Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 21 Issue: 4, 639 - 662, 01.12.2020
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.518651

Abstract

References

  • Acungil, A. T. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Görsel İşitsel Teknolojilerle Sunulan Tablet BilgisayarÖğretim Programının Etkililiği. [The Effectiveness of Tablet Computer Teaching Program Offered to Students with Intellectual Impairment by Audio-Visual Technologies.] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Adar, N. ve Kandemir, M. C. (2008). Avuç İçi Cihazlar için M-öğrenme Araçları.[ M-learning Tools for Palm Devices.] 8 th İnternational Educational Technology Conference (s. 874-879). Eskişehir: TOJET. Arı, A. (2008). Temel Toplama Çıkarma İşlem Süreçlerinin Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. [Effectiveness of Simultaneous Tip Teaching in Teaching Basic Processes.] İstanbul: Marmara üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı. Arı, A., Levent, D. ve Düzkantar Uysal, A. (2010). Özel Gereksinimli Bir Öğrenciye Toplama ve Çıkarma İşlem Süreçlerinin Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği.[ Effectiveness of Simultaneous Hints in Teaching Processes of Addition and Subtraction to Special Needs Students.] Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 49-68. Arıcan, H. (2014). Tablet Bilgisayarın Ortaöğretimde Kullanımı: Fatih projesi Örneği. [The Use of Tablet Computer in Secondary Education: [ The Case of Fatih Project ] İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Anabilim Dalı Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programları. Armutçu, O. A. (2008). Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilere Word Belgesi Üzerine YAzı Yazma Becerisinin Kazandırılmasında Eş zamanlı İpucu İşlem Süreci İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching with Simultaneous Tip Processing Process for Gaining the Ability to Write a Word Document on Mentally Handicapped Students.] Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. Arslan, İ. (2012). Mobil Cihazlar İçin Ders Paketi Hazırlama.[ Preparing a Lesson Package for Mobile Devices] Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü. Ataman, P. A. (2003). Özel Eğitime Giriş.[ Introduction to Special Education.] Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ateş, V. (2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının İncelenmesi ve Sayısal Tasarım dersine Yönelik M-Öğrenme Uygulaması.[ Investigation of the Contribution of Mobile Technologies to Education Process and Application of M-Learning for Digital Design Course. ] Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Avcıoğlu, Y. D. (2012). Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenlerinin Araç- Gereç Kullanımına İlişkin Görüşleri.[ The Views of the Classroom Teachers Using Mentally Handicapped.] İnternational Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, Volume 1, İssue 2, Page 118 - 133.
  • Aydın, Y. D. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi.[ Cultivating Individuals in Information Society Formation and Teaching Mathematics.] Pamukkale üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sayı: 14 Sayfa 183- 190. Bal, Y. ve Arıcı, N. (2011). Mobil Öğrenme Materyali Hazırlama Süreci. [Process of preparing mobile learning materials.] Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt 4 Sayı 1 sayfa: 7-12.
  • Badır, T. (2014). Zihin Engelli Bireylere Çıkarma İşlemi Öğretiminde Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Sunulan Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği.[ The Effectiveness of the Point Determination Technique Offered by Fixed Standing Instruction in the Teaching of Children with Disabilities] Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.Barut, D. D. (2012). Matematik Öğrenme Özellikleri. [Math Learning Features.] W. N. Bender, ve Ç. E. Sarı içinde, Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri (s. 217-240). Ankara: Nobel. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü ve Başbakanlık Özürlüler Daire BAşkanlığı. (2002). Türkiye Özürlüler Araştırması 2002.[ Turkey Disability Survey 2002] Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü. Başoğlu, E. D. (2009). Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Bir Eğitim Yazılımın Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi.[ Development, Implementation and Evaluation of Educational Software for Mentally Handicapped Students.] Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bulun, D. M., Gülnar, A. G. ve Güran, U. M. (2004). Eğitimde Mobil Teknolojiler. [Mobile Technologies in Education.] The Turkish Online Journal Education Technology (TOJET), Sayı 3-(2) - Makale:23. Bülbül, O. (2009). Fizik Dersi Optik Ünitesinin Bilgisayar Destekli Öğretimde Kullanılanların Animasyon ve Simülasyonların akademik Başarıya ve Akılda Kalıcılığa Etkisi.[ The Effect of Simulation and Simulations on Physics Achievement and Perception in Computer Assisted Instruction] Adana: Çukurova Üniversitesi. Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme.[ A Software Development and Evaluation for Mobile Learning.] Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 40 Cilt:2 Sayfa: 1-9. Çal, C. C. (2011). İşitme Engelliler İçin Uzaktan Eğitim Amaçlı, Web Tabanlı Bir Arayüz Tasarımı ve Uygulanması.[ Design and Implementation of a Web-Based Interface for the Hearing Impaired.] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Çalık, N. C. (2008). Genel Eğitim Sınıflarında Eğitim Gören Zihinsel Engelli Öğrencilere Temel Toplama Becerilerinin Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin İncelenmesi. [Investigation of Point Determination Techniques in Teaching the Basic Collection Skills for Mentally Retarded Students in General Education Classes. ] Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı. Çankaya, S. (2013). Zihinsel Engellilere Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretiminde Ailelere Yönelik Beceri Öğretimi Yazılımının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi.[ Development and Evaluation of Skill Teaching Software for Families in Teaching Mentally Handicapped Persons and Home Skills.] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı. Çentik, G. (2009). Görme Engellilere Braille Alfabesini Öğretmen İçin Bilgisayar Destekli Yeni Bir Eğitim Setinin Tasarımı ve Uygulaması. [Design and Implementation of a Computer Aided Training Set for Teachers with Braille Alphabet for the Visually Impaired. ] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Çevik, K. K. ve Koçer, H. E. (2012). Mobil Cihaz Tabanlı Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Uygulaması. [Mobile Device Based Foreign Language Vocabulary Learning Practice.] Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik- Online Dergisi, Sayı:11 Cilt:2 Sayfa:60-70. Çiftçi, H. D. (2007). Zihinsel Engelli Çocuklara Renk Kavramını Kazandırmada Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Bireysel ve Grup Eğitimindeki Etkilerinin Karşılaştırılması. [Comparison of the Effects of Simultaneous Tip Teaching on Individual and Group Education in Creating Color Concept for Mentally Handicapped Children.] Ankara : Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı. Çuhadar, S. (2008). Otistik Çocukların Eğitiminde Yardımcı Teknolojilerin Kullanımı.[ Use of Assistive Technologies in the Education of Autistic Children] İetc (s. 187). Eskişehir: İetc. Dehmenoğlu, C. (2015). Programlama Temelleri Dersine Yönelik Mobil Öğrenme Aracının Geliştirilmesi.[ Developing a Mobile Learning Tool for the Programming Basics Course.] İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgi Teknolojileri. Demir, F. B. (2014). Mobil Cihazlar İçin Bir eğitim Platformunun Tasarlanması ve Analizi. Design and Analysis of a Training Platform for Mobile Devices.] Elazığ: Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Demircioğlu, E. (2011, Ekim 19). Engelliler ve İnsan- Bilgisayar Etkileşimi.[ Disabilities and Human-Computer Interaction] Ocak 3, 2014 tarihinde Engin Demircioğlu: http://engin.dempar.net/ adresinden alındı Dikmen, İ. H. (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim.[ Students who need special education and special education.] Ankara: Pegem Akademi. Dikmen, İ. H. ve Özak, H. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin İşlevsel Akademik Becerilerine İlişkin Türkiye'de Yapılan Lisasnüstü Tezlerin Gözden Geçirilmesi. [Mentally Handicapped Students Review of Functional Academic Skills Made in Turkey was Lisasnüs Thesis Regarding the Review] Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11 (1) Sayfa 43 - 58. Doğan, O. S. (2001). Zihin Özürlü Çoçuklara Adı Söylenen Mesleğe Ait Resim Seçme Becerisinin Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness Of Teaching With Simultaneous Tip In Teaching Teaching Of Image Selecting A Job Which Is Called To Children With Mind] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doğan, S. (2015). Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Ders Dışı Faaliyetlerin Zihinsel Engelli Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. [Investigation of the Effects of Technology-Enriched Extracurricular Activities on Mentally Retarded Students.] Ankara: Orta Doğru Teknik Üniversitesi. Eliçin, Ö. (2011). Otizimi Olan Çocuklara Duyguları Ayırt Etme Becerisi Kazandırmada Replik Silikleştirme İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching with Replica Silicification in Gaining the Ability to Distinguish Emotions to Children with Autism..] Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eliçin, Ö., Dağseven Emecen, D. ve Yıkmış, Y. (2013). Zihinsel Engelli Çocuklara Doğrudan Öğretim Yöntemiyle Temel Toplama İşlemlerinin Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniği Kullanılarak Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching by Using Point Determination Technique in Teaching the Basic Collection Processes by Direct Teaching Method to Mentally Handicapped Children.] Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 118-136.
  • Erdem, R. M. (2011). Zihinsel Engellilerin Eğitimine Yönelik Eğitim Materyali Oluşturmada Tasarım Sürecinin İncelenmesi. [Investigation of Design Process in Forming Training Material for Mentally Handicapped Education.] Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anabilim Dalı.
  • Eskinazi, S. (2011). Görme Engellilere Yönelik Bilgisayar Eğitimi Veren Bir Web Sitesi Uygulaması. [A Web Site Application for Computer Education for the Visually Impaired.] İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim ve Tasarım Anasanat Dalı İletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı. Evirgen, Y. ve Çengel, Y. (2013). Desing Devolopment And Evoluation of Flash Software That Could Be Used In Vehicles For The Education of Autistic Students . Science Direct, 814-823. Fletcher, D., Boon, R. ve Cihak, D. (2010). Effects of the TOUCHMATH Program Compared to a Number Line Strategy to Teach Addition Facts to Middle School Students With Moderate İntellectual Disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 449-458. Fernandez Lopez, A., Rodriguez-Fortiz, M., Rodriguez- Almendros, M. ve MartinezSegura, M. (2013). Mobile Learning technology based on İOS devices to support student with special education needs. Elsevier Computer & Education , 77-90. Gökmen, C. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Bilgisayarda Eğitsel CD'yi Açarak İzleme Becerisinin Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği [The Effectiveness of Teaching Students with Intellectual Impairment with Simultaneous Hint in the Teaching of Monitoring Skills by Opening an Educational CD] Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihinsel Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı. Gültekin, K. (2006). Çoklu Ortamın Bilgisayar Programları Üzerine Etkisi.[ The Effect of Multimedia on Computer Programs] Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı. Gürsel, O. (1993). Zihinsel Engelli Çocukların Doğal Sayıları Gerçek Nesneleri Kullanarak Eşleme, Resimleri İşaret Ederek Gösterme, Rakamlar Gösterildiğinde Söyleme Becerilerinin Gerçekleştirilmesinde Bireyselleştirilmiş Öğr. Materyalinin Basamaklandırılmış Öğr. Yönt.Sun.Et.[ The Natural Numbers of Mentally Handicapped Children Using Real Objects, Displaying Pictures, Displaying the Effectiveness of Individualized Teaching Material with Stepped Teaching Method] Eskişehirr: Anadolu Üniversitesi. Hava, K. (2012). Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarlama Yönteminin, İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. [The Effect of Educational Computer Game Design Method on Academic Achievement of Primary 4th Grade Students.] Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı. http://ookgm.meb.gov.tr/programlar/destek/ZEDEP.pdf. (2009, 01 08). Özel Eğitim Ve rehabilitasyon Merkezi Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı. [Special Education And Rehabilitation Center Mentally Disabled Individuals Support Training Program.] Ocak 3, 2014 tarihinde TALİM VE TERBİYE <makifs@meb.gov.tr> (MEB): http://ookgm.meb.gov.tr/programlar/destek/ZEDEP.pdf adresinden alındı İlik, Ş. S. (2009). Hafif Düzeyde Öğrenme Güçlüğüne Sahip Öğrencilerde Doğrudan Öğretim Yönteminin Fen ve Teknoloji Dersine İlikşin Kavramlarım Öğretiminde Etkiliğinin Değerlendirilmesi. [Evaluation of the Effectiveness of Direct Teaching Method in Science and Technology Lessons in Teaching Lessons of Light Learning Students.] Konya: Selçuk Üniversitesi. Karabulut, A. ve Yıkmış, Y. (2010). Zihinsel Engelli Bireylere Saat Söyleme Becerisinin Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği.[ The Effectiveness of Teaching Time to the Mentally Retarded Individuals with Simultaneous Hints.] Abant İzzet BAysal Üniversitesi Dergisi, 104-113.
  • Karaduman, B. ve Emrahoğlu, N. (2011). Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesinin Öğretiminde Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi.[ The Effect of Computer Based Teaching Methods on Academic Achievement and Retention in Teaching of Particulate Structure of Matter.] Kastamonu Eğitim Dergisi, 925-938.
  • Karşıyakalı, D., Deniz, Y. ve Düzkantar Uysal, Y. (2014). Otistik Bir Öğrenciye Adı Söylenen Çalgıyı Gösterebilme Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği.[ The Effectiveness of Teaching a Musical Instrument with the Simultaneous Tip on an Autistic Student.] The Journal Of Academic Social Science Studies, 507-520. Kılıç, M. (2015). Atom ve Periyodik Sistem Ünitesindeki Akademik Başarılarına, Kalıcı Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına etkisi.[ The Effect of Atom and Periodic System on Academic Achievements, Permanent Learning and Motivations] Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kışla, T. (2008). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilgisayar Tutumlarının İncelenmesi.[ Investigation of Computer Education Attitudes of Special Education Teachers] Ege Eğitim Fakültesi, 128-154.
  • Koçer, A. ve Dirik, Y. Ç. (2011). Mobil teknolojilerinin Dünü, Bugünü, Geleceği.[ The Past, Present, Future of Mobile Technologies.] 16. Türkiye'deki İnternet Konferansları. İzmir: Ege Üniversitesi. Komşul, M. Z. (2012). Zihinsel Çocukların Eğitiminde Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanılması ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi. [Using Virtual Reality Technology in Education of Mental Children and Developing a Sample Application.] Edirne: Edirne Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı. Kot, M., Sönmez, S., Yıkmış, A. ve Cora-İnce, N. (2016). İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Eldeli Toplama İşlemi Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği.[ The Effectiveness of Point Identification Technique in Teaching Elderly Teaching to Hearing Impairment.] Current Research in Education, 2(1), 17-28.
  • Kot, M., Sönmez, S., & Yıkmış, A. (2017). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere toplama işlemi öğretiminde doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan nokta belirleme tekniği ile sayı doğrusu stratejisinin karşılaştırılması [Comparison of point line technique and number line strategy which is presented by direct teaching method in the teaching of collection process to the students with intellectual disability] . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(2), 253-269.
  • Kot M., Terzioğlu N.M., Aktaş B., Yıkmış A(2018). Effectıveness Of Touch Math Technıque: Meta- Analysıs Study European Journal of Special Education Research s. 100-111
  • MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müd. (2015). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Agustos 13, 2015 tarihinde http://orgm.meb.gov.tr/:http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizm etleri_yonetmeligi_son.pdf adresinden alındı
  • Nuhoğlu, H. ve Eliçin, Ö. (2013). Nokta Belirleme Tekniğinin (Touch Math) Matematik Becerilerinin Öğretimindeki Etkililiği. [The Effectiveness of Pointing Technique (Touch Math) in Teaching Mathematics Skills.]Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi özel Eğitim Dergisi, Sayı 14(1) Sayfa 21-36. Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları İçin (PDA) Bir Mobil Öğrenme Ortamı Tasarımı ve Uygulanması. [Design and Implementation of a Mobile Learning Environment for Pocket PCs (PDAs).]Muğla: Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik ve Bilgisayar Ana Bilim Dalı. Öztürk, M. (2011). Türkiye'de Engelli Gerçeği. [Disabled truth in Turkey] İstanbul: Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği ( MUSİAD). Özyürek, P. D. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Temelleri ve Geliştirilmesi. [Fundamentals and Development of Individualized Education Program.]Ankara: Kök Yayıncılık. Sakarya, A. (2011). Zihinsel Engelli Çocuklar İçin Moodle Ortamında Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. [Development of a Distance Education System in Moodle Environment for Mentally Handicapped Children.] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı.
  • Sayın, Z. (2010). Mobil Telefonlarla Mobil Öğrenme ÜzerineBir Araştırma ve Örnek Uygulama. [A Research on Mobile Learning with Mobile Phones and Sample Application.] Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Scott, K. S. (1993). Multisensory Mathematics For Children With Mild Disabilities. Exeptionality, 97-111. Seyyar, A. (2006). Özürlülere Adanmış Politika Yazıları.[ Policy Writing for Disabled People.] Adapazarı Büyükşehir Belediye Yayını, 18-23. Tanju, E. H. (2004). 4-5 Yaş Grubu Zihinsel Engelli Çocuklara Renk, Şekil ve Sayı Kavramlarmasında Bilgisayar Destekli Eğitimin Etkisinin İncelenmesi. [Investigation of the Effect of Computer Aided Education on 4-5 Age Group Mentally Handicapped Children in Concept of Color, Figure and Number] Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı. Tekin - İftar, (2012). Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek - Denekli Araştırmalar. [Single - Subject Studies in Education and Behavioral Sciences.] Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tekin İftar, E. ve Kırcaali İftar, G. (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. [Improper Teaching Methods in Special Education.] Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin İftar, (2012). Çoklu Yoklama Modelleri.Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar [Multiple Polling Models. Single-Subject Studies in Education and Behavioral Sciences ] (s. 217-254). Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Tekin, E. (1999). Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. [Incorrect Teaching Methods ] Özel Eğitim Dergisi, 87- 102.
  • Terzioğlu, N.K. ve Yıkmış, A., (2018) Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Temel Çıkarma İşlemi Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği. [The Effectiveness of Point Identification Technique in Teaching Basic Extraction Process to Students with Autism Spectrum Disorder.] Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi (s.1-27).Tezcan, C. ve Uçar, Ö. (2012). Zihinsel Engelli Çocuklara Web Destekli Uzaktan Eğitim Sisteminin Kurulması. [Establishment of Web Based Distance Education System for Mentally Handicapped Children.] Edirne. Tonbuloğlu, İ. (2013). Öğrenme Nesneleri Üzerine Bir İnceleme. [A Study on Learning Objects.] (s. 750-757). Malaysia: International Educational Technology Conference. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim Programlarının Felsefi Boyutları. [Philosophical Dimensions of Educational Programs in the 21st Century.] Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 3 Sayfa: 993 - 1016. Tümeg, S. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Madeni Paraları Öğrenmelerinde Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Akran Tarafından Sunulan Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching Students with Mentally Handicapped Co-Learning with a Peer by a Peer with Mental Failure in Learning Coins ] Bolu: Abant İzzey Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2015, 11 17). http://www.tuik.gov.tr. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660 adresinden alındı Uçar, Ö. (2007). Engelli Çocuklar İçin Yapay Zeka Tabanlı Eğitim - Destek Araçları Geliştirilmesi. [Artificial Intelligence Based Training for Children with Disabilities - Developing Support Tools ]Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı. Ulutaşdemir, N. (2007).. Engelli Çocukların Eğitimi [Education of Disabled Children] Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 2 Sayı 5 119 - 130. Velasco, V. (2009). Effectiveness of touch Math in Teaching Addition to Kindergarten Students. Fullerton: California State University. Vuran, D. ve Çelik, S. (2012). Kavram Öğretimi ve Kavram Öğretiminde kullanılan Yöntemler. [Teaching Concept and Methods Used in Concept Teaching] Ankara: Vize. Yechshzhanova, Z. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Mobil Öğretim İçin Geometri Dersinin İçeriğinin Geliştirilmesi. [Development of Geometry Course for Computer Assisted Instruction and Mobile Education] Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü. Yıkmış, Y. A. (2010). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi.[ Interactive Mathematics Teaching] Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Yıkmış, A. (2016). Effectiveness of the Touch Math Technique in Teaching Basic Addition to Children with Autism. Educatıonal Scıences: Theory & Practıce, 16(3),1005-1025. Yıldırım, N. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Eğitsel Oyunlar Aracılığıyla Mobil Öğrenme [Mobile Learning through Educational Games in Foreign Language Education] Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Ana Bilim Dalı. Yıldız, S. (2010). Bilgi İletişim teknolojileri Yoluyla Özürlüler İçin Geleceğe Bir Kapı açmak. [Information To open a door to the future for disabled people through communication technologies.]Yılmaz, Ö., Koç, A., ve Sanalan, V. A. (2009). M-Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi.[ Evaluation of M-Learning Applications ] 9 th International Educational Technology Conference (IETC 2009), 112-118. Yılmaz, S. (2008). Zihinsel Engelli Öğrencilerin KAvram Öğretiminde Kullanılan Etkileşimli CD'lerin Görsel Tasarım İlkelerine ve İçeriğine Uyumu [Adaptation of Interactive CDs Used in Teaching Teaching of Mentally Handicapped Students to Visual Design Principles and Content] Samsun: Ondokuz Mayıs Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitim Anabilim Dalı.

Tablet Üzerinde Eş Zamanlı İpucuyla Sunulan Nokta Belirleme Tekniği Kullanarak Rakam-Nesne Eşleme Öğretiminde Dokunarak Rakamları Öğrenelim Yazılımının Etkililiği

Year 2020, Volume: 21 Issue: 4, 639 - 662, 01.12.2020
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.518651

Abstract

Bu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan öğrencilere tablet üzerinde rakamlarla nesneleri eşleme
becerisinin öğretiminde, eş zamanlı ipucu yöntemiyle sunulan nokta belirleme tekniğinin kullanıldığı Dokunarak
Rakamları Öğrenelim yazılımının etkililiğini incelemektir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden
katılımcılar arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, Bolu ilinde
bulunan, rehabilitasyon merkezine devam eden hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı almış, yaşları 6-7 arasında
değişen ikisi erkek üç öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkeni zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin
hazırlanan Dokunarak Rakamları Öğrenelim yazılımında rakamlarla nesneleri eşleme becerisindeki düzeyidir.
Bağımsız değişkeni ise tablet üzerinde eş zamanlı ipucu yöntemi ile nokta belirleme tekniği kullanılarak hazırlanan
Dokunarak Rakamları Öğrenelim yazılımıdır. Araştırma sonucunda; zihinsel yetersizliği olan öğrencilere
rakamları nesnelerle eşleme becerisinin kazandırılmasında, eş zamanlı ipucu yöntemiyle sunulan nokta belirleme
tekniği kullanılarak hazırlanan Dokunarak Öğrenelim Yazılımının etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte
öğrencilerin kazandıkları tablet üzerinde rakamları nesnelerle eşleme becerisinin 1. ve 5. haftalara kadar
koruyabildikleri ve ailelerin görüşlerinin de olumlu yönde olduğu görülmüştür.

References

  • Acungil, A. T. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Görsel İşitsel Teknolojilerle Sunulan Tablet BilgisayarÖğretim Programının Etkililiği. [The Effectiveness of Tablet Computer Teaching Program Offered to Students with Intellectual Impairment by Audio-Visual Technologies.] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Adar, N. ve Kandemir, M. C. (2008). Avuç İçi Cihazlar için M-öğrenme Araçları.[ M-learning Tools for Palm Devices.] 8 th İnternational Educational Technology Conference (s. 874-879). Eskişehir: TOJET. Arı, A. (2008). Temel Toplama Çıkarma İşlem Süreçlerinin Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. [Effectiveness of Simultaneous Tip Teaching in Teaching Basic Processes.] İstanbul: Marmara üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı. Arı, A., Levent, D. ve Düzkantar Uysal, A. (2010). Özel Gereksinimli Bir Öğrenciye Toplama ve Çıkarma İşlem Süreçlerinin Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği.[ Effectiveness of Simultaneous Hints in Teaching Processes of Addition and Subtraction to Special Needs Students.] Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 49-68. Arıcan, H. (2014). Tablet Bilgisayarın Ortaöğretimde Kullanımı: Fatih projesi Örneği. [The Use of Tablet Computer in Secondary Education: [ The Case of Fatih Project ] İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Anabilim Dalı Medya ve İletişim Sistemleri Yüksek Lisans Programları. Armutçu, O. A. (2008). Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilere Word Belgesi Üzerine YAzı Yazma Becerisinin Kazandırılmasında Eş zamanlı İpucu İşlem Süreci İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching with Simultaneous Tip Processing Process for Gaining the Ability to Write a Word Document on Mentally Handicapped Students.] Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı. Arslan, İ. (2012). Mobil Cihazlar İçin Ders Paketi Hazırlama.[ Preparing a Lesson Package for Mobile Devices] Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü. Ataman, P. A. (2003). Özel Eğitime Giriş.[ Introduction to Special Education.] Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ateş, V. (2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının İncelenmesi ve Sayısal Tasarım dersine Yönelik M-Öğrenme Uygulaması.[ Investigation of the Contribution of Mobile Technologies to Education Process and Application of M-Learning for Digital Design Course. ] Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Avcıoğlu, Y. D. (2012). Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenlerinin Araç- Gereç Kullanımına İlişkin Görüşleri.[ The Views of the Classroom Teachers Using Mentally Handicapped.] İnternational Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, Volume 1, İssue 2, Page 118 - 133.
  • Aydın, Y. D. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi.[ Cultivating Individuals in Information Society Formation and Teaching Mathematics.] Pamukkale üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sayı: 14 Sayfa 183- 190. Bal, Y. ve Arıcı, N. (2011). Mobil Öğrenme Materyali Hazırlama Süreci. [Process of preparing mobile learning materials.] Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt 4 Sayı 1 sayfa: 7-12.
  • Badır, T. (2014). Zihin Engelli Bireylere Çıkarma İşlemi Öğretiminde Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Sunulan Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği.[ The Effectiveness of the Point Determination Technique Offered by Fixed Standing Instruction in the Teaching of Children with Disabilities] Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.Barut, D. D. (2012). Matematik Öğrenme Özellikleri. [Math Learning Features.] W. N. Bender, ve Ç. E. Sarı içinde, Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri (s. 217-240). Ankara: Nobel. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü ve Başbakanlık Özürlüler Daire BAşkanlığı. (2002). Türkiye Özürlüler Araştırması 2002.[ Turkey Disability Survey 2002] Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü. Başoğlu, E. D. (2009). Zihinsel Engelli Öğrenciler İçin Bir Eğitim Yazılımın Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi.[ Development, Implementation and Evaluation of Educational Software for Mentally Handicapped Students.] Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bulun, D. M., Gülnar, A. G. ve Güran, U. M. (2004). Eğitimde Mobil Teknolojiler. [Mobile Technologies in Education.] The Turkish Online Journal Education Technology (TOJET), Sayı 3-(2) - Makale:23. Bülbül, O. (2009). Fizik Dersi Optik Ünitesinin Bilgisayar Destekli Öğretimde Kullanılanların Animasyon ve Simülasyonların akademik Başarıya ve Akılda Kalıcılığa Etkisi.[ The Effect of Simulation and Simulations on Physics Achievement and Perception in Computer Assisted Instruction] Adana: Çukurova Üniversitesi. Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme.[ A Software Development and Evaluation for Mobile Learning.] Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 40 Cilt:2 Sayfa: 1-9. Çal, C. C. (2011). İşitme Engelliler İçin Uzaktan Eğitim Amaçlı, Web Tabanlı Bir Arayüz Tasarımı ve Uygulanması.[ Design and Implementation of a Web-Based Interface for the Hearing Impaired.] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Çalık, N. C. (2008). Genel Eğitim Sınıflarında Eğitim Gören Zihinsel Engelli Öğrencilere Temel Toplama Becerilerinin Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin İncelenmesi. [Investigation of Point Determination Techniques in Teaching the Basic Collection Skills for Mentally Retarded Students in General Education Classes. ] Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı. Çankaya, S. (2013). Zihinsel Engellilere Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretiminde Ailelere Yönelik Beceri Öğretimi Yazılımının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi.[ Development and Evaluation of Skill Teaching Software for Families in Teaching Mentally Handicapped Persons and Home Skills.] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı. Çentik, G. (2009). Görme Engellilere Braille Alfabesini Öğretmen İçin Bilgisayar Destekli Yeni Bir Eğitim Setinin Tasarımı ve Uygulaması. [Design and Implementation of a Computer Aided Training Set for Teachers with Braille Alphabet for the Visually Impaired. ] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Çevik, K. K. ve Koçer, H. E. (2012). Mobil Cihaz Tabanlı Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Uygulaması. [Mobile Device Based Foreign Language Vocabulary Learning Practice.] Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Teknik- Online Dergisi, Sayı:11 Cilt:2 Sayfa:60-70. Çiftçi, H. D. (2007). Zihinsel Engelli Çocuklara Renk Kavramını Kazandırmada Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Bireysel ve Grup Eğitimindeki Etkilerinin Karşılaştırılması. [Comparison of the Effects of Simultaneous Tip Teaching on Individual and Group Education in Creating Color Concept for Mentally Handicapped Children.] Ankara : Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı. Çuhadar, S. (2008). Otistik Çocukların Eğitiminde Yardımcı Teknolojilerin Kullanımı.[ Use of Assistive Technologies in the Education of Autistic Children] İetc (s. 187). Eskişehir: İetc. Dehmenoğlu, C. (2015). Programlama Temelleri Dersine Yönelik Mobil Öğrenme Aracının Geliştirilmesi.[ Developing a Mobile Learning Tool for the Programming Basics Course.] İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgi Teknolojileri. Demir, F. B. (2014). Mobil Cihazlar İçin Bir eğitim Platformunun Tasarlanması ve Analizi. Design and Analysis of a Training Platform for Mobile Devices.] Elazığ: Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Demircioğlu, E. (2011, Ekim 19). Engelliler ve İnsan- Bilgisayar Etkileşimi.[ Disabilities and Human-Computer Interaction] Ocak 3, 2014 tarihinde Engin Demircioğlu: http://engin.dempar.net/ adresinden alındı Dikmen, İ. H. (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim.[ Students who need special education and special education.] Ankara: Pegem Akademi. Dikmen, İ. H. ve Özak, H. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin İşlevsel Akademik Becerilerine İlişkin Türkiye'de Yapılan Lisasnüstü Tezlerin Gözden Geçirilmesi. [Mentally Handicapped Students Review of Functional Academic Skills Made in Turkey was Lisasnüs Thesis Regarding the Review] Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11 (1) Sayfa 43 - 58. Doğan, O. S. (2001). Zihin Özürlü Çoçuklara Adı Söylenen Mesleğe Ait Resim Seçme Becerisinin Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness Of Teaching With Simultaneous Tip In Teaching Teaching Of Image Selecting A Job Which Is Called To Children With Mind] Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doğan, S. (2015). Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Ders Dışı Faaliyetlerin Zihinsel Engelli Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. [Investigation of the Effects of Technology-Enriched Extracurricular Activities on Mentally Retarded Students.] Ankara: Orta Doğru Teknik Üniversitesi. Eliçin, Ö. (2011). Otizimi Olan Çocuklara Duyguları Ayırt Etme Becerisi Kazandırmada Replik Silikleştirme İle Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching with Replica Silicification in Gaining the Ability to Distinguish Emotions to Children with Autism..] Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eliçin, Ö., Dağseven Emecen, D. ve Yıkmış, Y. (2013). Zihinsel Engelli Çocuklara Doğrudan Öğretim Yöntemiyle Temel Toplama İşlemlerinin Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniği Kullanılarak Yapılan Öğretimin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching by Using Point Determination Technique in Teaching the Basic Collection Processes by Direct Teaching Method to Mentally Handicapped Children.] Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 118-136.
  • Erdem, R. M. (2011). Zihinsel Engellilerin Eğitimine Yönelik Eğitim Materyali Oluşturmada Tasarım Sürecinin İncelenmesi. [Investigation of Design Process in Forming Training Material for Mentally Handicapped Education.] Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anabilim Dalı.
  • Eskinazi, S. (2011). Görme Engellilere Yönelik Bilgisayar Eğitimi Veren Bir Web Sitesi Uygulaması. [A Web Site Application for Computer Education for the Visually Impaired.] İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim ve Tasarım Anasanat Dalı İletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı. Evirgen, Y. ve Çengel, Y. (2013). Desing Devolopment And Evoluation of Flash Software That Could Be Used In Vehicles For The Education of Autistic Students . Science Direct, 814-823. Fletcher, D., Boon, R. ve Cihak, D. (2010). Effects of the TOUCHMATH Program Compared to a Number Line Strategy to Teach Addition Facts to Middle School Students With Moderate İntellectual Disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 449-458. Fernandez Lopez, A., Rodriguez-Fortiz, M., Rodriguez- Almendros, M. ve MartinezSegura, M. (2013). Mobile Learning technology based on İOS devices to support student with special education needs. Elsevier Computer & Education , 77-90. Gökmen, C. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Bilgisayarda Eğitsel CD'yi Açarak İzleme Becerisinin Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği [The Effectiveness of Teaching Students with Intellectual Impairment with Simultaneous Hint in the Teaching of Monitoring Skills by Opening an Educational CD] Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihinsel Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı. Gültekin, K. (2006). Çoklu Ortamın Bilgisayar Programları Üzerine Etkisi.[ The Effect of Multimedia on Computer Programs] Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı. Gürsel, O. (1993). Zihinsel Engelli Çocukların Doğal Sayıları Gerçek Nesneleri Kullanarak Eşleme, Resimleri İşaret Ederek Gösterme, Rakamlar Gösterildiğinde Söyleme Becerilerinin Gerçekleştirilmesinde Bireyselleştirilmiş Öğr. Materyalinin Basamaklandırılmış Öğr. Yönt.Sun.Et.[ The Natural Numbers of Mentally Handicapped Children Using Real Objects, Displaying Pictures, Displaying the Effectiveness of Individualized Teaching Material with Stepped Teaching Method] Eskişehirr: Anadolu Üniversitesi. Hava, K. (2012). Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarlama Yönteminin, İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. [The Effect of Educational Computer Game Design Method on Academic Achievement of Primary 4th Grade Students.] Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı. http://ookgm.meb.gov.tr/programlar/destek/ZEDEP.pdf. (2009, 01 08). Özel Eğitim Ve rehabilitasyon Merkezi Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı. [Special Education And Rehabilitation Center Mentally Disabled Individuals Support Training Program.] Ocak 3, 2014 tarihinde TALİM VE TERBİYE <makifs@meb.gov.tr> (MEB): http://ookgm.meb.gov.tr/programlar/destek/ZEDEP.pdf adresinden alındı İlik, Ş. S. (2009). Hafif Düzeyde Öğrenme Güçlüğüne Sahip Öğrencilerde Doğrudan Öğretim Yönteminin Fen ve Teknoloji Dersine İlikşin Kavramlarım Öğretiminde Etkiliğinin Değerlendirilmesi. [Evaluation of the Effectiveness of Direct Teaching Method in Science and Technology Lessons in Teaching Lessons of Light Learning Students.] Konya: Selçuk Üniversitesi. Karabulut, A. ve Yıkmış, Y. (2010). Zihinsel Engelli Bireylere Saat Söyleme Becerisinin Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği.[ The Effectiveness of Teaching Time to the Mentally Retarded Individuals with Simultaneous Hints.] Abant İzzet BAysal Üniversitesi Dergisi, 104-113.
  • Karaduman, B. ve Emrahoğlu, N. (2011). Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesinin Öğretiminde Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi.[ The Effect of Computer Based Teaching Methods on Academic Achievement and Retention in Teaching of Particulate Structure of Matter.] Kastamonu Eğitim Dergisi, 925-938.
  • Karşıyakalı, D., Deniz, Y. ve Düzkantar Uysal, Y. (2014). Otistik Bir Öğrenciye Adı Söylenen Çalgıyı Gösterebilme Öğretiminde Eş zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği.[ The Effectiveness of Teaching a Musical Instrument with the Simultaneous Tip on an Autistic Student.] The Journal Of Academic Social Science Studies, 507-520. Kılıç, M. (2015). Atom ve Periyodik Sistem Ünitesindeki Akademik Başarılarına, Kalıcı Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına etkisi.[ The Effect of Atom and Periodic System on Academic Achievements, Permanent Learning and Motivations] Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kışla, T. (2008). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilgisayar Tutumlarının İncelenmesi.[ Investigation of Computer Education Attitudes of Special Education Teachers] Ege Eğitim Fakültesi, 128-154.
  • Koçer, A. ve Dirik, Y. Ç. (2011). Mobil teknolojilerinin Dünü, Bugünü, Geleceği.[ The Past, Present, Future of Mobile Technologies.] 16. Türkiye'deki İnternet Konferansları. İzmir: Ege Üniversitesi. Komşul, M. Z. (2012). Zihinsel Çocukların Eğitiminde Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanılması ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi. [Using Virtual Reality Technology in Education of Mental Children and Developing a Sample Application.] Edirne: Edirne Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı. Kot, M., Sönmez, S., Yıkmış, A. ve Cora-İnce, N. (2016). İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilere Eldeli Toplama İşlemi Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği.[ The Effectiveness of Point Identification Technique in Teaching Elderly Teaching to Hearing Impairment.] Current Research in Education, 2(1), 17-28.
  • Kot, M., Sönmez, S., & Yıkmış, A. (2017). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere toplama işlemi öğretiminde doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan nokta belirleme tekniği ile sayı doğrusu stratejisinin karşılaştırılması [Comparison of point line technique and number line strategy which is presented by direct teaching method in the teaching of collection process to the students with intellectual disability] . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(2), 253-269.
  • Kot M., Terzioğlu N.M., Aktaş B., Yıkmış A(2018). Effectıveness Of Touch Math Technıque: Meta- Analysıs Study European Journal of Special Education Research s. 100-111
  • MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müd. (2015). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Agustos 13, 2015 tarihinde http://orgm.meb.gov.tr/:http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizm etleri_yonetmeligi_son.pdf adresinden alındı
  • Nuhoğlu, H. ve Eliçin, Ö. (2013). Nokta Belirleme Tekniğinin (Touch Math) Matematik Becerilerinin Öğretimindeki Etkililiği. [The Effectiveness of Pointing Technique (Touch Math) in Teaching Mathematics Skills.]Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi özel Eğitim Dergisi, Sayı 14(1) Sayfa 21-36. Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları İçin (PDA) Bir Mobil Öğrenme Ortamı Tasarımı ve Uygulanması. [Design and Implementation of a Mobile Learning Environment for Pocket PCs (PDAs).]Muğla: Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik ve Bilgisayar Ana Bilim Dalı. Öztürk, M. (2011). Türkiye'de Engelli Gerçeği. [Disabled truth in Turkey] İstanbul: Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği ( MUSİAD). Özyürek, P. D. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Temelleri ve Geliştirilmesi. [Fundamentals and Development of Individualized Education Program.]Ankara: Kök Yayıncılık. Sakarya, A. (2011). Zihinsel Engelli Çocuklar İçin Moodle Ortamında Bir Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. [Development of a Distance Education System in Moodle Environment for Mentally Handicapped Children.] Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı.
  • Sayın, Z. (2010). Mobil Telefonlarla Mobil Öğrenme ÜzerineBir Araştırma ve Örnek Uygulama. [A Research on Mobile Learning with Mobile Phones and Sample Application.] Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Scott, K. S. (1993). Multisensory Mathematics For Children With Mild Disabilities. Exeptionality, 97-111. Seyyar, A. (2006). Özürlülere Adanmış Politika Yazıları.[ Policy Writing for Disabled People.] Adapazarı Büyükşehir Belediye Yayını, 18-23. Tanju, E. H. (2004). 4-5 Yaş Grubu Zihinsel Engelli Çocuklara Renk, Şekil ve Sayı Kavramlarmasında Bilgisayar Destekli Eğitimin Etkisinin İncelenmesi. [Investigation of the Effect of Computer Aided Education on 4-5 Age Group Mentally Handicapped Children in Concept of Color, Figure and Number] Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı. Tekin - İftar, (2012). Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek - Denekli Araştırmalar. [Single - Subject Studies in Education and Behavioral Sciences.] Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tekin İftar, E. ve Kırcaali İftar, G. (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. [Improper Teaching Methods in Special Education.] Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekin İftar, (2012). Çoklu Yoklama Modelleri.Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar [Multiple Polling Models. Single-Subject Studies in Education and Behavioral Sciences ] (s. 217-254). Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Tekin, E. (1999). Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. [Incorrect Teaching Methods ] Özel Eğitim Dergisi, 87- 102.
  • Terzioğlu, N.K. ve Yıkmış, A., (2018) Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Temel Çıkarma İşlemi Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği. [The Effectiveness of Point Identification Technique in Teaching Basic Extraction Process to Students with Autism Spectrum Disorder.] Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi (s.1-27).Tezcan, C. ve Uçar, Ö. (2012). Zihinsel Engelli Çocuklara Web Destekli Uzaktan Eğitim Sisteminin Kurulması. [Establishment of Web Based Distance Education System for Mentally Handicapped Children.] Edirne. Tonbuloğlu, İ. (2013). Öğrenme Nesneleri Üzerine Bir İnceleme. [A Study on Learning Objects.] (s. 750-757). Malaysia: International Educational Technology Conference. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. Yüzyılda Eğitim Programlarının Felsefi Boyutları. [Philosophical Dimensions of Educational Programs in the 21st Century.] Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 3 Sayfa: 993 - 1016. Tümeg, S. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Madeni Paraları Öğrenmelerinde Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Akran Tarafından Sunulan Eş Zamanlı İpucuyla Öğretiminin Etkililiği. [The Effectiveness of Teaching Students with Mentally Handicapped Co-Learning with a Peer by a Peer with Mental Failure in Learning Coins ] Bolu: Abant İzzey Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2015, 11 17). http://www.tuik.gov.tr. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660 adresinden alındı Uçar, Ö. (2007). Engelli Çocuklar İçin Yapay Zeka Tabanlı Eğitim - Destek Araçları Geliştirilmesi. [Artificial Intelligence Based Training for Children with Disabilities - Developing Support Tools ]Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı. Ulutaşdemir, N. (2007).. Engelli Çocukların Eğitimi [Education of Disabled Children] Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 2 Sayı 5 119 - 130. Velasco, V. (2009). Effectiveness of touch Math in Teaching Addition to Kindergarten Students. Fullerton: California State University. Vuran, D. ve Çelik, S. (2012). Kavram Öğretimi ve Kavram Öğretiminde kullanılan Yöntemler. [Teaching Concept and Methods Used in Concept Teaching] Ankara: Vize. Yechshzhanova, Z. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Mobil Öğretim İçin Geometri Dersinin İçeriğinin Geliştirilmesi. [Development of Geometry Course for Computer Assisted Instruction and Mobile Education] Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü. Yıkmış, Y. A. (2010). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi.[ Interactive Mathematics Teaching] Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Yıkmış, A. (2016). Effectiveness of the Touch Math Technique in Teaching Basic Addition to Children with Autism. Educatıonal Scıences: Theory & Practıce, 16(3),1005-1025. Yıldırım, N. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Eğitsel Oyunlar Aracılığıyla Mobil Öğrenme [Mobile Learning through Educational Games in Foreign Language Education] Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Ana Bilim Dalı. Yıldız, S. (2010). Bilgi İletişim teknolojileri Yoluyla Özürlüler İçin Geleceğe Bir Kapı açmak. [Information To open a door to the future for disabled people through communication technologies.]Yılmaz, Ö., Koç, A., ve Sanalan, V. A. (2009). M-Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi.[ Evaluation of M-Learning Applications ] 9 th International Educational Technology Conference (IETC 2009), 112-118. Yılmaz, S. (2008). Zihinsel Engelli Öğrencilerin KAvram Öğretiminde Kullanılan Etkileşimli CD'lerin Görsel Tasarım İlkelerine ve İçeriğine Uyumu [Adaptation of Interactive CDs Used in Teaching Teaching of Mentally Handicapped Students to Visual Design Principles and Content] Samsun: Ondokuz Mayıs Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitim Anabilim Dalı.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Zeynep Öztürk 0000-0002-2041-5049

Ahmet Yıkmış 0000-0002-1143-1207

Publication Date December 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Öztürk, H. Z., & Yıkmış, A. (2020). Tablet Üzerinde Eş Zamanlı İpucuyla Sunulan Nokta Belirleme Tekniği Kullanarak Rakam-Nesne Eşleme Öğretiminde Dokunarak Rakamları Öğrenelim Yazılımının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(4), 639-662. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.518651

Creative Commons Lisansı
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

13336   13337      13339  13340