Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 01, 47 - 55, 01.02.2004
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074

Öz

This study was designed to determine the opinions of students and graduates of the departments of special education on the undergraduate curriculum, teacher education and the faculties of education. Semistructured interviews were run with 7 participants. Data were analyzed using inductive analysis. Results showed suggestions on a need for more emphasis on field practice and the reconstruction of education faculties. 

Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 01, 47 - 55, 01.02.2004
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074

Öz

Bu çalışmanın amacı Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans öğrencileri ve mezunlarının kendi bölüm programları, öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri ile ilgili görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda, ilgili bölümlerde okumakta olan ve mezun olan 7 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler tümevarım analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular, lisans derslerinde uygulamaya daha yoğun olarak odaklanılması ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması gereğini ortaya koymaktadır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Satı Dedeoğlu Bu kişi benim

Selver Durali Bu kişi benim

Arzu Tanrıverdi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 01

Kaynak Göster

APA Dedeoğlu, S., Durali, S., & Tanrıverdi, A. (2004). Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 3., 4. Sınıf Öğrencileri ve Mezunlarının Kendi Bölüm Programları, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri ile İlgili Düşünce ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(01), 47-55. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000074




The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

download 13337  download         download