BibTex RIS Cite

Variation of Headways at Signalized Arterials with Respect to Distance and Cycle Times

Year 2014, Volume: 20 Issue: 9, 338 - 343, 01.09.2014

Abstract

In this study, the variation in the proportion of free vehicles at a signalized arterial is tried to be modeled with respect to distance and green/cycle time ratio. In the analysis, it is assumed that headways between vehicles can be defined with Cowan M3 distribution. From the analysis, proportion of free vehicles in the left lane of an arterial is lower than other lanes. This results indicates that, left lanes are occupied by higher vehicle volumes. The analysis also showed that, proportion free vehicles increase with respect to the distance to traffic signals as expected.

References

  • Dawson RF, Chimini LA. The Hyperlang Probability Distribution: A Generalized Traffic Headway Model. Highway Research Project Record, University of Connecticut, USA, JHR 67-13, 1967. 1200 0.1 200 400
  • Trafik hacmi (taşıt/saat) Lakımyukarı=100 m Lakımyukarı=200 m Lakımyukarı=300 m MMd1 MMd2 MMd3

Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi

Year 2014, Volume: 20 Issue: 9, 338 - 343, 01.09.2014

Abstract

Çalışmada İzmir'deki sinyalize arterlerden elde edilen verilerden yararlanarak, serbest araç oranının mesafeye ve akım yukarı sinyale ait yeşil süre/Devre süresi oranına bağlı değişimi modellenmeye çalışılmıştır. Modelleme aşamasında araçların takip aralıklarının Cowan M3 dağılımına uyduğu kabul edilmiştir. Yapılan hesaplamalar sonucunda sol şeritteki serbest araç oranının, diğer şeritlere oranla daha düşük olduğu; dolayısıyla daha fazla araç tarafından kullanıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca hesaplar, "Alfa" değerinin, beklenildiği gibi, sinyalden uzaklaştıkça arttığını göstermiştir.

References

  • Dawson RF, Chimini LA. The Hyperlang Probability Distribution: A Generalized Traffic Headway Model. Highway Research Project Record, University of Connecticut, USA, JHR 67-13, 1967. 1200 0.1 200 400
  • Trafik hacmi (taşıt/saat) Lakımyukarı=100 m Lakımyukarı=200 m Lakımyukarı=300 m MMd1 MMd2 MMd3
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Figen Coşkun This is me

Kübra Çelik This is me

Süheyla Pelin Çalışkanelli This is me

Serhan Tanyel This is me

Publication Date September 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 20 Issue: 9

Cite

APA Coşkun, F. ., Çelik, K. ., Çalışkanelli, S. P. ., Tanyel, S. . (2014). Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 20(9), 338-343. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.86158
AMA Coşkun F, Çelik K, Çalışkanelli SP, Tanyel S. Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. September 2014;20(9):338-343. doi:10.5505/pajes.2014.86158
Chicago Coşkun, Figen, Kübra Çelik, Süheyla Pelin Çalışkanelli, and Serhan Tanyel. “Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye Ve Devre Süresine Bağlı Değişimi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20, no. 9 (September 2014): 338-43. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.86158.
EndNote Coşkun F, Çelik K, Çalışkanelli SP, Tanyel S (September 1, 2014) Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20 9 338–343.
IEEE F. . Coşkun, K. . Çelik, S. P. . Çalışkanelli, and S. . Tanyel, “Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 20, no. 9, pp. 338–343, 2014, doi: 10.5505/pajes.2014.86158.
ISNAD Coşkun, Figen et al. “Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye Ve Devre Süresine Bağlı Değişimi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20/9 (September 2014), 338-343. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.86158.
JAMA Coşkun F, Çelik K, Çalışkanelli SP, Tanyel S. Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2014;20:338–343.
MLA Coşkun, Figen et al. “Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye Ve Devre Süresine Bağlı Değişimi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 20, no. 9, 2014, pp. 338-43, doi:10.5505/pajes.2014.86158.
Vancouver Coşkun F, Çelik K, Çalışkanelli SP, Tanyel S. Sinyalize Arterlerde Araç Takip Aralıklarının Mesafeye ve Devre Süresine Bağlı Değişimi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2014;20(9):338-43.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.