Bu araştırma; %70 çalışma gücü kaybı bulunan, 35-40 aralığında zeka bölümü (inteligence quotient-IQ) seviyesine
sahip ve görsel sanatlar alanında özel yetenekli olan Muhammed Yalçın’ın resimlerini plastik değerler (tasarım
ilke ve elemanları) açısından, sosyal gelişimine etkisi bakımından ve Bloom Taksonomisi’nden faydalanılarak
incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kapsamında, örnek olay (vaka) araştırması
kullanılmıştır. Gecekondu evini bir sanat eserine dönüştüren Muhammed Yalçın’ın kâğıt, tuval, zemin ve duvar
resimlerinden örnekler toplanmıştır. Vasisiyle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme
yapılmıştır. Muhammed’in ürettiği görsellerin iletişim becerisine ve sosyal yaşantısına katkısı olup olmadığı
incelenmiştir. Üretilen resimler, plastik değerler bakımından ve Bloom Taksonomisi’nden faydalanılarak betimsel
olarak analiz edilmiştir. Araştırmada, Yalçın’ın çalışmalarının estetik değerlere ve özgün niteliklere sahip olduğu,
özetle sanatsal nitelikler taşıdığı, ifade ve iletişim aracı olarak kullandığı bu çalışmaların, sosyal gelişimine ve
psikolojik rahatlamasına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Resimleri, Bloom Taksonomisi’ne göre
incelendiğinde ise; bilişsel düzeyde ‘sentez’, duyuşsal düzeyde ‘örgütleme’ ve psikomotor düzeyde ‘yaratma’
basamaklarına uygun çalışmalar ortaya koyabildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.