Turizm sektörü içerisinde yer alan seyahat acentelerinde hizmeti satın alan müşteriler ile
hizmeti sunan çalışanlar sürekli olarak etkileşim içerisindedir. Turizm sektöründe
işletmelerin müşterilerin ihtiyaç, istek ve beklentilerine yanıt verebilmeleri ancak başarılı
bir şekilde kuracakları ve sürdürecekleri iletişimle mümkün olacaktır. Dolayısıyla
seyahat acentesi çalışanlarının sunmuş oldukları hizmetlerin ve müşterilerle kurulan
etkili iletişimin turistlerin algıladıkları marka kişiliğini büyük ölçüde etkileyeceği
düşünülmektedir. Ayrıca müşterilerin markalara ilişkin kişilik algılamaları büyük ölçüde
kendi kişiliklerinden etkilenmektedir. Bu çerçevede çalışmada marka kişiliği ölçeği
kullanılarak seyahat acentesinin sunduğu hizmetleri satın alan müşterilerin cinsiyet, yaş,
eğitim ve gelir gibi demografik değişkenlerinin seyahat acentesinin algılanan marka
kişiliği üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler
2014 yılının Ağustos, Eylül ve Ekim aylarında tatillerini yapmakta olan yerli turistlerden
elde edilmiştir. Araştırma kapsamında öncelikle seyahat acentesinin marka kişiliğine
ilişkin boyutları belirlemek amacıyla açıklayıcı faktör analizine yer verilmiştir. Yapılan
analizler sonucunda ise marka kişiliğinin cinsiyet ve eğitim değişkenleri bakımından
anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır.
Marka Kişiliği Turizm Seyahat Acentesi Demografik Değişkenler
Customers who purchase services in travel agencies in the tourism sector and
employees who provide services are in constant interaction. Businesses in tourism sector will only be able to satisfy the needs, wants and expectations of customers
through establishing and sustaining a successful communication with them.
Therefore, it is thought that the services provided by the travel agency employees
and the effective communication with the customers would effect to a large extent
the brand personality that tourists perceived. In addition, customers' perceptions
of brands personality are largely influenced by their own personalities. In this
framework, it is aimed to examine, using the brand personality scale, the effects of
the demographic variables of the customers purchasing services provided by the
travel agent such as gender, age, education and income on the perceived brand
personality of the travel agent. Survey data were obtained from domestic tourists
who were doing their holidays in August, September and October 2014. In the
extent of the research, explanatory factor analysis was used to determine the
dimensions of the travel agency's brand personality. As a result of the study, it
was found that brand personality did not show any significant difference in terms
of gender and educational variables.
Brand Personality Tourism Travel Agency Demographic Variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |