Bu çalışmanın amacı, Asperger sendromu ve yüksek fonksiyonlu otizm (YFO) tanısı almış üç çocuğa uygulanan “resimlerle duygu öğretimi programı”nın etkililiğini incelemektir. Araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden toplu yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Çalışma, ikisi Asperger sendromu, biri yüksek fonksiyonlu otizm tanılı, ilköğretime devam eden, üç erkek öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, uygulanan programın etkili olduğunu göstermiştir. Birinci denek Ali siyah-beyaz fotoğraflardaki yüz ifadelerinden dört temel duygu olan mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş duygularını tanımayı, ikinci denek Ahmet şematik çizimlerdeki yüz ifadelerinden aynı dört temel duyguyu tanımayı, üçüncü denek Mehmet, şematik çizimlerdeki karakterin isteklerinin gerçekleşip gerçekleşmemesi ile ilgili mutlu ve üzgün duygularını tanımayı öğrenmiştir. Öğrencilerin, hedef davranışları farklı araç setlerinde genellemiş oldukları ve 15 gün sonra yapılan izleme oturumunda büyük oranda korudukları belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.