Bu çalışma, Otizm Spektrum
Bozukluğu (OSB) olan çocuğa sahip ebeveynlerin, OSB’de alternatif bir tedavi
olarak spora bakış açılarının değerlendirilmesi ve bu çocukların yaşadıkları
problemlere sporun etki derecelerinin tespiti amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya,
farklı özel eğitim merkezlerine devam eden OSB olan öğrencinin ebeveyni (41
kişi, 24 anne ve 17 baba) gönüllü olarak katılmıştır. Bu çalışma, betimsel nicel
bir çalışmadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanmış 33 soruluk bir
anket ile toplanmıştır. Anket soruları; ankete katılan ebeveyn çocuklarının
demografik özelliklerini, spor eğitimi ile ilgili bilgileri ve otizmli
çocuklarının aldıkları spor eğitiminin, yaşadıkları problemlereetki
derecelerini sorgulamaktadır. Sorular hazırlandıktan sonra, alanla ilgili uzman
kişiler tarafından gözden geçirilmesi sağlanmış olup, düzeltmeleri yapılmıştır.
İstatistiksel analizlerde SPSS 11,5 paket programı kullanılmıştır. Ankette
belirtilen otizmli çocukların (31 erkek, 10 kız) yaş ortalamaları (10.17±4.99) yıl, vücut ağırlığı ortalamaları (42.55±20.93) kg, boy
ortalamaları (138,27±30,77) cm, olarak tespit edilmiştir. Ankete katılan 41
ebeveynden, %51,2’sinin çocuklarına spor eğitimi yaptırdıkları görülmüştür. Bu
çocukların yaşadıkları problemlere ve sporun etkilerine bakıldığında sporun en
fazla iletişim (%66,7) ve dil gelişimi (%52,4) becerilerine katkılarının çok
olduğu belirtilmiştir. Ayrıca ankete katılanların %65,9’u ise, çocuklarının
eğitim aldıkları özel eğitim merkezlerinde spor eğitmenlerinin olmadığını
bildirmiştir. Sonuç olarak, OSB olan bireylerin yaşadıkları problemlere, sporun
katkıları göz önüne alınarak, özellikle özel eğitim merkezlerinde spor eğitmenlerinin
çalıştırılması ve bu merkezlerde spor tesislerinin yeterli düzeye getirilmesi
gerekmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.