BibTex RIS Kaynak Göster

BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ

Yıl 2007, Cilt: 13 Sayı: 3, 311 - 318, 01.03.2007

Öz

Bu çalışmada yerli bir otomobil dingilinin gelen tekerlek yüklerine karşı gerilme analizi yapılmış ve dingil üzerinde oluşan maksimum gerilmelerin yerleri tespit edilerek bu gerilmelerin sınır değerleri aşıp aşmadığı kontrol edilmiştir. Ayrıca, sonlu elemanlar yöntemine dayalı yorulma analizi kullanılarak seçilen yüklemeler altında dingilin kaç yük tekrarı sayısında kırılabileceği tespit edilmiştir. Dingildeki en kritik bölgelerin dingilin şasiye bağlantı noktalarına yakın yerlerin olduğu görülmüştür.

FATIGUE ANALYSIS OF AN AUTOMOBILE REAR AXLE BY USING FINITE ELEMENT METHOD

Yıl 2007, Cilt: 13 Sayı: 3, 311 - 318, 01.03.2007

Öz

In this study, stress analysis of a native automobile axle exposed to wheel loads is performed and the location of maximum stresses occurring on the axle is determined. Then, it is controlled whether these stresses exceed the limit values or not. In addition, fatigue life of the axle is calculated under selected loads by using finite element method based fatigue analysis. It is shown that the most critical locations on the axle are the regions near to chassis connection points.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

M. İhsan Karamangil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karamangil, M. İ. . (2007). BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(3), 311-318.
AMA Karamangil Mİ. BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Mart 2007;13(3):311-318.
Chicago Karamangil, M. İhsan. “BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13, sy. 3 (Mart 2007): 311-18.
EndNote Karamangil Mİ (01 Mart 2007) BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13 3 311–318.
IEEE M. İ. . Karamangil, “BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 3, ss. 311–318, 2007.
ISNAD Karamangil, M. İhsan. “BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13/3 (Mart 2007), 311-318.
JAMA Karamangil Mİ. BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;13:311–318.
MLA Karamangil, M. İhsan. “BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 3, 2007, ss. 311-8.
Vancouver Karamangil Mİ. BİR OTOMOBİL ARKA DİNGİLİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE YORULMA ANALİZİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;13(3):311-8.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.