Bu çalışmada, işitme
engelli öğrenciler için Mayer’in (2001) Türetimci Çoklu Ortam Kuramı’na
(TÇÖK) dayalı bilgisayar destekli bir
kelime öğretim materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve materyalin
öğrenciler üzerindeki etkisinin öğretmen görüşleriyle incelenmesi
amaçlanmıştır. Bunun yanında öğretmenlerden alınan görüşlerle işitme engelli
okullarında yaşanan sorunlara ve bunlara yönelik çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Çalışma, Doğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan bir İşitme Engelliler Ortaokulu’nda
öğrenim görmekte olan 27 öğrenci ve okulda görev yapmakta olan 14 öğretmen ile
yürütülmüştür. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen
kelime öğretim materyali sınıflarda akıllı tahta aracılığıyla ve öğretmen gözetiminde
sekiz hafta boyunca haftada bir ders saati olarak öğrencilerin kullanımına
sunulmuştur. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, araştırmacı tarafından
geliştirilen kelime öğretim materyalinin öğrencilerin kelime bilgisi üzerinde
artış sağladığı, ilgilerini ve derse katılımı arttırdığı, uygulamaları severek
yaptıkları gibi olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Ayrıca araştırma
sonucunda işitme engelli öğrencilerin yaşadıkları öğrenme güçlüklerinin
çözümüne yönelik olarak bilişim teknolojilerinden yararlanılarak hazırlanacak
görsel yönden zengin ve etkileşimli materyallerin kullanımı önerilmektedir
Bilişim Teknolojileri Eğitim İşitme Engelli Kelime Bilgisi Öğretim Materyali Türetimci Çoklu Ortam
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.