Bu
çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilere destek odasında verilen eğitime
ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir.
Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle yürütülmüş olan bu
çalışmanın verileri, yüz yüze görüşme ile yarı yapılandırılmış bir görüşme
formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında 20 okul yöneticisi ve
19 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen veriler,
içerik analizine tabi tutularak kodlamalar yapılmış ve temalar oluşturulmuştur.
Araştırma bulgularına göre katılımcı okul yöneticileri ve öğretmenler, destek
odalarında genellikle öğrencilere zekâ oyunlarının oynatıldığını ve
farklılaştırılmış bir eğitimin verilemediğini ifade etmişlerdir. Katılımcıların
çoğu, destek odasına ilişkin belli bir müfredat ve planın olmamasından,
materyal eksikliği ve fiziksel şartların yetersizliğinden dolayı sıkıntı
çektiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcılar, destek eğitim odalarında
üstün yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında öğretmen
faktörünün belirleyici olduğunu ifade ederek öğretmenlere yönelik hizmet içi
eğitimlerin önemine dikkat çekmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.