Bu araştırmanın amacı, İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversite hastanesinde
çalışan çocuk psikiyatri ve çocuk nöroloji doktorlarının OSB tanısı koyarken
izledikleri basamaklara ve yaşadıklarına ilişkin görüş ve önerilerinin
belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır ve veriler
yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırmadan elde
edilen bulgulara göre araştırmaya katılan doktorların OSB tanısı koyarken, hem
organik hem de çevresel nedenleri araştırdıkları, OSB tanısına yönlendiren
yetersizlik alanları olarak çoğunlukla sosyal etkileşimsel alandan
bahsettikleri belirlenmiştir. Bulgularda, araştırmaya katılan doktorların OSB
tanısı koyarken çoğunlukla Türkçe geçerliliği olan tarama ve tanılama
araçlarını kullandıkları, tanı koyarken tıbbi iş birliklerinden yaralandıkları;
fakat eğitimciler ile de daha çok iş birliği içinde olmanın gerekliliği üzerine
görüş bildirdikleri görülmektedir. Doktorların tanı sürecinde en büyük sorun
olarak aile tepkilerinden bahsettikleri ve bu tepkilerin tanıyı etkilememesi
için aileye psiko eğitim uyguladıklarını belirttikleri görülmektedir.
Araştırmaya katılan doktorların OSB'nin görülme sıklığındaki artışın nedeni
olarak çoğunlukla değişen yaşam tarzlarının OSB'nin sıklığında artışa neden
olduğunu belirttikleri görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.