Yaklaşık olarak 75 yıldır hayatımızda olan
otizm kavramı günümüzde sık sık karşımıza çıkmaktadır. İlk yıllarda 1/10000
görülme sıklığı olan otizmin günümüzde görülme sıklığının 1/66 oranında
artmasına bağlı olarak da genel eğitim sınıflarında da kaynaştırma öğrencisi
olarak görülme sıklığı artmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada okul öncesi
öğretmenlerinin otizmli çocukların kaynaştırılmasına ilişkin düşüncelerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada temel nitel araştırma yöntemi kullanılmış,
öğretmenlerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme soruları yoluyla
alınmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmenlerin genel olarak otizmin
temel özelliklerini bildikleri, sınıflarında otizmli çocuk istedikleri; çünkü
kaynaştırma eğitiminin otizmli çocuk için daha faydalı olduklarını
düşündükleri, sınıflarına otizmli bir çocuk geldiğinde önce onu tanımaya
çalışacakları, aileyle iletişim kuracakları, eğitim programı hazırlayacakları,
diğer çocukları ve aileleri bilgilendirecekleri görülmüştür. Bulgular ilgili
literatür ışığında tartışılmış ve bulgulara paralel olarak öneriler
getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.