Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri

Year 2004, Volume: 5 Issue: 01, 47 - 55, 01.02.2004
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074

Abstract

This study was designed to determine the opinions of students and graduates of the departments of special education on the undergraduate curriculum, teacher education and the faculties of education. Semistructured interviews were run with 7 participants. Data were analyzed using inductive analysis. Results showed suggestions on a need for more emphasis on field practice and the reconstruction of education faculties. 

Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri

Year 2004, Volume: 5 Issue: 01, 47 - 55, 01.02.2004
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074

Abstract

Bu çalışmanın amacı Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans öğrencileri ve mezunlarının kendi bölüm programları, öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri ile ilgili görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda, ilgili bölümlerde okumakta olan ve mezun olan 7 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler tümevarım analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular, lisans derslerinde uygulamaya daha yoğun olarak odaklanılması ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması gereğini ortaya koymaktadır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Satı Dedeoğlu This is me

Selver Durali This is me

Arzu Tanrıverdi This is me

Publication Date February 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 5 Issue: 01

Cite

APA Dedeoğlu, S., Durali, S., & Tanrıverdi, A. (2004). Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(01), 47-55. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074

Creative Commons Lisansı
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

13336   13337      13339  13340