Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 2, 184 - 202
https://doi.org/10.69785/oybd.1496835

Öz

Bu çalışmada, üniversitelerin sürdürülebilir kalkınma programlarına katılımı kapsamında Adım Üniversiteleri Konsorsiyumunda yer alan üniversitelerde eğitim alan öğrencilerin KPSS sınavı performansı ile üniversitelerin eğitim programları arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırma yapılmıştır. Literatürde, KPSS sınavının öğrenciler üzerindeki etkileri ve farklı üniversitelerin fakülteleri arasındaki performans farklılıkları hakkında yapılan çalışmalara da değinilmiştir. Yöntem bölümünde kullanılan verilerin kaynakları ve analiz yöntemleri hakkında elde edilen bulgulara göre, YKS ve KPSS sınavları arasında güçlü pozitif ilişkiler olduğu ve yüksek puan alan adayların diğer sınavda da yüksek puan alma eğiliminde olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçların, eğitim ve kamu yönetimi alanlarında politika yapıcılar ve eğitimciler için önemli bir kılavuz olabilecek nitelikte olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Adım Üniversiteleri https://www.adim.org.tr/tarihce Erişim Tarihi: 11.11.2023
  • Arıkan S., I., & Alimanoğlu, Ç. (2020). Turizmde Örgütsel Davranış Çalışmaları: Adım Üniversiteleri’nde Tamamlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bibliyometrik Bir Araştırma (1995-2018) *. Journal of Travel and Tourism Research, 17(17), 27-51.
  • Ayed, W., Chebbi, S., Ayadi, A., Ayari, S., Kebir, H., Magroun, I., & Yaseen, Y.A. (2014). Correlation. BMJ : British Medical Journal, 349.
  • Başer, D. (2018). Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Kpss’ye Hazırlık Süreçlerinin Sosyal Hizmet Eğitimine Yansımaları: Nitel Bir Araştırma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(41), 359-383. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.460937
  • Da Costa Lewis, N. (2005). Correlation Analysis. In: Energy Risk Modeling. Finance and Capital Markets Series. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/9780230523784_7 , 125-126
  • Eraslan, L. (2006). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Journal of Human Sciences, 8(1). Retrieved from https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/167
  • Erdem, E., & Soylu, Y. (2013). Öğretmen Adaylarının KPSS ve Alan Sınavına İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Forthofer, R.N., Lehnen, R.G. (1981). Rank Correlation Methods. In: Public Program Analysis. Springer, Boston, MA. https://doi.org/10.1007/978-1-4684-6683-6_9 , 146-147
  • Göktolga, Z., & Artut, A. (2014). İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri’nin Bulanık Veri Zarflama Analizi ile Verimlilik Ölçümü. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), 55-75. Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=21&MevzuatNo=20023975&MevzuatTertip=5 Erişim Tarihi: 02.11.2023
  • Karaer, H., Karaer, F., & Özsoy, E. (2018). Kamu Personeli Seçme Sınavındaki Öğretmenlik Alan Bilgisi Testlerine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Erciyes Journal of Education, 2(2), 40-58. https://doi.org/10.32433/eje.448155
  • Kocaoğlu, M., & Özmen, Z. N. (2019). Türkiye’deki Kamu Yönetimi Eğitimi Ve Personel İstihdam Etme Usullerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Üzerinden Değerlendirilmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(46), 241-266.
  • Koehn, P. H., Uitto, J. I. (2017). Universities and the Sustainable Development Future: Evaluating Higher-Education Contributions to the 2030 Agenda. Birleşik Krallık: Taylor & Francis.
  • Mukaka, M. (2012). Statistics corner: A guide to appropriate use of correlation coefficient in medical research. Malawi medical journal : the journal of Medical Association of Malawi, 24 3, 69-71 .
  • Lin, L.I. (1989). A concordance correlation coefficient to evaluate reproducibility. Biometrics, 45 1, 255-68 . Prematunga, R. (2012). Correlational analysis. Australian critical care : official journal of the Confederation of Australian Critical Care Nurses, 25 3, 195-9 .
  • Rodgers, J. (1959). The meaning of correlation. American Journal of Science, 257, 684-691.
  • Sadioğlu, Ö., & Onur Sezer, G. (2016). Kpss’ye Girecek Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygıları İle Öz Duyarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(22), 223-244. https://doi.org/10.14520/adyusbd.23034
  • Schober, P., Boer, C., & Schwarte, L.A. (2018). Correlation Coefficients: Appropriate Use And Interpretation. Anesthesia & Analgesia, 126, 1763–1768.
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). https://doi.org/10.20296/tsad.44488
  • Ömürbek, N., Karaatlı, M., & Yetim, T. (2014). Analitik Hiyerarşi Sürecine Dayalı TOPSIS ve VIKOR Yöntemleri İle ADIM Üniversitelerinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31.1), 189-207.
  • Tosun, H. (2021). Turan-Sam: Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi Turan-Csr: Turan Center for Strategic Researches Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi; p-ISSN: 1308-8041, e-ISSN: 1309-4033; Yıl: 2021; Ay: Eylül; Cilt: 13/Yaz, Sayı: 51 Adım Üniversitelerinin Yenilikcilik-Girişimcilik Anlayışı Esasında Performansları/Performances Of Adım Unıversıtıes Unıon On Innovatıon-Entrepreneurshıp Item. Https://Www.Researchgate.Net/Publication/355048558_Adım_Unıversıtelerının_Yenılıkcılık-Gırısımcılık_Anlayısı_Esasında_Performanslarıperformances_Of_Adım_Unıversıtıes_Unıon_On_Innovatıon-Entrepreneurshıp_Item
  • Yadav, S. (2018). Correlation analysis in biological studies. Journal of the Practice of Cardiovascular Sciences, 4, 116 - 121. 2019 Kamu Personel Seçme Sınavı (Kpss) A Grubu Ve Öğretmenlik Sıkça Sorulan Sorular https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2019/KPSS/kpss-SSS03052019.pdf Erişim Tarihi: 02.10.2023
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F Esin Kurt

Erken Görünüm Tarihi 26 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2024
Kabul Tarihi 25 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurt, F. E. (2024). ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(2), 184-202. https://doi.org/10.69785/oybd.1496835
AMA Kurt FE. ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Eylül 2024;16(2):184-202. doi:10.69785/oybd.1496835
Chicago Kurt, F Esin. “ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16, sy. 2 (Eylül 2024): 184-202. https://doi.org/10.69785/oybd.1496835.
EndNote Kurt FE (01 Eylül 2024) ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16 2 184–202.
IEEE F. E. Kurt, “ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 2, ss. 184–202, 2024, doi: 10.69785/oybd.1496835.
ISNAD Kurt, F Esin. “ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16/2 (Eylül 2024), 184-202. https://doi.org/10.69785/oybd.1496835.
JAMA Kurt FE. ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2024;16:184–202.
MLA Kurt, F Esin. “ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 2, 2024, ss. 184-02, doi:10.69785/oybd.1496835.
Vancouver Kurt FE. ADIM ÜNİVERSİTELERİ PERSPEKTİFİNDE ÜNİVERSİTELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA PROGRAMLARI: ÖĞRENCİ PERFORMANSI İLE EĞİTİM PROGRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2024;16(2):184-202.