This study was designed to determine the opinions of students and graduates of the departments of special education on the undergraduate curriculum, teacher education and the faculties of education. Semistructured interviews were run with 7 participants. Data were analyzed using inductive analysis. Results showed suggestions on a need for more emphasis on field practice and the reconstruction of education faculties.
Bu çalışmanın amacı Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans öğrencileri ve mezunlarının kendi bölüm programları, öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri ile ilgili görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda, ilgili bölümlerde okumakta olan ve mezun olan 7 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler tümevarım analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular, lisans derslerinde uygulamaya daha yoğun olarak odaklanılması ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması gereğini ortaya koymaktadır.
Zihin engelliler bölümü lisans programı öğretmen yetiştirme eğitim fakülteleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.