Bu çalışmada yerli bir otomobil dingilinin gelen tekerlek yüklerine karşı gerilme analizi yapılmış ve dingil üzerinde oluşan maksimum gerilmelerin yerleri tespit edilerek bu gerilmelerin sınır değerleri aşıp aşmadığı kontrol edilmiştir. Ayrıca, sonlu elemanlar yöntemine dayalı yorulma analizi kullanılarak seçilen yüklemeler altında dingilin kaç yük tekrarı sayısında kırılabileceği tespit edilmiştir. Dingildeki en kritik bölgelerin dingilin şasiye bağlantı noktalarına yakın yerlerin olduğu görülmüştür.
In this study, stress analysis of a native automobile axle exposed to wheel loads is performed and the location of maximum stresses occurring on the axle is determined. Then, it is controlled whether these stresses exceed the limit values or not. In addition, fatigue life of the axle is calculated under selected loads by using finite element method based fatigue analysis. It is shown that the most critical locations on the axle are the regions near to chassis connection points.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 13 Sayı: 3 |