59JE28UD
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Doğan This is me

Yasemin Ceylan This is me

Caner Tekin This is me

Publication Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Doğan, M., Ceylan, Y., & Tekin, C. (2015). TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-15.
AMA Doğan M, Ceylan Y, Tekin C. TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. June 2015;7(1):1-15.
Chicago Doğan, Mustafa, Yasemin Ceylan, and Caner Tekin. “TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7, no. 1 (June 2015): 1-15.
EndNote Doğan M, Ceylan Y, Tekin C (June 1, 2015) TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7 1 1–15.
IEEE M. Doğan, Y. Ceylan, and C. Tekin, “TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 1–15, 2015.
ISNAD Doğan, Mustafa et al. “TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7/1 (June 2015), 1-15.
JAMA Doğan M, Ceylan Y, Tekin C. TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2015;7:1–15.
MLA Doğan, Mustafa et al. “TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, 2015, pp. 1-15.
Vancouver Doğan M, Ceylan Y, Tekin C. TURİSTİK BİR DESTİNASYON OLARAK HASANKEYF’İN ZİYARETÇİ TATMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2015;7(1):1-15.